AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.635

Fjäderbenstag z3

Sida 1 av 2
To
1
Tomp
Z3 2.8 -98
Finns det nån som vet om det finns stag att köpa och var?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det finns stag lite här och var, sök efter diskussioner här på forumet i ämnet väghållning. G-power i Tyskland har bland andra stag

Länk

/Caspar
Dahlhems har vet jag!!

Stockholm car styling säljer Hamanns

//Svebba
- Jag är schnell !
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Erik, du har mejl...

Emm :-)
Hm för styling ? är en ganska vekt chassi du har , så min rek är Fjäderbenstag fram + bak + nån båge som bultas i chassi ,

Som produkt skulle jag välja nån i stål , typ det bildelsimporten säljer

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Dalhems har alu för 1800 och stål för 1100.

Caspar: lite tveksam till G- powers stag. Ser ut som att den sitter fast endast i en skruv. Blir det verkligen lika stabilt som såna som sitter fast i tre skruvar i varje post?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Ingen aning, men det var snyggt!! :-)

/Caspar
om man pratar snygg så är det RD som gäller :-) Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Såld!!

/Caspar
någon som vet något om stag från "Cosmo racing"?

kostar bara 900 kr men är "Constructed from aircraft grade T6061 lightweight billet aluminum, the tower strut tower bars have a high quality chrome mirror finish that make them more scratch resistant than polished aluminum"

verkar prisvärt och bra...: Länk
Ser bra ut, men det fanns tyvärr inga bakre till Z3.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
har du hört talas om Cosmo Racing eller dras produckter?
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Z3C om du beställer ett sånt kommer det väl hamna på minst 1500:- med frakt, skatt o moms... då kan man lika gärna beställa från nåt företag i sverige för ett par hundringar mer och kunna klaga/lämna tillbaks om det inte skulle passa riktigt som det skall... eller?

/Magnus
Magnus: 30USD för frakt enligt emial. vad är tullen och momsen?
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Du kan ta priset gånger 1.33 så har du tull o moms.... sen kommer förmodligen en fraktkostnad här i sverige på 150 spänn oxo.

30USD tycker jag lät hyfsat billigt i frakt... det är vad ett litet mindre paket brukar kosta för mig... men det kanske inte e så mycket dyrare att skicka långsmala grejer.

Fast det kanske e slöfrakt... sån som tar 4-6 veckor?
nu fick jag oxå pris på airmail med UPS: 54$.
Då har du nog rätt om priset Magnus, det blir rätt mycket i långa loppet: 900x1.33+405=1600kr.
Fast jag tycket den är läcker. har inte sett den modellen hos svenska återförsäljare. dessutom till skillnad från dem svenska säljarna som tar oftast 4-5 veckor för leverans ( för dem har aldrig såna saker på lager) så får jag grejerna inom en vecka. så jag känner mig frestad ändå.
Det blir ju även biligare än att köpa i Sverige i alla fall. Den billigaste i Alu ligger väl på över 1800 och då är det sunkig sparco eler tunga Weichers...?

nån annan som är sugen och vill dela på frakten?

om jag mins rätt så får du räkna så här 900+405*1,33=1735 plus eventuell frakt i sverige 150 kr då är vi upp i ca 1885kr
UPS tar inget från mottageren för frakt
dom 150 kommer till om det blir tull då får man betala frakt från tullen hem till dig otroligt men sant
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Det stämmer nog som IHF säger med frakten från tullen för jag har alltid åkt på "sverigeavgifter" när jag köpt grejer.

Så räkna iaf med att det blir 1900:- så du inte får en tråkig överraskning.

Jag var iväg hos MH Styling och hämtade mitt fjäderbensstag igår... tror det var ett Weichers men tycker absolut inte att det var tungt!
1790:- kostade det... det som är på bild längre upp i denna tråd är ju visserligen lite snyggare.

Kan ta en bild på hur det ser ut med mitt... tycker iaf det var värt pengarna... understyr mindre i rondeller och känns direktare i styrningen samt slår lite mindre när man kör upp för trottoarkanter.

Det är jävligt tajt mellan "skålarna" på staget (dom som sitter på fjäderbenen) och huven så man får hoppas att Cosmo's stag inte har höga skålar... jag tog och böjde till kanterna på mina skålar för att dom inte ska riskera att banka i huven... kanske inte hade behövts men lika bra att inte riskera nåt.

/Magnus
är det den med dubbla rör du köpte ?

P.s "slår lite mindre när man kör upp för trottoarkanter." hur ofta gör du det egentligen? :-) jag tror inte jag har kört upp på trotuaren sedan 1998....var inte din bil sänkt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.