AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.744

12 års rostskyddsgaranti på BMW!

Sida 2 av 2
Kristoffer: den 30-åriga garantin hos MB du tänker på är "mobilitetsgarantin" och om jag inte minns fel så gäller den enbart delar som kopplas till driften (växellåda, motor, etc.).

Mvh Elvis
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
BoogieElvis> Även rostskyddet är inkluderat i den garantin, även om friskrivningarna antagligen är ganska omfattande.

Se Länk för mer information.

Sex på alla fyra, roligast så!
Hangaround: ja där ser man, man lär så länge man lever. ;-)

Mvh Elvis
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
hasso : ok , ja det känns jobbigt att läsa om sådant här , jag förstår ju att jag inte kan åka e32 livet ut även om man helst vill det , och då tvingas man väll köpa en ny bil som kommer att rosta som fan.

Det där med vattenbaserad lack som används numera det vet jag inte om jag håller med om , jag har testat att lackera en framskärm med bara vattenbaserade priodukter och det var då svårare att få apelsinskal än med de vanliga thinnerbaserade grund/bas färgerna.

vet en del lackerare som säger att de nya vattenbaserade färgerna skall vara lite enklare att måla med då de flyter ut något bättre - huruvida sedan rostskyddet är och skiktjocklek det vet jag inte och det är säkert som du skriver.

Själv har jag precis börjat lära mig lackera och kan inte göra en fackmannamässig bedömning.

Kan det vara så att plåten som används är av sämre kvalitet för att man VILL att en bil bara skall hålla i 10 år ?

plåten på e32:an är ju absolute-spitzenkvalität , aldrig sett bilar som rostar mindre trots 15 hårda vintrar i saltslasket.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Frågade idag på BMW när 12års rostskydd började. Killen på BMW jag snackade med sa bilar tillverkade januari 05. Gäller Jan 05 eller April 04?

// M.V.H. Daniel
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det gäller från och med 2004-01-01 enligt telefonsamtal med BMW kundtjänst för 2 veckor sen.

Diesel-räsern
/Rickard
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det där med rostande nyare BMW är riktigt tråkigt tycker jag...
Nästa gång jag skall köpa "finare" beg BMW blir det allt att åka till södra tyskland och leta efter en utan denna rost. Sen kosta på bilen en rejäl rostskyddsbehandling!

Mina bilar: Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Med en nyare beg. BMW sitter problemen mer i lacker och kitt, så jag tror att man får problem ändå, även om en rostskyddsbehandling aldrig är av ondo.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Fick oxå samma svar nu från BMW. Att 12 års skydd gäller bilar fr.o.m 2004.01.01

// M.V.H. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.