AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
37.586

Ska inte M3or vara snabbare än traktorVolvo?

Sida 3 av 11
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
bjoerck. har jag inte rätt då? kan inte heller förstå mig på dom allt måste jämföra me BMW. Alltid ska BMWn vara orginal o den andre bilen gärna någon chipstrimmad turbomaskin eller nåt... BMW gör enormt bra motorer UTAN turbo o det ska vi alla vara glada över. Va d inte nån som sa/skrev typ: Turbo är något som tillverkarna tar till med när dom inte lyckas med motorkonstruktionen? ja..nått sånt... :P mvh Daniel

"M3 snart om jag kanske hittar nån"
Isf kan inte BMW bygga dieselmotorer?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
spajjs: du får ursäkta men att säga att man ska montera en turbo på M3:an för att det skall vara turbo mot turbo, var nog det mest korkade inlägget jag sett sen jag började läsa och skriva här....
Isåfall får du ju bygga om motorn på Volvon till 3.0 liter och 6cylindrar... annars blir det ju 2 mot 3 liters turbomaskiner...

...att Ni bara orkar... ;-)
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Ett komiskt filminlägg =)

Och efter filminlägget:

Många komiska inlägg =)
Bristande självdistans och självupplevelse skapar trådar som dessa.

BMW-ägare är nog de bilägare som lider mest av dessa problem. Hybris och övertro på sina egna bilar är ett vanligt fenomen.

Volvo och Saabs starkare turbomodeller är snabba bilar. Betydligt snabbare än flertalet BMW-modeller. Som ett exempel hade jag vansinniga problem att skaka av mig en Saab 9-5 aero med min XJR. Om det var 250 hästar eller mer i Saaben vet jag inte men snabb var den. Eller också är min XJR en slö bil.
Elspeglar och hissar är det Volvos beteckning på lull-lull...?
Clubsport frågade: "Elspeglar och hissar är det Volvos beteckning på lull-lull...?"

Nej, det är min beteckning på lull-lull. Allt som väger och som inte tillför prestanda är väl lull-lull??

M.v.h.
An
92
Anglia_106e
BMW 740iA -95 TV/Navi
20"
Sluta och grina det är väl bara att bita ihop och trimma.
Eller så är det väl bara att låna en topfuel om det känns jobbigt.

Jag tycker att det är coolt skulle vart en amazon istället eller DAF

Varför rulla på 19" när det finns 20"
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
"Som volvoägare måste det vara kul att häckla alla M3-killar som totalt saknar självdistans. Ibland tycker jag vissa BMW-ägare är för pinsamma. På något sätt är det alltid orättvist när en BMW är långsammare. Det klagas på fusk med överladdning och trim (även fast de allra flesta unga BMW-killar dyrkar BMW-turbobyggen...)."

Håller med en hel del. =)

MVH Morgan.

Länk
La
16
Laurén
320i -88
Enligt mitt tycke är dessa trådar de roligaste att läsa. Varje gång en volvo är snabbare är en BMW får man höra samma förklaringar av BMW "entusiasterna". Jämförelsen är orättvis på grund av det ena eller det andra, satsa lika mkt pengar på trim... Men inte mig emot, Förtsätt förklara så får jag mig ett gott skratt även i framtiden! :)
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Om man nödvändigtvis ska göra prestandajämförelser mellan olika märken och modeller borde man göra detta på bilar i orginalutförande.

ALLA bilar kan trimmas och utrustas med bättre dämpare mm. Ska man jämföra prestanda efter såna här modifieringar kan man enligt min mening inte jämföra bilmärken utan man ska jämföra BILAR!
Monterar man prylar som inte är märkesbundna upphör ju likheten med en "vanlig" modell och man börjar komma över åt racinghållet. Då spelar det ingen roll vad det finns för märke i fronten.

De två bilar som disskuteras ovan är inte särskilt lika vare sig före eller efter modifieringar. Det kan ju ändå vara en kul grej att testa dem mot varandra.

Men SNÄLLA, ta det inte så allvarligt.
Jag tycker det bara är kul att se när en bil man inte tror skall dra en BMW gör det. Såg en filmsnutt för ett tag sedan, en M3 och en 145 (skabbig som f*n) ska köra ett race, Kan bara säga att den volvo gick som ett skollat ollon, efter 20 meter var den 2 billängder för M3n...

Tycker det är roligt när något oväntat händer. :-)
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Ok. Då antar jag att säg Kilanders monster vs Original Volvo S60R hade varit en rättvis jämförelse?

Egentligen bara en konstig jämförelse öht...

Menmen.. S40 är fortfarande en hemsk bil! Uppenbarligen inte helt omöjlig att göra snabb, men likväl hemsk.

Sov gott! :)

-- fjalar
Bmw:s M-bilar används väldigt ofta som jämförelse. Det är väll för att alla vet att det är en potent bil och de är väldigt vanliga jämfört med andra prestanda bilar. Det är väldigt ofta man hör "jag piskar en m3:a" men jag har aldrig hört "jag piskar en MB AMG E55" eller nått liknande. Enligt mej är det bara bra att de använder bmw som jämförelse för då vet jag vad det handlar om.
Trimma på!
/Lidberg
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
var inte det i V-rås det där filmades? varför lät dom inte S-40in köra mot 525an som va där. det hadde vart mer rätt jämförelse.. den va rolig.. då hadde det nog stått # ska inte volvo s40 va snabba) :)
faktisk så körde S40ín snabbare tider än 525án. Skall också tillägga att S40ín INTE körde med slicks utan körde med 2 säsonger gamla Kumho V700 däck som det inte fanns någon mönster kvar på. Detta pga man inte vill köra på strippen med 18" däck som kostar 4600kr/st.

Som många andra har sagt ta det med en nypa salt filmen gjordes inte pga någon ska säga S40 är bättre än M modellerna. Det är bara roligt att se att man kan få en S40 att gå bättre en BMW´s M-bilar som räknas vara "gatans kung" på dom flesta biltidningars test.
Vad gäller väghållning så kan jag säga att den där S40ín har den MEST perfektaste effektkurvan vad gäller att köra på bana. Snart komemr ställbara dämpare och diff och vipps så kan den köra om dom flesta M bilarna även på bana om den inte kan göra det redan nu.

Vissa nämnde att man ska jämnföra en original M3 mot en original S40 så att det blir rättvis jämnförelse mellan bilarna eftersom martin har lagt ned xkr på trim. En ny S40 FULL utrustad kostar ca 300 000kr. Skulle tro att en M3 som är fullutrustad kostar uppemot 700 000kr! Det är mer än dubbelt så mycket. Tycker inte att det spelar någon roll om bilen är otrimmad eller trimmad sålänge dom kostar ungefär lika mycket.
Det finns BMW som kör under 10s på strippen inte f*n sitter som andra bilmärkes fantasterna och säger att BMW är urgammal och trimmad för x antal hundra tusen. Utan man säger BMW´n går utav bara den.

Lägg ner det där snacket om att volvo är sämst och att bmw är bäst vilket dom flesta här inne skriver. Det där var stenåldern. Båda gör bra bilar likasom ett tiotal andra bilmärken.