|
Sida 8 av 11
|
|
|---|---|
|
Det snackas om 300 000 i trim efter inköp för att T4 ska ligga i sama prisklass M3:an?. Vad har bilarna kostat som syns på filmen? Typ 200 000 eller? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
En riktigt potent S40 på 350hk/450Nm går lös på; Bil: 90.000 SEK Trim: 60.000 SEK Dämpare + fjädrar + lite stag: 10.000 SEK ...så för 160.000 SEK får man en helt okej och ganska kul bil. Återigen, vi ska nog inte jämföra bilar, vilken som kostar vad o.s.v. Vill man åka snabbt köper man sig en Yamaha R1 för 60.000 SEK och håller det mesta bakom sig... Är Ni med...? Resonemanget är ganska ointressant, från båda håll. M.v.h. |
|
|
hehe ja alla ha vi ju gjort våra bilval... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
mosse: du har en jääääävla tur! jag bor i karlstad, tittade på just den technovioletta du skulle "köpa", var in med den till en verkstad hos en kille jag känner, det fattades AC-kylare på bilen, massa plastkåpor under bilen (krockad och dåligt fixad) osv. AC:n kommer att explodera när köparen fyller på AC:n och startar bilen, den går varm! Kopierad servicebok osv... Verkstads killen sa att han inte skulle ta i bilen ens om han var mig! Jag som var ute efter en 328 köpte istället denna Länk och jag tror det är den ni pratar om? Annonsen borttagen via länkarna. Men den går hur bra som helst, och fick bra betyg av min kontakt på verkstaden, känns tryggt! Kolla gärna upp din bil hos någon verkstad om du är osäker :-) Joakim, Karlstad BMW 328 m-paket -96 |
|
|
Bla, bla, bla, bla bla... hur ids folk?, kan vi lägga ner vem bryr sig i en plastig T4a egentligen, vem som helst kan trimma dom där så dom kör ifrån en m3a det är juh ett faktum, har du bara pengar så finns det folk som trimmar åt dig. M3orna är ett allround val, snygg, relativt snabb, bra välghållning och bromsar, allt i ett så att säga.. sen att dom itne är snabbast med 286hk och icke turbo är väl inget att skämmas för, jämnför en volvo från 93 med en m3 från 93 och sen ser vi vilken som är den modernare bilen... /mvh jocke |
|
|
Som tidigare S40-T4 ägare kan jag säga att orginal har man inte en suck mot en M3, men priset var ju också under 300K på Volvon så att jämföra med en 700K kronors bil är helt ointressant. S40 är dock definitivt inte plastig och en av de roligaste orginalbilar jag kört när det börjar gå riktigt fort. Västerås-Stockholm på 32 min talar sitt tydliga språk, vi var dessutom två Volvos som gjorde detta samtidigt.. Håller med x40nordic, kul film, snarstuckna BMW ägare och vill Ni acca för lite pengar kör hoj. Hade tidigare en Suzuki TL1000S med 130hk/190kg orginal för 75K, hitta en Volvo eller BMW som spöar den!! Skulle vara kul att mäta min Z3M mot Din Volvo x40nordic. Visst saknar jag ca 30hk/90Nm men bakhjuldriften borde hjälpa på kortbana!! Efter att ha spöat en GT3 vid rödljus har man ju blivit kaxig värre!!! :-) /Caspar |
|
|
Håller med Kim!! Känns som om det är samma typ av människor på båda sidorna. Jag har alltid varit motortokig så jag har hunnit med båda sidorna. Det handlar egentligen bara om pengar, man får vad man betalar för. Ungefär lika fånigt som att hojåkare som kör Custom inte hälsar på Racers och tvärtom.. Jag hälsade tom på polishojar på den tiden.... /Caspar |
|
|
Rajsade mot en Vo*vo 740 en ggn o sen snackade vi lite vid macken. Gemytligt... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Träffade en motofantast i går här i staden. Hans bil som börjar bli klar nu, är redan nu duktigt snabb. En gamal 740 rullar han omkring i. Men skenet bedrar, Bilen är lättad och helt ny grym hjulupphägning och bromsar. Motor är på väg i igen efter senaste genomgången, Den bromsar nästan 800 hk i bänk. Bilen är dock byggd för bana och inte rakt fram. Han hade lagt 250.000 bara i motorn. Den ger mig respekt även fast den inte är en BMW. |
|
|
Kul när man kan mötas över gränserna! =) MVH / B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Det är ganska intressant att dom flesta som åker BMW spyr galla över dom som åker Volvo. Jag kan sätta 50 spänn på att minst 75% av er som är under 25 år kommer äga en Volvo-kombi när ni har passerat 30. Fråga mig inte hur jag vet:-) Och då vill jag även passa på att påminna er om att vara tacksamma att Volvo tillverkar dessa bilar med turbo så ni kan fortsätta åka fort trots barnstolar och cementsäckar eller bräder på taket. Dock kanske inte åka fort ihop med dessa kombinationer, men där emellan så;-) |
|
|
Jag såg en bmw850 med bilbarnstol i framsätet , jag tycker att det verkar vara ett bättre val än en volvo-kombi :-) Njae.. volvo är svinbra till det de är byggda för inte tu tal om den saken . håller med 300+ ! , bara fjantigt att tjöta om vems bil som är snabbast bäst och vad som är sämst , det handlar endå bara om pengar - mest pengar kan få snabbast och bäst bil utan att ens veta vad en hylsnyckel är. går utmärkt att få 1500 hästar i en fiat bara man kan betala.... :-) Skitsamma för mig vilket märke folk kör , alltid trevligt att umgås över en öppen motorhuv oavsett vad det e för fabrikat på bilen , alltid lär man sig nått :-) "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
Det är den här typen av trådar som gör att jag håller mig mer och mer på www.rejsa.nu JohnC |
|
| kul tråd det här.. men efftersom att jag har en Bmw är det klart ja håller på Bmw.. men mot en tilexsempel trimmad t4a så har den nog inte så mycket att sägga till om.. men då gör vi så här... BMW får också använda TURBO... vad händer då??? det vet ju alla.. det borde ju tillockmed volvofolket hålla med om... | |
|
JohnC > Någon som tvingar dig att läsa?? Bara en undran |
|
|
Det är ingen som tvingar honom att läsa men jag förstår varför han kommenterade. Det är så många som har mitt_bilmärke_är_bäst_alla_andra_kör_skit_traktorer_och_jag_blir_förvånad_om_någon_har_en_snabbare_bil_än_bmw mentalitet. Det är precis samma snack på Nordic Audi också. Forumet är ju till för att diskutera ägandet av BMW-bilar, erfarenheter och hjälpa varandra med problem, inte någon klubb för inbördes beundran och se ner på alla andra bilägare. Bara för att man kör ett bilmärke så måste man inte intala sig att det är det bästa som finns utan det är den bil som man SJÄLV valt att köpa och som tilltalar en mest. Det är roligare att snacka & dela erfarenheter med andra bilägare, som Wadel säger, än att kritisera andras bilar, annars så kan man ju lika gärna dumförklara folk eftersom de inte vet vad som är bäst. Det finns inget bilmärke som är bäst. Om så vore fallet så skulle det väl bara finnas ett märke eller hur! |
|
|
I3xus, ungefär så var det jag tänkte. Är sjukt trött på detta klankande på andra bilar, BMW bygger kanon bilar men det finns faktiskt andra bilar också och tro det eller ej tom snabbare bilar om det nu är så viktigt att alltid vara snabbast. Huvudsaken är att man trivs i sin egen bil. ETrettio, självklart är det ingen som tvingar mig att läsa men mek tips och egna erfarenheter är det jag tycker att forumet skall handla om inte saker som: "jag krossade en volvo" eller "0-200 på 18 sekunder, slår jag en Saab". Börjar låta som en moraltant men kör på bana och få ut lite av testoronet. Ha det (nu lämnar jag den här tråden) JohnC |
|
| WilleW: Och hur många BMW-ägare finns det som riskerar att bli utan ersättning från FB pga. att de har ljugit för försäkringsbolaget genom att skriva bilen på annan person än den huvudsakliga föraren? | |
|
Valfri Volvotraktor Vs Hammarströms M3 turbo!! Nån som vågar gissa vem som vinner? |
|
| Och min penis är större än er andras! Åtminstone i min sandlåda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.