AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.563

645 tung och fett

Sida 1 av 2
H&
126
H&M
645ci -04
Jag har köpt en 645ci som är enligt mig väldigt snygg och när jag testade den innan jag köpte så kändes allt bra. Men nu tycker jag att den uppför sig dåligt på vägen =(

Jag undrar om någon annan tycker detta också och om det finns några prylar från trim firmor för att få ordning på väghållningen. Tacka vet jag min gamla M-coupé gick som en gocart.

/Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
De är troligtvis viktskillnaden som gör sig påmind.
Eftermarknadsprodukter för 645 får du nog vänta på 1 år dock.
AC Schnitzer brukar vara snabba om ja inte missminner mig.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
H&M:

Jag upplevde samma sak när jag var ute med 645 dock så jämförde jag den mot 3-serien Coupe. Då var det som att köra nya 5an om du hajar vad jag menar.

Du tog om jag inte mins fel sport chassit+dynimic drive?då borde den ligga bra på vägen fast den är stor.

/s

Trodde att du hade åkt i väg till sydligare delar....
Har inte Hartge lite grejer redan?

MVH,
E38B12
På 645:an jag provkörde var dynamic drive ur funktion. Värt att undersöka kanske?

Men någon riktig sportbil är den ju inte trots mycket motor och härlig (aktiv) styrning. Jag tycker att 645Ci är alldeles för stor och tung för att vara riktigt rolig. Men visst är den vacker.
H&
126
H&M
645ci -04
Starre: Japp jag har D-drive+spor C men det känns inte tillräckligt men det kan vara som Henrik säger att nått kanske inte funkar =( ska undersökas.

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag kan ta över den om du vill, köp en skoda

__

BMW is not a car, it's a state of mind.
H&
126
H&M
645ci -04
Rammstein: Varför skulle jag vilja köpa en skoda? har de någon bil som är i klass med BMW?

/Johan

Ra
385
Rammstein
H&M: Felicia är ju lätt lika snygg, tuff och härlig att köra. Men se till att det är den gamla modellen, den nya är lite för tyst inuti.

__

Ra
385
Rammstein
Men om jag verkligen fick välja skulle jag köpa en Volvo 940. En 645 blir så stötig när man är ute och drar plogen.

__

??

-----
Mvh
Nisse
Länk

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Rammstein: Även om H&M har väldigt ny och exklusiv bil (bilpark) så har han väl rätt att anförtro oss de problem han upplever. Lägger man ner de pengarna på en bil så skall man väl få vara nöjd.

H&M: Provkörde du bilen innan du köpte den (inte just den förståss..) Upplever du skillnad eller är det först när du pressar den som du tycker den beter sig märkligt?
Åk tillbaka till BMW och be dem testa systemen eftersom du upplever problem. Tror att du som 645 kund blir väl mottagen med dina funderingar.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Men man kan aldrig tolla fram samma känsla som M coupén i en så stor bil. Masströghetslagarna går inte att häva.
Ra
385
Rammstein
Trodde verkligen inte att jag skulle behöva skriva det här, men jag var lite skämtsam. Självklart ska han få lika mycket hjälp som vem som helst, precis som jag förväntar mig detsamma om (förlåt NÄR) jag äger en så underbar bil. Jag tyckte väl kanske att jämförelsen med Skoda Felicia var så absurd att ingen kunde ta den på allvar...

__

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jodå, både det första och det andra tog iaf jag som skämt, men det blir lite överdrivet med det tredje inlägget. Börjar lukta avundsjuka om det.
Ra
385
Rammstein
Hubbe325: Det är överdriften som är humorn, i min mening. Men vi är alla olika. Hjärnan är lite för långsam ibland, jag hade lagt till det i inlägg #2 om jag bara hade kommit på det lite tidigare.

Idén kom från en dokumentär om flygolyckor, där ett amerikanskt par som hade hittat en del av ett störtat flygplan ute på sin åker - och när de skulle vsia filmteamet var den hade legat brände de rakt ut i fältet med en Lincoln, vilket jag tyckte var fruktansvärt roligt. Och en 645 på en åker vore minst sagt komiskt.

__

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
ok.
Hoppas du ser det från H&M´s synvinkel också, trist att häcklas när man ställer frågor. Bara för att det är ett "lyxproblem".
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Rammstein: oskaligt inlägg tyvärr. Här diskuterar vi fakta kring en E63 inte absurda jämförelser.
H&M: Jag vet att det för E63 kommit olika programuppdateringar, dels för motorstyrning, dels för det aktiva chassiet som det sänts ut servicemeddelande om på de första svensksålda bilarna. Prova kontakta tekniska avdelningen på BMW Sverige AB de bör ha den fräschaste informationen alternativt be din verkstad göra en garantiförfrågan och en utredning.
Lycka till med nya bilen
Asken
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
H&M, dåligt, hur?

har läst på andra sajter om att biltillverkare ibland kan trassla med ex hjulinställningar från fabrik, felaktiga inställningar kan ge ytterst lustigt beteende. Ta bilen till BMW o tala med dem, en provkörning + kontroll av inställningar ställer de upp på!

Fö måste jag säga att 645 är en ytterst vacker bil, linjerna från Bangles design har verkligen satt sig till sin fördel på 6-serien! Har endast sett den i svart, men oj vad läcker den är! I like! :)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Ra
385
Rammstein
H&M: jag menade absolut ingenting ont med inläggen. Jag tycker det är enbart ascoolt att du får ratta en så sjukt läcker bil.

__

H&
126
H&M
645ci -04
Den bilen jag provkörde innan köpet var mer fast så att säga så det måste vara något måndags ex man fått, jag har pratat med BMW Sverige och de skulle ordna så att någon tittade över bilen. Sen förstår jag självklart att den inte kan uppföra sig som en M-coupé måste nog köpa en gocart som jag kan lasta in i bagaget i 645:an för lite lek stunder =), borde få plats.

Hubbe325: som du säger trist att behöva häcklas för ett lyxproblem, men det är dock ett problem =)

Rammstein: Lungt, det e humor =) Alltid kul med skämt dock så förstod jag nog inte riktigt skämtet särskilt när du blandar in skoda i det hela, det är verkligen inget man skämtar om =).

/Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.