|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
:) Jag menar inte våldar upp på trottoarkanter alltså... typ när man kör in bilen på garageinfarten t.ex... att man kör över en trottoarkant långsamt. När man backar ut och ner över den vinklade kanten så känns det mjukare... "slår" var väl kanske inte riktigt rätt ord att använda :) Det var så jag menade.. :) Det känns iaf skönare att köra med stag så köp om ni har lite pengar liggandes... Japp det e den med dubbla rör jag har. /Magnus |
|
|
Har lagt upp bild på fjäderbensstaget nu.... Länk Det ser fetare ut i verkligheten =) Men viktigast av allt... det hjälper! O där står min kära vän Camaron i bakgrunden oxo *kärlek* /Magnus |
|
|
Magnus: Snyggt! Det går inte emot huven någonstans när den är stängd? /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: Nä det gör det inte... jag testade på lite olika ställen och märkte att det låg hyfsat nära längst ut i ändarna på "skålarna" så jag tog och böjde till ytterkanten på skålarna så nu är dom knappt högre än originalbultarna till fjäderbenen så det bör inte vara nån fara. /Magnus |
|
| snyggt. vet du den exakta vikten? är den i ALu eller stål ? | |
|
Det är alu... stål fanns oxo och kostade då bara 1200:- men antog att det inte såg lika roligt ut och väger mer. Vet tyvärr inte vad det väger men det var inte mycket... släng av dig skorna så har du nog kompenserat dess vikt. /Magnus |
|
|
haha, då briler det lite kallt om föterna pga mina alupedaler :-) jag tror jag satsar på den från Cosmo Racing i alla fall... |
|
|
Ja jag måste ju faktiskt erkänna att Cosmos ser snyggare ut... menmen... jag har det inte för utseendet utan för att det ska göra nytta... och det funkar mitt bra till! Sen är det säkert kortare leveranstid på Cosmo... tog ju fan ett par månader för MH Styling att få hem detta. /Magnus |
|
|
Strong-Struts var riktigt lätt byggd i "flygplans" alu och jag kan bara hålla med Magnus att den gör riktig nytta. Jag tycker framförallt att det märks vid riktigt hårda inbromsningar, bilen ålar sig mycket mindre. Till Strong-Struts följde det med lite lera för att testa att man har tillräckligt utrymme. Är allt som det skall så skall det vara lugnt, men huvarna går att skruva ned och då blir det för trångt för de flesta stag. Problemet sitter i fästena, längst fram/utåt blir det riktigt tight och det är där man mäter med leran. Skall beställa bakre nedre stag och längsgående från Strong-Strut. Ev har Wiechers en övre/bakre som passar och gör den det så åker givetvis den på också!! /Caspar Länk |
|
|
Caspar: vad är det för skillnad mellan nedre stag och krängningshämmare? Cosmo racing är oxo i flygplans aluminium. T6061 är en riktig lätt legering |
|
|
Caspar: vad kostar dom bakre/längsgående från strong struts? Finns det övre till Roadstern?! MH Styling som jag köpte mitt Wiechers av hade inte nåt bakre till Roadster iaf. Skulle gärna vilja ha ett sånt. /Magnus |
|
|
Z3c: Bakre/nedre fjäderbensstag sitter mellan länkarmsfästena för att fixara avståndet mellan dessa se längre ner på denna bild Länk Krängningshämmarna är ju ytterst rörliga och har som uppgift att styra över kraften som trycker ihop ena fjäder till den andra, dvs minska krängningen. Två helt skillda saker mao. Magnus: Priserna hittar Du på deras hemsida Länk ca $800 för båda. Där finner Du också ovanstående bilder på butt-barce som de kallar det och de längsgående Länk tyvärr är dessa i stål... :-( Även mitt främre stag finns på bild (kostar ca $370 i competition utförande, 1.9kg!!) Länk Pratade förut med Bilmodecenter som hävdade att de hade ett övre/bakre i alu (en competiotion dock) från Wiechers, men när jag ville få det bekräftat för en best fick jag inget svar... Har inte hunnit/orkat ta tag i det än. /Caspar Länk |
|
|
Dåså! då är Cosmoracing staget inköpt på ebay ( slutpriset blev bara 115USD pga köp på ebay och inte direkt i e-butiken. Vi får se vad farbror tullen tar extra. Jag tänkte på er med M coupe/roadster. här har ni nåt att bita i: ett fjädebensstag på endast 1,5 kg ( 2.25lbp) och dessutom assnygg. Bid your hearts out! : Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
fick postavi igår, ska hämta den i kväll. Det ser ut som att det inte blev någon tullavgift alls!!! Det blev alltså bara 910 kr med frakt oh allt. (tog surface mail i stället för airmail i och med att bilen är ändå avställd och då hade jag inte bråttom) klart prisvärt för ett stag under 2kg i polerad flygplans aluminium! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Hur blev det med Fjäderbensstaget?! Bilder? Hur lång tid tog det med Surface Mail? Ska ju ta 4-6 veckor säger dom. /Magnus |
|
|
bilder får vänta tills mellandagarna. först då finns det tid att montera den. surface mail tog lite under 4 veckor. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tar ju bara en halvtimme att montera... kom igen nu... jag vill ju se bilder! ;-) |
|
|
har inte bilen i närheten. Det blir ett helt projekt att ta sig ditt med verktyg och allt. Så mellandagarna är tidigast jag hinner med det. Dessutom så väntar jag på lite grejer som ska monteras under staget som förväntas komma om någon vecka. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Aha okej... då är du förlåten :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.