|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Npe. Jag bytte spridare på Wibergs i Luleå och blev väl lite besviken måste jag säga. Inte på jobbet som sådant men på priset. Jag fick prisuppgift på vad spridaren skulle kosta (3000kr +moms) vill jag minnas, men dom var väldigt tystlåtna med hur många timmar det skulle ta. Det fick jag som en glad överraskning när jag skulle lösa ut bilen. Tydligen så var man tvungen ta loss halva motorn så det hade tydligen tagit 3 timmar att byta 1 spridare!! Jag tycker väl att han kunde ha informerat mig att det skulle ta så många timmar. Polarbear |
|
|
Precis vad jag misstänkte.... Tänkte plocka loss mina spridare själv och ultraljudstvätta (En vän har dylik utrustning) i förebyggande syfte. Undrar vad för vätska som är lämplig? Kanske diesel :) Så din bil rycker fortfarande när den är kall? Har du prövat något bränsleadditiv likt injection cleaner? Att ryckandet härleds till något som har med bränslet att göra vågar jag nog sätta något på. |
|
|
Jo min bil rycker fortfarande men inte lika mycket. Jag misstänker att förpumpen spökar för att bilen blir svårstartad när det är mindre än 20l i tanken. Jag har provat injector cleaner samt att jag häller den där röda oljan varje gång jag tankar (tror den heter red line) Polarbear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.