|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Patrik L: Det var ett ovanligt trångsynt inlägg. Om man "diskuterar" frågor över ett forum som detta, så måste man ju i rimlighetens namn även få diskutera och jämföra och se hur sin favorit står sig mot konkurrenterna. Varför har då F1 bilarna bakhjulsdrift? Jo för att de inte får ha fyrhjulsdrift, annars kan du ge dig faan på att de hade haft det Kunskapsbrist och feltolklningar kan jag förstå, men rena verbala påhopp visar ju bara på skribentens egen dumhet. mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
|
personligen tycker jag att hela diskussionen är löjlig! samma sak hade varit lika löjlig på STCoS.. kan ni inte göra en ärlig bedömning istället för att hålla på med en massa nedvärderande uttryck? jag har kört åtskilliga mil golf vr6, saab 9-5 aero och bmw m3 e36. min erfarenhet av bilarna är: Golfen: smidig och kvick i stan, sagolikt motorljud med öppet filter och sportsystem, får stå orörd istan utan att klåfingriga idioter är på den, bra väghållning, kunde varit bakhjulsdriven och mer stabil i 200+.. Saab 9-5 Aero: Stoor bil, sanslös kraft i låga register, bästa miljö = långa svepande högfartskurvor, trivs inte lika bra i stan, underbar långfärdsbil som är tyst och komfortabel men ändå sportig. väldigt stabil nära toppfart! värdelöst antispinnsystem som man är tvungen att stänga av. hur kul är det att tappa hela turbotrycket när ett hjul råkar spinna, vilket det ofta gör (380nm+frahjulsdrift=vit rök) M3: en i mina ögon helt underbar bil! hyfsad komfort, ok ljudnivå så länge man inte har sportsystem, bakhjulsdrift är underhållande vid hård körning, bra bromsar, fin väghållning men inte direkt racebetonad, skön känsla i reglage och spakar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.