|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Nån som har sett detta: Länk Vad tror ni kommer motorn att palla.De har fått 440 hk utan att pila motorn.Videon finns här: Länk MVH | |
|
Den klarar mer, se på "Loaded" Men skulle inte köpa deras produkter, AAs alltså. Mvh, Robban |
|
|
Dime: Bättre att gå på samma linje som Gladiatorn dvs ESS |
|
|
Overloaded... S54B32 motorn är inte konstruerad för att överladdas (vevaxel, vevstakar, kolvar, lager, mm). RMS, AA och ESS har sprängt ett antal S54 motorer tidigare så det ska bli kul att se hur länge dessa håller...!? /RS2 |
|
|
starre, precis min tanke. Allt bra annars? Mvh, Robban |
|
|
Tror Loaded har rullat ca 2000mil Mvh, Robban |
|
|
RS2: Vi alla måste prova oss fram:)))) Ps.gör en ny kanalsökning ZxD: Nja mejlar i morgon........ |
|
P, Sundh |
ZxD, varför skulle du inte ha köpt AA's produkter? Menar du just dessa eller i övrigt? Har tittat en del på deras saker och tycker de verkar vettiga.. Har jag fel? Något jag missat? |
|
Har läst mycket om dålig kvallite och överpriser Mvh, Robban |
|
P, Sundh |
Oki, .) tack för tipset då... trodde faktiskt att de va bra, men det va som sagt bara en känsla... har aldrig faktiskt sett deras grejor.. men nu blir det väll inget därifrån såvida inget överbeviasr ditt råd... :) Tack. Mvh Pär BMW M3 is a great car, the GT is an outstanding experience! |
|
Pär, Jag skulle sattsa på ESS om överladning blir aktuellt Mvh, Robban |
|
|
Tror att Stylingkompaniet är deras åf i Sverige ring o snacka me Andreas där....hans bil gick ju rätt bra....nu var ju inte de AA grejer på den iofs men han kanske har nå tips åt dig.... /Robban Länk |
|
|
Jag kan bara bekräfta att kompressormatning inte är några problem. Jag har kört 400 mil och den "sjunger" ;). Kontakta velle på trimshopen, velle@loaded.se, han kan hjälpa den som vill fixa ombygge till CSL dvs med box, programmering och den "goa" luftlådan eller kompressormatning på en M3. Han monterar ESS kitten. Här kan ni se och höra tonerna från ett perfekt jobb av ESS. Länk |
|
|
Gladiatorn: Vilken underbar maskin M3 är det är som ljuv musik i mina öron:)) |
|
| Gladiatorn: Verkar gå sött :) Testat prestandan? 0-100, 0-200 osv? | |
|
RS2: Har du belägg för dina påstående att inte S54B32, håller? Har du fakta på att ESS sprängt motorer med sina bult-on-kit? De har bara byggt ETT enda exemplar som kan bultas på M3 E46. Det exemplaret sitter på min bil. Har du egen erfarenhet av kompressorbygge på nya BMW motorer? Jag är bara nyfiken! Själv har jag bevis på motsatsen. Du är självklart välkommen att studera vårt "fungerande" bygge närmare, men förutsatt att du i verkligheten besitter den kompetens du verkar framhålla i denna "tråd". Personligen tycker jag det är riskabelt att framhålla en "löpsedelsanalys" baserad på rykten eller dåligt underbyggd fakta. Det är bättre att vara mer specifik för undvika missförstånd. |
|
| Håller med Gladiator´n. | |
|
Gladiatorn, Det är väl ingen större nyhet att S54 motorn är maximerad och redan på gränsen avseende hållbarhet ifrån början. Det är ju bara att titta på litereffekt, kolvhastighet, kompression, varvtal, mm. Vilket också bevisas av hur svårt alla olika tuner företag har haft med att få ut mer användbar effekt till en rimlig kostnad. Alla företagen jag refererade till ovan (plus några till i Tyskland och USA) har hållit på i ca 2-3 år med olika kompressor kit. Det är väl inget konstigt att de inte vill offentliggöra alla sina misstag och problem under utvecklingen tidigare. Och ESS har hållit på med andra S54 projekt tidigare men din CSL är väl den första bilen som rullar ute på väg! Angående fakta så vore det väldigt intressant att få reda på lite mer info om ert projekt. Jag var inne på er hemsida men det står ju inte så mycket där och jag har frågat dig tidigare på andra forum. Vad har ni gjort för övriga modifieringar på motorn (kolvar, vevstakar, kylning, oljeförsörjning, motorstyrning, vanos, mm.)? Jag är också intresserad av ert val av stötdämpare och fjädrar samt vilka chassi inställningar som ni kör med idag. /RS2 |
|
|
Jag tycker fortfarande att du inte har belägg att kritisera öppet företag som AA, ESS och dom andra som du nämner.... Att läsa till sig rykten på internet, ta till sig dom och sen sprida sin egen slutsats som sanning, verkar vara din grej. En slags olyckskorp!! Det kommer inte att funka , kra kra .... Det står att kompressor kitet är ett bolt-on. ALtså har inte några modifieringar skett i själva motorn. 40% större spridare, samt ommprogramerat original sprut. Chassi sättningen vet jag inte om man vill överhuvudet taget diskutera med dig, då du har säkert "oändliga" kunskaper i detta ämne. Vad skulle poängen vara i att berätta det till dig? |
|
|
Gladiator och Velle, Vad är det med er attityd egentligen?? Så fort någon vill diskutera ert CSL projekt med er på något forum så blir ni aggresiva och kommer med en massa löjliga personliga påhopp som svar istället. Jag trodde ni var intresserade av att utbyta erfarenheter, tips och teknisk information men tydligen inte! Om ni läser mina inlägg ovan igen så ser ni att jag inte har kritiserat vare sig er eller några andra företag. Det enda jag sa var att S54 motorn redan är maximerad ifrån början av BMW Motorsport och på gränsen avseende hållbarhet om man ska plocka ur mer effekt under en längre tid vilket många tuner företag också fått erfara. Detta är väl ingen större nyhet för någon eller? Därför var jag intresserad av om ESS gjort några andra modifieringar av motorn. Jag är dock lite förvånad då en så hög kompression som 11,5:1 och överladdning normalt inte går så bra ihop. Är det Digi-Tec eller ESS som gjort omprogrammeringen av motorstyrningen? Har de även programmerat om Vanos styrningen? Ett annat företag som nu också annonserat ett kompressor kit till E46 M3 är EvoSport i USA men de kommer bara att sälja kompletta motorer med låg kompressions kolvar, förstärkta vevstakar, förbättrad oljeförsörjning, mm. Här har ni några bilder på deras prototyp (kompressorn är en Pro Charger). Länk Länk Länk Länk Och för er som inte känner till det så annonserade ESS ett kompressor kit till E46 M3 redan för ca 2 år sedan. Men senare så gick man ut och sa att det inte kommer något kit pga tekniska problem under utvecklingen och all info togs då bort ifrån deras hemsida... Det framgår med all tydlighet att ni inte vill diskutera vidare om eventuella problem och andra begränsningar i S54 motorn då ni har affärsmässiga intressen i detta via era olika bolag som ska sälja och installera olika produkter till M3an. Och av ert svar ovan om chassi inställningar så drar jag slutsaten att ni inte har några erfarenheter ännu att diskutera... /RS2 |
|
|
Ja, "Loaded crew" varför denna otrevliga attityd? Mvh, Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.