|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk :-) |
|
|
"inte en sportkeps" hahaha.... Har du kört en 540 mot en m5 nån gång? Nu pratar vi inte väghållning alltså. Jag har varit med två gånger med två olika 540 och två olika M5 och kört mot varandra. Det är små skillnader kan jag säga... Och så är det ju nästan samma vrid i dem.... |
|
|
Amos Menar du att det inte är så pass mycket tryck i en M5 E34 ändå? |
|
|
lol.. andra märken gör bra bilar, men BMW dom bästa ;) Drifting is fun |
|
|
Amos:M5 o 540 har motorer av helt olika karaktär!540:n har en "brukskaraktär" med bra vrid från låga varv medan M:n måste varvas från 3500 o uppåt för att de ska dra iväg ordentligt...Med andra ord om du med din 540 överraskar en "fiskörande" M som ligger runt 2000rpm så lär din 540 vinna alla gånger för under tiden som man kanske växlar ner 2 växlar med M5:an så hinner du sticka rejält...Men om man däremot är bered o ligger i rätt växel så lär du få se dig besegrad...Det finns/fanns även en film här på sajten mellan en M5 (3.6 tror jag) o en 540ia e39 som kör 402m...Det var nästan dött lopp men M5:an var något före...O då var det mot en E39 som enligt BMW är cirka 0.5 sek snabbare en 540 E34 till 100...(M5 3.6/540 E39 har identiska 0-100 tid).... O 3.8 är ju snabbare än 3.6,medan 540 E34 e långsammare än 540 E39 så att en 540 E34 skulle gå jämt med en 3.8 rakt fram e tveksamt under förutsättning att båda är original o friska... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Filmen jag pratar om hittar ni under Reportage/2003Knutstorp... Det är "masterstarter" filmen... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Okej..... Men jag tyckte jag sa att det inte skiljer mycket eller? Jag var inne på sådant som hållbarhet och försäkring också... Att det går att trycka i kompressor om man behöver mer pulver är ju ingen nackdel heller... |
|
|
Jag har åkt Audi S4:a biturbo, årsmodell 98 en gång. Chippad till 315hk, och det är det klart värsta jag åkt, grymt klipp! |
|
| Jag sålde min 540iA -96 och köpte mig en Audi S4 Biturbo -99b istället för ett par veckor sedan. Är helnöjd med bilen, ångrar inte att jag bytte! | |
|
Amos: De GÅR ju o trycka på en turbo(eller kompressor) på 3.8...O då får man väl sisådär 850hk...Fråga Kilander:),iofs har väl han bytt lite mer grejer oxå men men....Fast egentligen e detta helt ointressant för det var väl original frågan gällde??För övrigt så är väl M5 E34 än av de mest väbyggda BMW bilarna som nånsin byggts kanske...Finns en film om just detta:-).Försäkring e så klart dyrare men man köper väl varken en M5 eller 540 för att försäkringspremien e låg... Håller med om att M-motorn e mer känslig än V8:an...Men en välskött spis vållar sällan större överraskningar vare sig det är en M eller 540...Peace:-) "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| Peace :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.