AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
39.514

Erfarenheter av Köhler racings packningar?

Sida 2 av 3
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Hoppas det, annars har man kastat bort 3000:- helt i onödan...
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Christian L: Starta din sablans bil nån gång då!! ;) (säger jag som inte ens börjat bygga än...)
Nej men hur går det med IC:n och det?? Ska svara på ditt mail sen också, har varit sjuk (=sängen) men börjar bli bättre nu.

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nisse Järnet: Den har startats flera gånger redan=) Jag har kört runt lite med den också... Lämnade bilen till intercooler-snubben i Söndags, skulle ta max 2 veckor tills jag kan hämta den igen! Sen blir det åka av! Eller topplocks lyftning:( vid en eventuell Köhler packnings läcka...
mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
Ni som har haft problem med köhler-packningen, har ni använt "riktiga" bultar typ ARP? har ni även planat av toppen + blocket innan?Vilket åtdragningsmoment har använts? Har köpt en packning från köhler, men det verkar ju inte va nån ide att montera den om det ska va på det här viset.
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
ser era köhler packningar ut såhär....

Länk

/Robban
Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jag har en m20b25 motor... packningen är ju inte lik till formen, men va jag kan se så är det samma nitar osv.

Så ja samma, fast till m20 då:)
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Min är 2mm tjock... om det skulle göra nån skillnad!?
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
har mailat till Andreas på Stylingkompaniet för att höra om han haft nå trubbel me dessa han brukar va snabb på svara nu har ju jag iofs M50 O inte M20 som dom flesta här som haft problem fårse va han svarar ...nån som vet hur det gått för Rafko han kör väl me sån på sin S50 motor.....han byggde väl dessutom 3 st identiska maskiner..

/Robban
Länk
Robban: Det är en packning från Köhler det du visade.
Vill inte verka negativ men dom verkar inte så värst bra.
Andreas på stylingkompaniet känner jag väl så jag hoppas han delar med sig av sina erfarenheter här också.

Kanske funkar bättre på kompressor med lägre ladd, men vad vet jag...
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Vi gör dom inte själva.Men har kontakt med en firma som tillverkar dom.

Dom ser ut exakt som hks, dvs sitter alla lager ihop limmade m.m.

Min khöler packning gick till och med sönder sista gången, ett lager försvann det en bit ur.

Och dom går inte sönder utav för mycket ladd, utan min har läckt så fort man startat den, och även dom andra jag hört.

Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
mmm vet inte om han körde sån på sin egen......men 0,6 ladda ju du på me turbon o va va f-n de e ju inte mycke...får höra va han säjer inte fått nå svar ännu har heller inte hört om nån me M50 / S50 som haft problem ännu....vill helst inte höra om nån heller...hehe

/Robban
Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
bmw-andreas: Min har inte läckt ännu! Jag har startat flera gånger o kört runt litegranna! Dock så har motorn då funkat som en vanlig sugis.... Men den har fått gått upp i temp ett par gånger utan problem...
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Christian: Låter bra det,då kanske den håller för dig!

M50 och S50 kanske håller fint,dom har ju mycket stabilare toppar.

32
26
327 tic
327 tic
Christian: Min var likadan. tills laddet kom in i bilden, koka direkt.
lekage på alla cyl ut till vatten kanalerna. Tur det är kul att mecka :( men nu går den igen
Andreas:

Vad drog du för moment då du drog din topp?
Vilka Bultar använder du?
Block och topp planslipade??
Använde du packningsklister på båda sidorna??

På mina packningar är det inget klister imellan lagrena på packningen..

Fan man blir ej klok på detta!!!!!

Mvh Sunken

Lotus Omega No 940 under kraftig moddning.
Livet börjar vid 600HK..
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jag har använt, vanliga sträckbultar från Motornord med standard åtdragningsmoment! Toppen är riktplanad, blocket orört.(Blocket har aldrig rörts tidigare, likaså toppen)... Sedan använde jag nån sorts locktite på båda sidor, som sedan lades noggrant ut över packningens ytor. Exakt vilken locktite kommer ja inte ihåg!?

Nu har motorn fått gå upp i temp nåra gånger, kanske gör att allt sätter sig bättre!?
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
327 tic: Vad kör du med för packning nu då?
Bmw Andreas:

Om du har tid och lust slå mig en signal på 070 5822802.

Mvh Sunken

Lotus Omega No 940 under kraftig moddning.
Livet börjar vid 600HK..
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Verkar inge kul det här för er.....
Men säger Köhler om det här problemet som alla har på M20 motorerna?! Är det pengarna tillbaka eller hur blir det?

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
ze
34
zeta
bmw 1502 -77
o-ringa i stället eller köp en skärståls packning.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.