AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.191

nån här som expressen tog bilder på?

Sida 1 av 2
såg i expressen att en silvrig Z3 körde på en busshållplats i gamla stan i helgen. hoppas ingen här som råkade ut sånt?
Z3c 4 ever!

Länk
är det en hamman eller
bmw_jerry: Ja. Kolla tråden som starre länkade till, bilen har tidigare varit med i Bilsport. 350 hk eller något liknande om jag inte minns fel...

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
gjord av Hamann eller gjord på Hamman delar?
Vilken bilsport var det? skulle gärna läsa om den
tydligen sponsrad av någon som inte kommer bli glad, kolla sidan: Länk
aha är det den...ja har det nummret
Aj då, den Hamann är ju inte billig.
Han kunde väl inte hantera sina 365hk

19" :-)

VD med R&D

"M ROADSTER"
Hur vet ni att det är den Hamannbilen som var med i bilsport? :-/

Jag vill ha fälgarna!!!!

//Svebba
- Jag är schnell !
Svebba: nu har jag inte läst artikeln med den kan inte vara så svårt att känna igen med stora logotypen på sidan?

bmw_jerry: vilket nummer var det?
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Läs i "Allmänt om bil och trafik-forumet", Jacob har ju skrivit där. Hans bil såldes till Sthlm i höstas, det måste ha varit den. Tror inte det finns fler Hamann-Z3M:er i Sverige heller faktiskt, men kan ju ha fel.
z3c 4 ever ja ska kolla vad det är för nummer
det är i nummer 22 år 2003
OK, tack, ska försöka fiska up ett gammal ex.
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Svebba, bilen hamnar troligen hos Bildemo i Uppsala, beroende på försäkringsbolag. Där kan man sedan köpa åtråvärda delar. Men jag tror inte att du vill ha fälgarna. Troligtvis är de fyrkantiga och sönderslagna efter den vurpan.
men bilen såg inte så farligt sabbat på bilderna? jag tvivlar att f-bolaget löser ut den. snarare en reperation.
Men först och främst så var den ju Hamman trimmad. Mig veterligen är inte Hamann Roadstern typbesiktigad i Sverige så det måste vara en konvertering. och i så fall tror jag inte att en försäkringsbolag lägger några ut pengar på en trimmad maskin. eller har bilen varit typgodkänd i sverige?
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Du har nog rätt, även om bilens vänstersida är mer tillknölad :
Länk

Det blir nog reparation med HÖG självrisk pga omständigheterna.

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
De brukar neka ersättning när föraren fälls för vårdslöshet i trafik. Denna bil var ju dessutom inte försäkrad på föraren utan en äldre person, så lita på att fb kommer forska i vem som egentligen äger och brukar bilen...
Troligen blir det ingen självrisk mer än 1200kr (trafikdelen för busskuren) Reparationerna får föraren nog stå för själv.
Misstänkt skenförsäkrad och misstänkt oalgligen modifierad motor. Försäkringsbolaget har både hängslen och skärp i detta fall om misstankarna bekräftas.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Just det, dessutom modifierad motor... som sagt det blir nog billigt för dem, kan nog till och med fakturera busskuren till föraren om han fälls...
aj: bara en glasruta i busskuren måstte gå på typ 10K !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.