|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller med ZxD vi kanske är flera som vill he mea info innan man vågar ladda ner en ESS i bilen. Tycker att RS2 frågor kring projektet är legitima och gällande hans kunskap vet jag att den är mkt hög. |
|
| Ja, Loadeds M3:a verkar ju gå hyfsat. Sa i alla fall kompisen som blev ifrånåkt på sin CBR600 för 3 veckor sedan. :D | |
|
Hmm, är inte ett forum en plats man utbyter idér och tankar och funderigar på ? Och diskuterar dessa....ALLA har rätt till sin egen synpunkt och i detta fall tycker jag RS2 har en mycket bra sådan. Om man inte är på ett forum för ovanstående anledningar, varför är man då här ? mvh Nike |
|
|
okeeey...det här verkar spåra ut lite tror jag visst bestämt. För det första; så vet jag inte vem RS2 är och vad han/du går för och upplever det lite "trångt" att diskutera, ett bygge som tagit hela vintern att genomföra, här på ett forum. Jag kan bara gå i god för att ESS och vi gjort ett stabilt jobb. För det andra; så förstår jag inte vad denna underliga uppfattning grundar sig i att jag eller Velle eller Loaded crew har en taskig attityd ??????? Jag tycker personligen att RS2 framhåller ett påstående utan grund när han talar om –varför denna taskiga attityd. Jag ger svar på tal om jag anser kritik är obefogat. För det tredje; så håller jag fortfarande inte med RS2 i hans riskanalys, och detta framhöll jag i denna tråd. M3 motorn går ypperligt bra att montera kompressor på och motorn går extremt bra. Jag har som sagt bevis för mitt påstående. Den som inte tror på detta är mkt välkommen att besöka mig i Borås för en närmare studie och provtur. Jag har varit öppen med att visa bilen enda sedan den var ny för ett antal personer på detta forum och jag tycker detta sätt har fungerat utmärkt för upplysa den nyfikne. Jag kommer fortsätta med detta för dem jag tycker det passar. Men som sagt alla har ju rätt till sin egen synpunkt. /Glad... |
|
|
Gladiator'n: Jag ifrågasätter inte om din bil går bra eller inte, men kika närmare och kanske få en åktur vore ju kanon med tanke på att man bor här i Borås. :) Får man se bilen på bana i sommar? |
|
|
Haglund, Det skall väl inte vara så svårt att arrangera. Maila mig på frasse@loaded.se så kan vi kolla på tid. Jo bilen skall köras på bana med Richard Göransson som testförare. Nu närmast skall bilen till deras teammekaniker i halmstad för chassiejusteringar och invägning och lite övriga småjusteringar. Det kommer åxå att monteras en bur i kolfiber/alu. |
|
|
Inte jag heller, har träffat dig och tycker du är en mycket trevlig kille. Tyckte bara att velles otrevliga attityd var obefogad. Mvh, Robban |
|
|
Gladiatorn: Skickar iväg ett mail i morgon på jobbet. Ingen brådska för mig! Vad kommer bilen köras på? Kommer det vara mest showevenemang eller kommer den gå på BMWSC-träffar och liknande? |
|
|
låter bra. Den kommer köras både på Bilsportarrangemang och BMWSC träffar. Den skulle varit med för lite smyg start på knutstorp senast men regnet stoppade resan. Så det får bli nästa gång. |
|
|
Gladiator´n: När Asken frågade mig(1-2årsen) om jag var intresserade av att stoppa ner en ESS kompressor så hade dom testat med olika motorer, men kunde inte lova att det skulle hålla. Därför avvaktade jag tills det fanns något levande bevis på att det håller:)) Det finns säkert flera inkl mig själv nyfikna hur det kommer sig att det har fått en motor att fungera nu. Vad har dom ändrat för att få den fungera vad har dom ändrat sen sist. |
|
|
ja du starre, bra fråga. Jag har inte följt dem så länge som ni verkar gjort, men vi har provat oss fram med olika spridare och hittat ett par som funkar fint, vi kör med ett hälsosamt ladtryck, vi kör med ett effektivt kylsystem. CSLn har ju dessutom en felfri oljepump vilket har varit ett problem med tidiga M3 e46:or. Sedan har jag inte någon jämförfakta med tidigare använda kompressorer. CSLn har ju åxå ett mkt större spelrum, i princip inga begränsningar när man mappar den. Men ESS har väl utvecklat sig i takt med tiden åxå kan hända. Arbetet med dem kändes bra hela vägen ut. Så jag kan inte förlika mig med någon som helst kritik annat än att det var j-vligt långt att pendla T&R under vintern. Vad var haken sist? |
|
|
Gladiator´n: Kommer inte ihåg utan det var Asken som hade kontkt med dom, då han hade sin 540 med ESS se hans dagbok/reportage. |
|
Seabass |
Så ja, lätta på stämningen lite nu va... Vi har ju alla intresse i BMW och M3 E46, både med eller utan kompressor. Eller hur? Måste säga att det är jävligt vågat av Gladiatorn att köpa drömbilen vi alla vill ha, och sen våga kompressor mata besten! Respekt! Är bara glad att någon vågar ta steget fullt ut. För nån måste ju gå i "bräschen"... Känner till diskussionen när jag var en av dom första i Sverige att få min Evo VI TME. Hur trimmas den? Vad ska bytas? Vilka steg finns det? Osv. Nej, håll tråden på en hög och respektabel nivå! Tack för kaffet! EvoVI såld. Jagar nu M3 e46. |
pectoralis_major |
Har inte sett några fakta på vad den gör 0-100 på? Och Toppfart? |
|
jodå Seabass, nu är vi lugna å fina här se... Tyvärr har jag inte testat den 0-100 eller toppfart. Jag vill ha 100% koll på grejjorna och väldigt tomt vägbana då det skall testas. Men allt detta är planerat att genomföras under maj månad. Så jag återkommer gärna i frågan lycklig eller olycklig ;) Det kan tilläggas att skillnaden är mer märkbar mellan orginal CSL till kompressormatad CSL, än skillnaden mellan M3 E46 och steget till M3 CSL. Men detta är min egna personliga upplevelse och inte registrerat med mätutrustning. |
|
|
pectoralis_major, är det du som tidigare kört taxi M3? och kör BMWSC? |
|
|
Kommer dessa tester ske i hemlighet? Ska du på Auto 7Hs invigning? Mvh, Robban |
|
pectoralis_major |
Ok ska bli intressant att följa upp din kompressormatade CSL funderar själv på att stoppa i en i min CSL :P Gladiatorn hur visste du att jag kör i BMWSC? Så känd e jag väl ändå inte ;) |
Sandro |
Hej hej. Tittade på filmen med CSL'en nyss, måste bara säga att jag skulle kapa ett finger för den... Jo! ..en till sak. På 48-49sekunder i filmen låter det som den spikar på låga varv.. Antagligen bara min inbillning. |
|
Nu vet vi att kompressormatning ala M3 fungerar toppen på bana. Länk Här är lite "drifting" hehe... Länk CSL Re-Loaded -04 Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.