AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.592

Förföljd på parkering...

Sida 1 av 2
Efter länsat forumet på de flesta stöld inlägg...man blir
lätt lite paranoid med bilen på en parkering...

Nu är det så att det hänt två gånger att bilar kört efter mig
in på parkeringen (och svängt efter hela vägen till min lilla
region och sedan snabbt backat in på en tom plats och kört
i väg när jag stannat och gått ur bilen)...detta utöver andra
suspekta bilar som kört efter en ganska lång tid (brukar blinka
in någonstanns och sedan skita i svängen, dock med gott
omdömme :)

Peppar, Peppar...

Man vågar inte ens köpa några snygga fälgar...bara fortsätta
med kapslarna och håla en clean sunkig look...

Dagens samhälla...mmm...f***n
Visa användare
94
RobTheBank
520iA -91
Har hänt mig med. Hade en BMW efter mig med 3 killar i. Körde lite överallt först för att se om dom följde mig eller inte. När jag var 100% att det var något dom ville så körde jag bort till en stor rondell och där börjar det roliga, jag kör runt där 3 varv och sen gasen i botten ut på motorvägen. Tror inte dom var snabba nog att hinna med sen för dom försvann snabbt.

En annan gång så vänta jag vid rött och bredvig mig var också en Bmw med vad jag tror var zigenare i. Dom hade samma märke som mig och dom satt och titta på min hela tiden. Det blev grönt och vi börja köra. Dom körde hela tiden bredvig mig och tittade på bilen. Efter en stund börjar de sakta in och då tänkte jag direkt att dom är ute efter reg nummert, Så jag saktar in med.
Dom ökar jag ökar, 2-3 gånger gör dom så.
Jag börjar tröttna på skiten så jag svänger snabbt vid en korsning. Man är ju inte 100% på att dom var ute efter något men bättre att vara safe then sorry.

Försök pakera på olika ställen runt där du bor.
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Usch, låter otäckt att höra.. hoppas de inte vill någon illa bara

BMW4EVER!
-BeeMWe-
robthebank: Hehe första scenariot låter som några killar som ville tävla.

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Eftersom regplåtarna/adress fortdfarande är offentliga uppgifter så kan man aldrig skydda sig...
Men visst kan det vara obehagligt. Tror man inbillar sig ibland oxo... Oma man har tvättat bilen och fälgarna för 65500kr glänser extra mycket till exempel...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
ormen
sniperbössa ska man ha o parkera så att du ser bilen, (jag ser min, det är bara bössan som fattas, än sålänge)... ja, nu kommer de från öst, ziggarna, fler o fler när deras dörrar öppnas vidare o vidare, så vi måste bepansra bilarna och utrusta oss!

Nu kommer säker nån moralkaka o skrika "fördomar, bla bla bla" men jag kommer också från öst, jag vet vad de är kapabla till... Sverige blir bara värre o värre, detta är bara början...
ma
118
mak
bmw 530ia
japp ormen

mak
Jag bor på landet, och jag kan säkert lämna garageporten olåst utan att det händer något.

Men liksförbannat så känner jag innerst inne att jag måste ha garaget larmat, förutom rörelse och larm på dörrarna har jag en kamera som aktiveras av rörelse och knäpper bilder.

Ska koppla så de larmet skickar varningar till telefonen också. Kanske till och med mms eller liknande.

Detta går att göra relativt billigt om man har en skrot pc att använda och ett telefonjack.

Better safe then sorry.

Även om f-bolagen betalar ut ersättning så kan de inte ersätta känslan av en orörd bil.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Jag har nog haft tur. Lånar den här tråden för att berätta att jag var lite tankspridd igår och ställde Bmw;n på utomhusparkeringen, olåst med stereoprylar för styvt 25 000i. Dessutom glömde jag plånboken i med 1500i; mitt i mittkonsollen samt ett par solbrillor för 700 på instumentbrädan.
Dessutom var det inte första gången. Jag har nog lite tur iallafall.

MM
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Jag har å andra sidan haft otur =(.. Köpte en 525 -89 i lördags, var glad som ett barn var jag... lyckan var kortvarig då jag idag torsdag upptäckte att bilen inte stog där jag ställt den kvällen innan. Så jävla SURT!! Självklart var den trafikförsäkrad.

bilen var lite skabbig utvändigt men drivlina och motor var perfekta...om man hittar bilen sån kommer väl allt vara sönderkört....=( igår stod jag och funderade på om jag skulle köpa en megaclub för 800:-, komfram till att jag skulle köpa ett larm på biltema istället, smart... det är lätt att vara efterklok..

Trodde i ärlighetensnamn att det inte var någon som skulle se åt minbil två gånger, än mindre sno hela bilen!
ormen
det var inte ägaren före dig som haffade tillbaka den? jag menar, du kunde köpt den av några fina juveler från öst...
in
438
inkognito
E34 535-92
om ni har stora färddatorn programmera in code i den så blir det jobbigare även om dem har nyckel

/Stefan K
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Nej för fasen,
Utan koden till Code kan du glömma att komma iväg med bilen, även om du har orginalnyckeln.
Fungerar underbart.
Händer dock ibland 2 ggr på ett år att man glömmer koden, då blir det lite småjobbigt:-)

*BAWORAK*
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Min första tanke var att det var den förre ägaren, men grejen är den att killen var i 30-35 års åldern och hade sin fru och sitt lilla barn med vid försäljningen.. Han var engelskman och inte någon maffioso, bilen var iofs ganska billig men med tanke på skicket utvändigt inte "för" billig.. Åker jag dit och kollar så lär han ju inte ha ställt bilen ute utan inne i ett garage så att man kan slakta bilen. Var runt lite i stockholms området igår och letade lite planlöst och desperat..rinkeby, testa, jakobsberg.. ska nog kolla i årsta industriområde samt södra förorterna idag. Bävar inför att jag får tillbaks ett tomtskal som dessutom är krockat =(. det ända bilen hade i extrautrustning var taklucka (manuell) samt lilla AC:n..inte äns elhissar till fönsterrutorna.. Om jag nu hittar bilen kan jag bara ta tillbaks den då? Eller måste Polisen vara där och kolla av först?!
in
438
inkognito
E34 535-92
Du måste kontakta snuten. bilen kan ju vara såld till någon. tar du bara tillbaka den blir ju du boven istället.

/Stefan K
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
speedy, jepp. tex: tar din granne din cykel får du inte ta tillbaka den. så e d!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
ormen
bara för att han har fru o barn behöver han inte vara ärlig, det finns gott om tattarpack, vanligaste undanflykten brukar vara "oj, ungen måste ha lekt bort extranyckeln", har själv råkat ut för det resonemanget en gång, fick du alla nycklarna? 3 st. brukar det vara på äldre sv-sålda

Våga vägra bilverkstaden!!! G.D.S!!!
Fr
135
Fre4k
E46 330T M -02
E36 325C -92
Speedy: Det står (iaf i fredags) en övergiven/olåst 525a (e34) i Bålsta (ca 5mil nv om sthlm). Ring Bålsta-polisen å hör efter!

I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där.
Fr
135
Fre4k
E46 330T M -02
E36 325C -92
Speedy: Aha, läste nu att du har fått igen din bil!

I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där.
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Fre4k: Var i bålsta såg du den? har hämtat den nu, men vore intresant att veta om den vart stulen 2 gånger..
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Kan tillägga att bilen inte blev stulen med nyckel, passagerar låset var uppbrutet samt att tändningslåset var uppbrutet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.