AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.878

Bredd på bakhjul

Sida 2 av 3
Morten: Om du väljer 76 mm pipor så ska du ha extrem otur om du får kapa något överhuvudtaget som jag förstått det.

Min röst hamnar absolut på eisenmann systemet + soundrör!

De som ger mycket för pengarna är annars ett aeropak II.

Min bil spårar typ Nada vilket jag blev positivt överaskad över :)

Jösses, ET30, de därför du ligger farligt nära skärmkanten ser jag.
Kommer de verkligen gå fritt med sänkningssats monterad?

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
wendtan: Jag vill ha 76 mm, men det står att man ska uppgje vilken fångare man har vid bestellning. Är det nån skillnad på slutburken eller fästen? Jag vill inte att den ska "henge under" bilen..

Har sendt mail til xerious-racing. Håppas dom är interesserat i att exportera ett sätt til Norge. Tror inte det finns någon ÅF her.

ET30 fram är mycket agressivt. Om man kollar nogrant efter så kan man se att fälgen går ~2 mm på utsidan. Blir nog inga problem vid sänkning. Bak (ET34) är jag lite osäker på. Jag tror faktiskt det går, för jag vet om en här på forumet som redan har gjort det utan problem. Man får vel ytterligare negativ chambervinkel på bakhjulen när man sänkar? Det vinner man lite plats på.
Morten:Du kan ju beställa av bmwspec. annars, dom skickar till norge om jag förstått de rätt.
De är ingen skillnad på slutburken på m-paket och icke.
Titta på Länk fö klarsida.

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Det ser ju inte så mycket fulare ut än orginal:

2x76:
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Varför skulle de se fulare ut?
Ja tycker de är skitsnyggt, inte vulgärt, utan stilrent.

Länk
Hi
141
Hinkas
318I -00
Igår klämde jag på 17 tummarna i väntan på bättre ; ). Får väl se hur det blir, hade varit trevligt om man kunde ta och beställa ett par fina BMW fälgar.
väntan (alltså wendtan): Köpte du dina på BMW verkstad alltså? Eller följde dom med bilen?
Fin bil föresten, skulle gärna också villja ha en ci, blir kanske en 330 till nästa vår.
Hinkas: Tackar för berömmet!
Ja köpte dom på BMW en Klubbkväll med 20% rabbatt.
För mer info om klubbkvällar kika på Bmw CS hemsida.

Med bilen följde M68orna som du ser på bilderna på den övre halvan av sidan.

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
wendtan: Jag har hela tiden trodd att dämparen inte passar orginal fångaren. Altså att halva burken blir synligt under bilen. Har sett ett sådan bilde tidligare! Men det var nog inte eisenmann (dom är ju ganska lika orginalen).

Då genstår det bara att handla då.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hum, jag lysnade på ljudfilerna på eisenhaus.com. Jag tyckte inte det låter så bra som jag vill ha det. En annan type ljud kanske jag vil ha - lite mer bas. Vill inte ha metalliskt ljud. Lite svårt då filerna är av dålig kvalite.

Hur är det med Remus? Vet du det, wendtan?
Morten: Om du lyssnade på 330 filerna på eisenmanns sida så är de typ sämst av alla. De är inte ens i närheten av verkligheten.
Ja mailar dig några videos.

Remus låter iregel mer metalliskt än Eisenmann.

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Nej, inte maila dom!

Har modem hemma.. Hehe.. det vill ta mig två dagar. Sen har jag inte fungerande ljud. Men jag vill gärna ha dom..
Hehe, försent.. sorry.

Vart ska ja maila dom då?
De är inte så stora, runt 2 mb/st.

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Okei, det går nog bra. :)

Vet du nåt om Ferrita?
Morten: Feritta gör systemet precis som du vill ha och lämnar "livstids" garanti på systemet.

Att inte Eisenmann inte skapar djup och bas stämmer inte, de är bara deras videoupptagningar som är av sunkig kvalite.

Länk
Hi
141
Hinkas
318I -00
Hmmm... Jag gjorde så att jag bytte katten till race katt, plockade bort mitt dämparen, och satte en hamann dämpare längst bak. Blev rött gött ljud då faktiskt. Tror inte det går att få goare ljud ur min stackars lilla 4'a ; ).
Tyvärr har jag ingen digital video kamera, annars hade jag kunnat filma när jag drar runt med det så hade ny fått höra. Kan IAF lova att det får folk att kolla en gång till på modellbetäckningen och fundera över lite innan dom ställer upp vid rödljusen ; ).
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hinkas: Hur mycket fick du betala för det? Och är det lagligt?
Hi
141
Hinkas
318I -00
Den går IAF igenom besiktningen med det, ingen större skillnad på avgasvärdena.
Hamann dämparen gick på 7.500:- och race katten på 2.500:- tror jag, kommer inte riktigt ihåg. Allt arbete fixade jag och farsan så det kostade ingenting. Vi gjorde utan sådana där muffar, utan vi svetsade istället. Känns som det blir bättre.
Så om det är lagligt, det vet jag inte, men eftersom dom varken klagade på ljudnivå eller avgaserna på besiktningen så ska inte det vara några problem. Men sedan ska man ju tänka på det att jag har lite mindre motor än dig också, så din låter säkert mer, men jag tror inte det är några problem på besiktningen ändå. Min mustan med 3" raka rör utan dämpare med en 5.7 liters V8 går ju igenom så ; ).
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jösses vad dyrt det är för dessa Hamann-prylar då. Jag har mailat med xerious racing och fått svar. Dom kan skicka delarna till Norge utan att det kommer att bli något specielt mycket dyrare.

Jag är så rädd jag inte kommer att bli helt 100% nöjd med ljudet då det är en smaksak vad som låter bra.

Det var dock skillnad på dämpar till M tech fångar och orginalfångar, men dom menade på att det skulle gå att bruke M-tec-dämparen till vanlig fångare intill jag bytar den. Vet inte exakt vad som skilljer dom.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Och du wendtan: Nu har jag time på onsdag, då blir det proffstoning av alla rutor hos solfilm spesialisten. Det är dom samma killarna som tonar rutorna till Petter Solberg. :)) Tror jag har pengar till Eisenmann-systemen likevel.
Är de lagligt att tona alla rutor i Norge?
Att de är skillnad på fästena på m-tech och standard stötfångare är för mig en nyhet. Vad skulle sklija?
De är bara xerius racing som vill att man uppger detta, inte ens på eisenhaus hemsida får man välja det.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.