AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
28.661

problem med tomgång! e30

Sida 2 av 2
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Nä, du ska 12 stycken, två till varje spridare...

elpe300
okej. tack :)
såja. idag efter 7½h meckade fick jag motorn att gå som den skulle.

när jag plockat av insuget ser jag att packningen till fösta insugskanalen är helt söndertrasad. gjorde en egen packning av ett mjölkpaket. det funkar ju nu iaf. hoppas det håller en vecka iaf =)

spridarna var inge kul o pilla med. fick inte dit dom riktigt som dom skulle. när jag startade bilen pissade det bensin åt alla håll =). var ju bara o svära lite och skruva av hela spridarbryggan och dra loss alla spridarna. sätta dit dom på bryggan. dränkte dom i olja. tryckte dit hela på en gång o det satt som en smeck.

nu går motorn jämnt o fint. är dock orolig att min ghetto packning brinner upp när som helst. bmw/mekonomen/ad-center hade slut på dom. så det får bli o beställa nya på måndag o fixa det nästa vecka :)

roligt att det funkar nu iaf. som att köra en annan bil :)

tack för hjälpten!
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
blev den mycket annorlunda förutom tomgången? har ett liknande problem med mina spridare som jag måste åtgärda
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
blev den mycket annorlunda förutom tomgången? har ett liknande problem med mina spridare som jag måste åtgärda
går mycke mjukare o bensinsnålare
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
oki, ska in med min på fredag och åtgärda det. är ruskigt less på att ha ojämn tomgång och ryckig bil överlag, blir ju fan irriterad bara man sätter sig i bilen =)
Sånt här skulle egentligen samlats i en FAQ, det hade varit ruskigt fint att ha och kolla i om man får problem med bilen
Sånt här skulle egentligen samlats i en FAQ, det hade varit ruskigt fint att ha och kolla i om man får problem med bilen
Y4
97
Y4C0B
325i -90
Mottroz:Motornord eller Bildelsimporten kan hjälpa dig nog. Kostar 4*15+25. Kommer nog på måndag om du beställer imorgon.
Telefon Motornord:060-15 74 00
Bildelsimporten:018-508080

PS. Har alltid beställt delar från Bildelsimporten och de är snabba med leveranserna. :)
Y4C0B : vad är det jag ska beställa? :S

jag har redan fixat den. går bra nu.
Y4
97
Y4C0B
325i -90
Packningar som är av bättre material än mjölkkartong :P
Y4C0B: ´HAHAHA ja det är sant. den börjar ge sig nu känns det som. börjat susa där lite.

ad-center säljer för 89kr hel sats. måste beställa NU känns det som :)

ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
alltså om en spridare eller flera är dåliga påverkas tomgången och hela bilens gång då eller? har problem med dålig tomgång och att man har kört bilen varm så tappar man lite effekt i bilen, mycket irriterande
vevarsel: antagligen :) det är ju dom som pissar in bensin i motorn. skulle en eller 2 pissa in mindre på två cylindrar blir det ju inte jämn gång. antar det iaf =)
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
mmm det låter vettigt, för tycker bilen går bättre när den är kall eftersom den får mer soppa då, det måste ju vara nått med spridarna + att nån av dom låter förjävligt när bilen blivit varm....endast vid 3000-3500 varv iofs men ändå
köp en flaska startgas o pissa lite på varje spridare o lyssna om det varvar upp något. kan vara insugspackningen också. en av mina var ju som sagt helt söndertrasade
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
jo ska göra det innan jag tar bort spridarna och lämnar in dom för rengöring.....börjar bli måttligt less på detta problemet nu...vill ju ha en fungerande bil till sommaren =)
hehe jo jag förstår det =)
lycka till!

/Mvh Daniel
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
tack! det lär behövas =) om jag nu kommer att ha något tålamod kvar efter det här. Återkommer om det blev bättre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.