AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.553

Hjälp med Ventiljustering!

Sida 2 av 2
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
E inte nån expert på oljor...o detta har diskuterats flera gånger tidigare men men...
kör(körde.. har sålt den ;(..på jakt efter en ny.. NÅN SOM HAR EN ÖVER ;) ) själv med helsyntet 10w/40.. o självklart så tickar de ju lite... MEN så hör man från olika håll.. KÖR INTE MED HELSYNTET PÅ EN SÅN GAMMAL BIL, HALVSYNTET ELLER MINERAL E BÄTTRE.. DESSUTOM TICKAR DE MYCKET MINDRE... hur e de nu.. ska man köra helsyntet för jag har för mig att de är bättre än mineraloljor alla kategorier eller ska man köra mineral..

MAn tycker ju att om en olja e bättre än en annan så mår ju bilen bara bättre av den bättre oljan.. även om helsyntet inte fanns på den tiden bilen byggdes??

till ufo777: m5:an har väl variabla ventiltider har jag för mig.. skulle va konstigt om de inte hade de.. iof så e de 3.6:an så jag e inte 100%....

........ HAHA ;p .....
Here we go again...(vad gäller oljan...)....Kortfattat:Det är en skröna att syntetolja skulle lösa upp avlagringar!Det är inte oljan i sig som löser upp utan dess tillsatser,o dessa rengörande additiver finns i både syntet o mineral!Sök på inlägg om olja o läs Johan B's massiva inlägg/klargöranden angående syntet/mineral osv....
Vad beträffar M5 E34(3.6 och 3.8) har inga av dessa variabla ventiltider(VANOS)...Vanos på M-bilar kom först på E36!!

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
haha ja man har ju ett ex antal timmars läsning framför sig vad beträffar vilken olja man ska välja =)
Ska ögna igenom en liten del av JohanB:s inlägg och se vad han tycker man ska ha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.