|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag tänkte höra med er som kör e46'or vad ni har för bredd på bakhjulen. Jag kör för närvarande med 17" med 225'or runt om, men skulle villja byta upp mig en tumme och då vore det ju kul med lite bredare däck back, även om jag kanske inte har hästarna som kräver det ; ). | |
|
225/40/18 fram och 255/35/18 bak kör jag med utan problem. Framfälgen är 8 tum och bakfälgen är 8,5 tum bred då. Detta är BMW:s M-fälgar, de använder dessa bredder "standard" Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Tack så hemskt mycket, och ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt okunnande när det gäller sökande ; ). Nu ska vi ta och "söka" i plånboken också se om vi hittar någe kosing ; ). Tack igen! |
|
|
Hinkas: De är en del av min signatur, och inget riktat mot dig. Ja uppmanar alla att söka eftersom de är många som glömmer bort det :) Svaret på din fråga är iof även den redan besvarad sen innnan. Väljer du Bmw orginal fälgar så kan ja varmt rekommendera att du går med i Bmw CS och får 20% rabbat på klubbkvällarna som anordnas imellanåt. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| Som sagt, 255:or funkar bra. Även om du sänker bilen något så går det också bra. | |
|
OK, kalas, tack för svaren gott folk. Perfekt att dom även går på när man har sänkt lite... Eftersom jag har det, visserligen bara 25mm bak men, det gör stor skillnad ändå. Vart brukar dessa klubbkvällar hållas? Jag bor centralt till i Sverige... Härjedalen ; ). Det ligger ju mitt i Sverige, men alla storstäder är ju så ocentralt om man ska hitta på något ; ). |
|
|
Kom i håg att coupen har större hjulhus bak enn sedanen. Jag har 18 x 9.5 med 255/35/18 Toyo T1-s bak på min coupe. |
|
|
Morten: Sant, men tex 135M säljs även som tillbehörs fälg för e46 sedan. Den gode Anders körde sin 328 sedan med bilstein säkningssats och 255or bak om ja inte missminner mig. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| Ja, jag får väl prova, tror inte det ska vara nogra problem att få dit ett par 255'or jag heller. Men som sagt, måste söka igenom plånboken också och se om jag har råd... Ska ju köpa nya kammar och annat smått och gott. | |
|
wendtan: Ja, orginala bmw fälgar går ju långt in i hjulhusen så. Dom har ett högt ET-värde altså. Så offset och däcktyp är en avgörande faktor. Inta bara bredden på däck och fälg. |
|
| Jo det märkar jag med dom 17" m3 replica fälgar jag har nu, sitter ju 225'or på dom, och jag tror det är 7,5" fälgbredd, och den ligger ju fint efter skärmen. Så det gäller väl att bygga innåt. | |
|
Morten: Stämmer att de är högt ET värde, på exempelvis mina 135M är det ET 47 fram och ET 50 bak. Om man håller sig till dimensionen 255/35/18 bak så tror jag däckstypen spelar mindre roll. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Jag har 18 x 8,5 på min runtom och ska precis byta bakdäck. Fram sitter 225/40 och då ska ju 255/35 passa perfekt bak eftersom profilhöjden blir densamma MEN.... Hur ser 255/35 ut på en 8,5" bred fälg??? Fungerar det med min 60/40 sänkning??? *Wendtan* Du har inga bilder på din bil? Mvh. B |
|
|
Hoppsan! -Såg att det var e46 tråden gällde... Vet ngn ändå är ni välkomna att svara... Mvh. B |
|
|
Om du tittar på min Frilansarsida Länk så får du se hur 255/35/18 ser ut på en 8,5 tum bred fälg. Hurvida de funkar med din sänkning kan jag dock inte svara på, ja vet att de funkar på sänkt e46 iaf. Om du kör med 8,5 tum bred fälg fram och 225/40/18 så misstänker jag att fälgen tar i trotoarkanten innan däcket? De måste hur som haver vara väldigt kant i kant om man säger. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
| wendtan: Det stämmer ganska bra. Min fälg är kanske två mm bredare än däcket fram. Du är lite gubbfornuftig, du wendtan. Hur ofta kör du på trotorkantar? Personligen har jag kört borti en kant i rondellen en gång på 8 mnd (fast det var med 16 tummare, så inget hende). Kan lova att det inte sker igen. | |
|
:) Gubbförnuftig? Humm, ja e visserligen några år äldre än dig men något sådant förnuft hoppas ja inte kryper på mig på några år ännu. Jag kör på 8" fram med 225/40/18 och har iaf ett fälgskydd som skyddar mot lätta tryckningar. De är ju Bmw orginal, så ja får utgå ifrån att de vet vad de gör. Spårar de med de nya 18"arna då? Vad valde du för däck? Ska du byta ut dom sunkiga bilderna i galleriet snart? Du har valt i mitt tycke en av de stilrenaste fälgar som finns till e46 Ci. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Satt 225/40-18 på mina Hartge 8,5x18 som jag hade på min M3a och där stack inte fälgkanten utanför. Beror mycke på däckets stomme. Jag kommer ha M135orna på min nya bil och den ska sänkas så jag får väl hoppas att det inte tar i bak :) /Johan |
|
|
Johan: Ska du sänka den mer än sportchassit? Som jag förstått det så ska de iaf inte vara något problem, hjulhusen är rymliga värre på e46. Du har exeptionellt bra fälgsmak iaf :) Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
wendtan: Ja jag hade tänkt sätta dit Eibach sportline. Sänker bilen 45-50/30mm. Ja M135 är riktigt snygga faktiskt och med tanke på hur lite de kostar extra när man hade M-paketet så vore det ju konstigt om man inte valde till dem :) /Johan |
|
|
Wendtan: Ja, det spårar en del på vissa vägar. Det spårar liksom inte hele tiden, bara i bland, och då spårar det ganska kraftigt. Tror egentligen det beror en del på fälgens offset (ET30). Jag ser doch inte på detta som ett stort problem. Jag ressonerar såher; det är vägen som är kass, inte fälgarna. :) Jag valde Toyo T1-S för att vara säker på att dom inte skulle ta i skärmen bak. Jag slapp undan valsning trots 18x9,5 ET34 255 däck! Nya bilder burde komma. Har ett tråkigt kamera tyvärr: Länk Länk Länk Länk Nu står jag överför ett dilemma.. Har inte råd till alt på en gång. Vet inte vad jag vill göra först: 1. Sänka bilen (4000-15000 kr) 2. Tona rutorna (5000 kr) 3. Eisenmann-system (ca 8000 kr?) Undrar hur det blir att kappe till den orginale stötfångaren så det blir plass til ett Eisenmann-system.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.