AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
37.585

Ska inte M3or vara snabbare än traktorVolvo?

Sida 6 av 11
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
haha Nån som såg Filmen som nån Kille från X40 klubben länka tilL? ahhaha en M3a ORGINAL och den där tok trimmade volvon Autotech volvon från västerås me 400-500hk elle va fan han har!
hahahahaha m3an tog den i början men s40 kom om precis på slutet! aaaaahhahaha FY FAN VA DÅLIGT AV en bil me så mycke mer häst! aaahhahahahaha ja garava så ja trodde ja skulle dö! ahahah! killen har en tok trimmad bil å har problem med en stackars orginal m3a! DET är SÅN JÄVLA humor Rent ut SAGT!
Den där filmen var ju bara PINSAM för volvo ägarna! hahaha!
kan inte va kul å köpa en så pass ny bil å sen trimma för så jävla mycket pengar å endå knappt köra ifrån en m3a! skulle kännas surt! Kul att dom får smaka på lite M power=)

M.E
mange du måste fan vara besatt av bmw. ta det inte så hårt. Gråt inte, kom ska jag torka dina tårar! volvon var snabbare och komemr alltid att vara det. ta det inte så hårt! Om du kollar ordentligt så ser du att volvon leder 80% av racet fast den är framhjulsdriven men sånt fattar kanske inte en sån besatt fanatiker som dig!

Powered By Autotech
ET: 12,6 @ 189km/h (skall förbättras med lite vassare grejer)
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
HAHA JA SNÄLLA TA med en näsduk å torka mina tårar!
för ja garvar ihjäl mig!! ahahhaah! så jävla kul!
ja vi får verkligen hoppas att den är snabbare å alltid kommer vara det en orginal m3a annars är det RIKTIGT RIKTIGT ILLA!
var bara så kul film! "ja hade nämligen förväntat mig att m3an skulle FÅ STOR PISK där! ! för filmen verkade ju så jäkla Flachig i början typ! "budskapet lät typ" NU äre kört för alla m3or i hela sverige" hahahaha....var bara sån humor! å sen att det ska självklart göras en film om Just M3an! haha varför inte en 300zx eller E50 Amg elle nå? =) tycker det var en kul film bara! Nu vet alla hur "bra" en s40 me över 400 hk går mot en orginal M3=) tack för beviset=) Var bara ett väldigr bra bevis på hur bra en m3 går utan överladdning!!! ORGINAL! ha en bra dag=)

M.E
mange: För att t.ex. E55 AMG är en renodlad monstermaskin? ;-)

Mvh Elvis
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Elvis
Jo tänkte köpa en e50Amg 0-100 på 5,9 sec!
inte så galet imonerande kanske men den kommer ju sen i högre farter som FAN! men drar så sjukt mycke soppa=((((

så blir nog en m3 från 96 istället! 0-100 på 5.5 =)

M.E
mAnGe-9: Om Du läser tråden från början kanske även en kille som Du förstå varför filmen gjordes. Jag ska, med lite enkla ord,
försöka att förklara för Dig varför filmen publicerades (av någon som inte
är medlem i X40Nordic över huvud taget)

1. Filmen gjordes av en enda anledning, och det var för att en BMW-ägare under racet i Västerås uppmande mig att filma när Volvo'n skulle åka på däng i racet. Så enkelt var det med det.

2. Det finns inget "ont uppsåt" varesig från mig eller från X40Nordic att vara elak mot någon bilägare, oavsett val av bilmärke.

3. Vi valde inte att köra mot varesig BMW's Saabar, Toyotor eller Fordar... Det var tävlingsledningen som ordnade med turordningen.

Att mixningen på filmstumpen blev som den blev beror enkom på kommentarerna vi fick om att en trimmad S40 inte skulle ha en chans på korta 201 meter p.g.a. FWD'n. Givetvis är filmen gjord med en stor glimt i varje öga och är på inget sätt avsedd att smutskasta någon medtrafikant.

Sedan kommer en drös kommentarer om att Volvo'n bara är snabb rakt fram.
Just nu körs årets Tunertest av Bilsport i Superstage, och den banan verkar
många bilägare tycka är rolig.
Där kördes igår en Volvo V40 (kombin med den rangliga karossen) med en storlek
större turbo, spridare och ett avgassystem.
När Gullabo var färdigkörd med den i banan så hade han kört ifrån bl.a. följande bilar:

Porsche 911 GT3 -00
Mitsubishi Carisma GT Evo VII
Audi RS4 -01
Mitsubishi Lancer Evo VI -00
BMW Z3 M Coupe -00
BMW M3 3.2 Limo -96
BMW M3 (E46) -02
Saab 900 Nordic GT-Edition -94
BMW M3 (E46) -01
Subaru Impreza GT -99 (trimmad till 270 hk)

Såvitt jag förstår kör Du ju inte nå'n bil idag så vadan detta agg? Dock verkar Du ha en M3:a på G...
Hoppas att Du blir nöjd med den. Det är en riktigt fin typ av bil.

M.v.h. "Koenigsegg på G"
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
om inget är gjort i chassiväg utan "bara mer effekt" plockas ur bilen - så måste jag lyfta på hatten. Att slå den där raddan med bilar tidsmässigt är oerhört bra! För visst ska väl Superstage inte gynna raktfram/rattlåsrejsare?

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Jag tror att bilen som har många 1000-tals mil på nacken bytte ut dämparna på service mot ett par billigare Konidämpare. (Ja, Konidämparna är billigare än originaldämparna hos Volvo så när de ändå ska bytas så väljer få personer Volvo original igen).

M.v.h.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Fortfarande mycket imponerande! såsom varande forumets officiella porschemupp måste jag nästan köpa nästa spoilernytt för att se vad som skrivs om GT3an (som definitivt står på vill-ha-listan) :)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
GT3:an kördes inte i denna test såvitt jag vet, utan i tidigare test. Alla bilarna ovan är inte med i årets test utan tagna ur Bilsports arkiv.

M.v.h. J
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Får man fråga vad den V40:n hade för tid i Superstage?
Visst, superstage gynnar effektstinna bilar, men det är fortfarande mycket bra gjort.
Kördes de andra bilarna också av Gullabo eller var det bilarnas ägare som körde dem?
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Råger, tackar för info. Tester kan man alltid fundera mycket på, men intressant är det :)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
"Haglund2306 frågade: Kördes de andra bilarna också av Gullabo eller var det bilarnas ägare som körde dem? "

Gullabo har kört samtliga tider.

M.v.h.
Se även:

Länk
x40nordic:
Skön signatur! lägger du ut bilder när du har den i garaget? ;)
Vilken blev bästa tiden för ovan nämnda V40 i Superstage?
Under 1:28,8 om jag förstått dig rätt... det är riktigt imponerande!

Mvh,

/Wille
Tony-Avesta
V40 i superstage.....

Helt klart en imponerande insatts av familjebilen, men man kan ändå på ingavis bara med detta lilla test påstå att en Volvo av 40-serien är en bärre bil väghållningsmässigt än en M3. För tyvärr är den helt enkelt inte det, inte ens med nya dämpare och lite annat pill.

Vad man däremot kan säga, är att i just detta test och på dennna bana så tvålade Volvon till en knippe klart mer exklusiva åkdon. Vad det berodde på är naturligtvis ett flertal saker.

Volvon gick helt enkelt väldigt bra på denna typ av körning som banan utgör.

Banan är däremot inte särskilt komplicerad totalt sett ur väghållningssynpunkt. Nog för at den är teknisk, men vi får inte glömma att det handlar om väldans slät asfalt, som klart underlättar för chassiet och förare.

På en mer komplicerad bana, typ Nürburgring, så torde det bli klart tuffare för Volvon att hålla undan, eller hänga med.

Men ändå tycker jag att bravaden på Emmabodas bana är mycket hedersvärd, och bevisar att en V40 med extra spänst och duktig förare faktiskt kan stressa en klart dyrare och mer påkostad bil, typ M3, även då det svänger, om vägen råkar vara av typen som bilen "gillar". Är sen föraren i M3'an inte riktigt lika erfaren bakom ratten så kan det bli svettigt värre.

Klart övverraskande även för mig.

MVH Tony
Tony skrev: ...men man kan ändå på ingavis bara med detta lilla test påstå att en Volvo av 40-serien är en bärre bil väghållningsmässigt än en M3. För tyvärr är den helt enkelt inte det, inte ens med nya dämpare och lite annat pill."

Tror Du på allvar att det var min intention att påstå att en sniktrimmad Volvokombi skulle piska upp en M3 CSL på Ringen?

Nä, inte ens jag drar mig såpass alltså... Syftet var att poängtera att Volvo'n inte är sååååååååå kass "på svängande" som många sportåkspuretaner vill göra gällande.

Att en Volvokombi skulle vara bättre än en M3:a på bana... En helt befängd tanke... faktiskt.

M.v.h.
Wille W skrev: "Skön signatur! lägger du ut bilder när du har den i garaget? ;)"

Såklart :-)

Willw W undrade: "Vilken blev bästa tiden för ovan nämnda V40 i Superstage?
Under 1:28,8 om jag förstått dig rätt... det är riktigt imponerande!"

Vill minnas att det var just 1 min 28 sek och 7 eller 8 hundradelar

M.v.h.
kan bara tänka mig en orsak till varför filmen finns till gänglig på Internet, sedan kan man vara hur skenhelig som helst i sin iver att (bort)-förklara varför man tog filmen. Men att den existerar samt att den är tillgänglig för oss alla är ju denna tråd ett levande bevis på vad man hade för uppsåt: "att reta gallfeber på vissa BMW-ägare"

Själv har jag inget "prestandakomplex" för jag äger både BMW och VOLVO!

Yoko skrev: "kan bara tänka mig en orsak till varför filmen finns till gänglig på Internet"

Ja, och den har jag förklarat ovan. Eftersom Du inte var med i Västerås så har Du ju inte den blekaste aning, utan sitter mest och gissar som alla andra?

Yoko skrev: "...kan bara tänka mig en orsak till varför filmen finns till gänglig på Internet"

Syftet var att låta mina medlemmar, som faktiskt var med i Västerås och hörde kommentarerna, se filmen. Visst, jag kan skicka filmer på 20 Mb per e-post till 50 medlemmar, men då säckar min e-postserver ihop. Jag ber om ursäkt till Dig för det.

Yoko skrev: "...sedan kan man vara hur skenhelig som helst i sin iver att (bort)-förklara varför man tog filmen. Men att den existerar samt att den är tillgänglig för oss alla är ju denna tråd ett levande bevis på vad man hade för uppsåt: "att reta gallfeber på vissa BMW-ägare"

Din trångsynthet om att "allt kretsar kring BMW-ägare" gör mig lite ledsen. Nej, jag gjorde inte filmen för att reta hela BMW-ägargardet... Vilken självbild har Ni av Er själva? Tror Du på allvar att saker och ting andra gör ständigt behöver kretsa kring BMW-ägare? Kom ner på jorden igen min vän.
Filmen gjordes för att reta EN BMW-ägare som gav en lustig kommentar under ett race. Den killen var för övrigt otroligt trevlig och en kul kille och jag har fått e-post av honom som ger "tummen upp" för filmen, varpå han efteråt önskade en trevlig dag.

Hoppas att hans sköna mentalitet kan smitta av sig lite...

M.v.h.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.