|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| såg i expressen att en silvrig Z3 körde på en busshållplats i gamla stan i helgen. hoppas ingen här som råkade ut sånt? | |
|
Z3c 4 ever! Länk |
|
| är det en hamman eller | |
|
bmw_jerry: Ja. Kolla tråden som starre länkade till, bilen har tidigare varit med i Bilsport. 350 hk eller något liknande om jag inte minns fel... /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
gjord av Hamann eller gjord på Hamman delar? Vilken bilsport var det? skulle gärna läsa om den |
|
| tydligen sponsrad av någon som inte kommer bli glad, kolla sidan: Länk | |
| aha är det den...ja har det nummret | |
|
Aj då, den Hamann är ju inte billig. Han kunde väl inte hantera sina 365hk 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
|
Hur vet ni att det är den Hamannbilen som var med i bilsport? :-/ Jag vill ha fälgarna!!!! //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Svebba: nu har jag inte läst artikeln med den kan inte vara så svårt att känna igen med stora logotypen på sidan? bmw_jerry: vilket nummer var det? |
|
| Läs i "Allmänt om bil och trafik-forumet", Jacob har ju skrivit där. Hans bil såldes till Sthlm i höstas, det måste ha varit den. Tror inte det finns fler Hamann-Z3M:er i Sverige heller faktiskt, men kan ju ha fel. | |
| z3c 4 ever ja ska kolla vad det är för nummer | |
| det är i nummer 22 år 2003 | |
| OK, tack, ska försöka fiska up ett gammal ex. | |
| Svebba, bilen hamnar troligen hos Bildemo i Uppsala, beroende på försäkringsbolag. Där kan man sedan köpa åtråvärda delar. Men jag tror inte att du vill ha fälgarna. Troligtvis är de fyrkantiga och sönderslagna efter den vurpan. | |
|
men bilen såg inte så farligt sabbat på bilderna? jag tvivlar att f-bolaget löser ut den. snarare en reperation. Men först och främst så var den ju Hamman trimmad. Mig veterligen är inte Hamann Roadstern typbesiktigad i Sverige så det måste vara en konvertering. och i så fall tror jag inte att en försäkringsbolag lägger några ut pengar på en trimmad maskin. eller har bilen varit typgodkänd i sverige? |
|
|
Du har nog rätt, även om bilens vänstersida är mer tillknölad : Länk Det blir nog reparation med HÖG självrisk pga omständigheterna. |
|
|
De brukar neka ersättning när föraren fälls för vårdslöshet i trafik. Denna bil var ju dessutom inte försäkrad på föraren utan en äldre person, så lita på att fb kommer forska i vem som egentligen äger och brukar bilen... Troligen blir det ingen självrisk mer än 1200kr (trafikdelen för busskuren) Reparationerna får föraren nog stå för själv. |
|
| Misstänkt skenförsäkrad och misstänkt oalgligen modifierad motor. Försäkringsbolaget har både hängslen och skärp i detta fall om misstankarna bekräftas. | |
| Just det, dessutom modifierad motor... som sagt det blir nog billigt för dem, kan nog till och med fakturera busskuren till föraren om han fälls... | |
| aj: bara en glasruta i busskuren måstte gå på typ 10K ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.