|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
E inte nån expert på oljor...o detta har diskuterats flera gånger tidigare men men... kör(körde.. har sålt den ;(..på jakt efter en ny.. NÅN SOM HAR EN ÖVER ;) ) själv med helsyntet 10w/40.. o självklart så tickar de ju lite... MEN så hör man från olika håll.. KÖR INTE MED HELSYNTET PÅ EN SÅN GAMMAL BIL, HALVSYNTET ELLER MINERAL E BÄTTRE.. DESSUTOM TICKAR DE MYCKET MINDRE... hur e de nu.. ska man köra helsyntet för jag har för mig att de är bättre än mineraloljor alla kategorier eller ska man köra mineral.. MAn tycker ju att om en olja e bättre än en annan så mår ju bilen bara bättre av den bättre oljan.. även om helsyntet inte fanns på den tiden bilen byggdes?? till ufo777: m5:an har väl variabla ventiltider har jag för mig.. skulle va konstigt om de inte hade de.. iof så e de 3.6:an så jag e inte 100%.... ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Here we go again...(vad gäller oljan...)....Kortfattat:Det är en skröna att syntetolja skulle lösa upp avlagringar!Det är inte oljan i sig som löser upp utan dess tillsatser,o dessa rengörande additiver finns i både syntet o mineral!Sök på inlägg om olja o läs Johan B's massiva inlägg/klargöranden angående syntet/mineral osv.... Vad beträffar M5 E34(3.6 och 3.8) har inga av dessa variabla ventiltider(VANOS)...Vanos på M-bilar kom först på E36!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
haha ja man har ju ett ex antal timmars läsning framför sig vad beträffar vilken olja man ska välja =) Ska ögna igenom en liten del av JohanB:s inlägg och se vad han tycker man ska ha |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.