|
Sida 2 av 11
|
|
|---|---|
|
Arash: att jämnföra en 3.0 på 286 hästar med en 450 hästars s40 med slicks.....mmmmm Jompa: Det var inte jag som gjorde den jämförelsen. Det var en ung, och väldigt trevlig grabb som körde en BMW i Västerås som gjorde det. Arash: jag vill se en orginal s40 köra mot en orginal M3 .... sen lägg dom pengarna som martin har lagt på sin bil på en M3 så tror jag att den också blir rätt så snabb........ Jompa: Jo, men jag tror att de 300.000 spänn som skiljer i inköp på en ny M3 och ny S40 räcker till massor med trim för S40:in om man snackar att "lägga pengar". Pratar vi pengar så köper man sig en hoj för 60k och kör 10 blankt på strippen med 230 km/h i slutfart... för 60k. Jag tror att Ni missade poängen med det hela. Nå'n fick syn på filmen på X40Nordic, postade den på Ert forum, och man hoppades ju att Ni kunde ta det med en klackspark eftersom filmen baserades på ett lite skoj uttalande av en mycket trevlig kille med en BMW. Arash: behöver bara nämna den blå M3 med turbo med 700 hästar Jompa: Nä, han bor "granne" med mig och hans bilar hör/ser man titt som tätt. Återigen... Ta inte åt Er så hårt. Det var ju med glimten i ögat. Synd att det inte riktigt gick hem hos alla. M.v.h. |
|
|
Arash: lägg ner, x40nordic har väl inte kört den stilen i tråden ? Håll nivån uppe :) Trevlig film om inte annat :) Min 528i Touring Länk |
|
|
Tsaros skrev: Trevlig film om inte annat :) Det finns en hel film om hela Blackrace i Västerås om nå'n vill se. Ni hittar den i följande länk och den är cirka 100Mb stor. Länk M.v.h. |
|
| Den blå M3an med 700hk...är det ägaren till den som är mätarskruvaren? | |
|
Den tankas hem :) En OT fråga. Var hittar man prestanda uppgifter på olika S40 modeller ? Min 528i Touring Länk |
|
| x40nordic: Som volvoägare måste det vara kul att häckla alla M3-killar som totalt saknar självdistans. Ibland tycker jag vissa BMW-ägare är för pinsamma. På något sätt är det alltid orättvist när en BMW är långsammare. Det klagas på fusk med överladdning och trim (även fast de allra flesta unga BMW-killar dyrkar BMW-turbobyggen...). | |
|
Instämmer med bjoerck , bmw är inte längre någon prestandabil , bmw har inte ens någon "supersportbil" , är väll skitsamma om det är en fiat eller volvo som kör ifrån en bmw ? Alla bilar går att trimma och desto större plånbok desto fortare går det. |
|
|
Grabbar...... Det e ju bara så, och kommer alltid att vara så...( så länge plånböckerna inte e helt tomma)...att det finns alltid någon som är värst... :) Oavsett bilmärke, oavsett sommar eller vinter... Hemligheten ligger i att ta sig från punkt A till punkt B... (och ibland med fördel om man kan ta sig omvänt håll åxå..) ;) kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
Arash: Om du tycker att det är orättvist att jämföra en 286Hk BMW mot en 400Hk S40 så är det väl lika ojämnt att jämföra en 286hk BMW mot en 200Hk original S40? Där borde det väl vara rimligare att jämföra 328 mot T4. Om bilen är fabriks eller privat "trimmad" spelar väl ingen roll. Sen pengasnacket kan man ju lägga ner direkt, skiljer ju en krona eller två i inköp. BMW:ägare (många) har en viss övertro på sina bilar, det FINNS andra bilar med bra prestanda hur otroligt det än låter. Men BMW bilarna trivs när det svänger lite, där kommer X40 till korta om man inte moddar. Själv retar jag mig speciellt på framhjulsdriften, den sätter sig på arslet vid acc och tappar greppet då, speciellt när man vill ur kurvorna. Medlem nr: 533 X40Nordic. (som fortfarande älskar BMW´s bilar, men även gillar turbons egenskaper) |
|
|
Hubbe325: Nej, nej, nej!!! BMW jämförs alltid med andra bilar på sådant sätt att de är snabbare. BMW 328 får inte jämföras med Volvo S/V40 T4 eftersom inte 328 är top-of-the-line-modellen, vilket T4 är. Därför är den enda rättvisa jämförelsen med M3. Att T4 pengamässigt borde jämföras med BMW 320 hör inte hit. BMW ÄR ALLTID SNABBAST!!!* *Alla andra jämförelser är orättvisa. |
|
|
bjoerk: :-) /Hubbe (som för tillfället kör en budgetracer...) |
|
|
Vad gör en S40 T4 0-100 ? Den modellen som har texten "T4" lackerat i silvergrå test under bakdörren ? Min 528i Touring Länk |
|
|
S40/V40 T4 oavsett årsmodell har samma uppgifter 0-100. 7,3sek (samma som 328) Just T4 dekalen är bara en variant som hette "Greyline" som såldes under 99 om jag inte missminner mig. Fanns även för 2.0T |
|
|
Greyline är bara ett utrustningspaket (innehållande lite lull-lull som farthållare, klimatanläggning, elspeglar/hissar o.s.v.) 7,3 sek till 100 km/h Toppfart 235 km/h Kvartsmilen på 15,1 sekunder original enligt Teknikens Värld. M.v.h. P.S Önskar att jag aldrig hade gjort den där filmen... D.S |
|
|
Jompa/x40nordic! Varför önska det?! Bry dig inte om att vissa fanatiker inte tål skämt eller ens kan uppfatta det fast ordet IRONI t.o.m. förekommer i inlägget! |
|
|
Det behöver du inte önska, x40nordic, det är väl inte ditt fel om Volvon var snabbast? För övrigt så tycker jag att det spelar väl ingen roll om det nu finns en Volvo/Saab/xxxx som är snabbare än en BMW. Det är ju inte för att få den snabbaste bilen som man kör BMW, det är för att den är roligast att köra :-), för den där oslagbara känslan av komfort, kvalitetskänsla, väghållning, mm som jag tycker att bara BMW har lyckats få till. |
|
|
sätt Turbo i BMWn o prova igen. Då är det ju Turbo mot turbo, kan garantera en annan utgång då ;) hehe "M3 snart om jag kanske hittar nån" |
|
|
Jag väntade på den kommentaren... Tack spajjjs. För att citera mig själv: "Ibland tycker jag vissa BMW-ägare är för pinsamma. På något sätt är det alltid orättvist när en BMW är långsammare." |
|
|
Kan inte göra annat än att hålla med Braxen och Drutten: ta inte åt dig x40nordic! Själv tycker jag det är ganska kul när en BMW åker på pisk, en del märkesfanatiker kan behöva tas ner på jorden ibland! Jag gillar BMW, och visst går det inte att jämföra en trimmad bil med en orginal, men jag har (tillsammans med några andra här tydligen) tillräcklig distans för att kunna skratta gott åt det.... ;-) Mvh Elvis |
|
|
Sedan hade jag inte kört Vovlo oavsett hur snabb den är!!! ;-) Mvh Elvis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.