AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.596

Vem äger vem?

Sida 1 av 4
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Jaha, då sitter man i en diskussion då.. Ställer frågan här för
a: Jag är för lat
b: är säker på att svaren finns här

Fråga: Kan någon berätta vilka biltillverkare som äger vilka märken? Altså som Audi äger Porsche osv.. Märkena det gäller är Aston Martin, Lexus, RollsRoyce, Lambo... och alla andra märken ni kan komma på, även bland GM och Chrystler familjerna.. Tack på förhand.

MM

Två bilar är fler än en..
hej.....ja tror ine att audi äger porsche dem sammarbetar bara....audi äger lambo... ford äger aston martin, volvo, jaguar, land rover och mazda kanske fler.....lexus är toyotas lyxbilsmärke...dem har själva startat det...bmw äger rolls-royce och mini...mercedes och chrysler samarbtetar och heter darför daimler chrysler....
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Lexus - Toyotadivision
Lambo - VAG, sorterar väl under Audi om jag inte missminner mig

Sex på alla fyra, roligast så!
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Då ska vi se vad jag kan bidra med.
BMW AG äger BMW.
BMW äger Rover.
BMW äger Bently (har jag för mig)
Porsche är porsche.
Audi äger Lambo.
Fiat äger Ferarri.
Toyota äger Lexus.

Min 528i Touring
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Då rättar jag min post så jag tar med dom jag vet är fakta :)
BMW AG äger BMW.
Porsche äger porsche.
Audi äger Lambo.
Fiat äger Ferarri.
Toyota är Lexus.

Min 528i Touring
Länk
if
92
ifredda
E61 525d Touring LCI -07
BMW äger Mini och Rolls Royce, Rover och Bentley har avyttrats
bmw har aldrig ägt bentley....det är vw som äger dem...vw betalade miljarder för att köpa bentley och rolls royce men gjorde ett fel...dem köpte aldrig namnet rolls-royce vilket bmw gjorde för småpengar
Ford/Aston Martin

-----
Mvh
Nisse
Länk

Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Man tackar och bockar.. Jerry verkar ha stenkoll.. Ös på med mera, alltid kul med lite onödigt kunnande.

Två bilar är fler än en..
hehe tack...då kan ja säga att honda heter acura i usa och nissan heter infiniti eller om infiniti var deras lyxbilsmärke som lexus hos toyota.....saab och subaru ägs av gm chevrolet
Honda heter väl Honda även i USA men Acura är som Lexus hos tåjåta.Med Infinity är det likadant som Lexus ja.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Fiat äger inte Ferrari längre.
fiat äger väl visst ferrari utan dem hade dem gått i konkurs....bayern munchen acura är honda i usa...kolla själv dem flesta moddeller är hondas med andra emblem...honda accord heter tex acura tsx
Okay trodde att det var så när man ser Hondas reklamlogo på alla motortävligar i USA även på bilarna i Indycar.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Måste bara klargöra en sak, Fiat ägede 90% av Ferrari med de resterane tio tillhörde Enzo. Men Fiats usla försäljning gjorde att man valde dela sina 90% med många fler. Men Fiat äger den del fortfarande, samtidigt som Enzo äger mer än 10% nu för tiden.
Grodan: Fiat äger Ferrari, titta i nosen på deras nuvarande F1 bil tagen igår : Länk

Var God att söka innan du frågar!
Länk
ok...men fiat äger väl alfa romeo och lancia oxå och ferrari äger maserati
Nu blev jag nyfiken och kollade på :Länk och där hittade jag ialla fall Honda accord och även Acura tsx som såg lite annorlunda ut än accorden.Tror fortfarande att acura är en lyxigare variant av Honda.

-----
Mvh
Nisse
Länk

du har kanske rätt men jag fattar inte...dem ser nästan exakt likadana ut...nsx:en e precis likadan
ford owns jaguar
GM äger saab men vem ägde volvo?

316i - När du inte har råd med annat ;)
patrik om du läser lite högre upp så står det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.