AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.594

Vem äger vem?

Sida 3 av 4
föresten så äger inte peugeot citroen dem hara bara ett samarbete minns inte vad förkortningenvar
men hörre ni är det inte daimler-chrysler som äger mitsubishi läste om det nånstans här om dan
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
js_snicke:
Det var den jag letade efter. Tackar.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
bmw_jerry:
Där ser vi att Peugeot i allra högsta grad äger Citroën.
Förkortningen du letar efter tror jag är PSA, men det var längsedan.
ok men ni ser också att mitsubishi ägs av daimler som jag sa och inte av gm
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Rätt, det är lätt och blanda ihop GM med Chrysler ibland.
ehhe allt är så jävla krånglit varför inte bara att alla jobbar för säg själva och ibland sammarbetar istället för att man ska hålla på och sälja runt
Deliq
Angående VW's köp av bilfabriken Rolls Royce, så missade helt enkelt VW att det var flygmotorfabriken Rolls Royce som ägde varumärket RR. Eftersom BMW's flygmotordivision har stort samarbete med RR's flygmotorfabrik, så tror jag att BMW hade lite bättre koll på det när man "släppte" bilfabriken RR till VW och lät dem stå där med lång näsa och en urmodig bilfabrik...

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Kan inte annat än att hålla med, men tänk vad många organisationsstrateger som hade blivit arbetslösa om alla märken varit autonoma! lol

Mvh Elvis
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Länk

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Lexus heter Toyota i japan, toyota celsior tex är lexus ls430 om jag inte minns fel.

Ny bild 16april-
Länk
Mercedes är väl inget eget märke? Är det inte daimler-chrysler som äger dem??

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
Jag antar att Hondas loggor i samband motortävlingar i USA snarare handlar om Hondas erkänt välutveckalde racingmotorer än om bilmärket. Jag tror också att alla nyare "Hondor" i USA faktiskt heter Acura. Men även jag kan ha fel! :)

/TheHenk

__
En gång BMW - Alltid BMW
Nu skall jag en gång för alla reda ut Hondas existens i USA :)

Flera av Hondas standardbetonade modeller i USA heter just Honda och inget annat (ex Accord, Shuttle, Civic, CRX mm)

De något mer lyxbetonade versionerna som tex gamla Legend, NSX etc heter Legend och inget annat, även om de säljs som Honda i Europa.

Honda finns alltså både som Honda och Acura i USA beroende på prislapp.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Menar ACURA= Legend, NSX mm

Sorry

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
TheHenk:

Kolla in min länk tidigare från Honda/USA så ser man klart och tydligt vad som gäller.

-----
Mvh
Nisse
Länk

allt är en ända stor röra
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Jo, det var väl det man visste.. Men tack ändå boys!

Två bilar är fler än en..
K
33
K E M S
535iA-99
General Motors: Cadillac, Chevrolet, Pontiac, Buick, Oldsmobile, GMC, Saturn, Hummer, Opel, Vauxhall, Holden, Saab, Isuzu (49%), Fiat (20%), Subaru (20%), Suzuki (20%)
Ford: Ford, Lincoln, Mercury, Jaguar, Aston Martin, Volvo cars, Land Rover, Mazda (33%; Mazda owns 7% of Kia)
DaimlerChrysler: Mercedes-Benz, Chrysler, Plymouth, Dodge, Jeep, Smart, Mitsubishi cars (34%), Freightliner, Unimog. DaimlerChrysler's largest shareholders are the Deutsche Bank and the nation of Kuwait.
Volkswagen: Volkswagen, Audi, Bentley/Rolls-Royce (owns Vickers), Skoda, SEAT, Lamborghini/Bugatti. The province of Niedersachsen owns 16% of Volkswagen.
Toyota: Toyota, Lexus, Daihatsu (51%)
Fiat: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, GM (5%). The Agnelli Family owns 30% of Fiat.
BMW: BMW, Rolls-Royce (name only). The Quandt family owns 46% of BMW.
Peugeot Citroen: Peugeot, Citroen
Renault: Renault, Nissan, Infiniti, Volvo Trucks (20%), Samsung Motors
Honda: Honda, Acura
Hyundai: Hyundai, Kia (93%)
MG: MG, Rover
Volvo Trucks: Renault VI/Mack Trucks
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.