|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
hade härom dagen ett långt samtal med försäljningchefen för mobil i sverige (han köpte min alfa romeo) och då talade vi just om synt s kontra mobil1... enligt honom (å han bör ju ta mej f*n veta) så är synt s en vanlig helsyntet olja i samma klass som tex valvoline å shells bäsat oljor... mobil1 däremot är ett snäpp bättre och tillsammans med castrols bästa oljor det allra bästa på marknaden... /Jonas |
|
| jo på dunken stod det fully syntetic oil,det var därför jag frågade om oljan för normalt sett så heter mobils helsyntet mobil 1. | |
| ungar... sedan bör ni inte använda mer avancerade oljor än vad man föreskrivit för era motorer ty de tillsatser man har i moderna helsynt kan få din gammla E30 att skära. Känner "oljegurun" till varför så kan ske? | |
|
Slackern, med risk för att göra dig besviken måste jag meddela att det tyvärr är en gammal skröna! Jag har rett ut detta i ett flertal äldre trådar som du kan komma åt genom sökfunktionen "sök inlägg", då har du att läsa hela natten! Själv skall jag gå och lägga mig nu! ;o) Mvh Ps. har fortfarande inte fått svar från Mobil, men spontant lutar jag åt att Anders troligen har rätt. Kanske kan det vara så att det rör sig om antingen hydrocrackade mineraliska basoljor eller kanske en relativt ny typ av basolja som heter polyinternalolefins (PIO), som enligt uppgift har nästan lika bra egenskaper som polyalfaolefin (PAO), men ändå inte är klassad som helsyntetisk olja. Men jag kan ha fel....vi får se vad de svarar (om de svarar) och om svaret är tillräckligt detaljerat. Annars följer jag upp frågan en gång till...! BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Azkikr, Var det den lille (pagrotsky) som vill köpa bil av dig ? :) För att vara helt ärlig skulle jag inte sätta så mycket på att han är hundra på den tekniska biten! Hur som helst, är det som b30anders säger att det står fully synthetic oil på flaskan så är det förmodligen det. Tidigare stod inte detta, så mycket är jag säker på. /Anders Länk |
|
|
anders s: han var rätt liten, de stämmer... han hter claes-peter, mer än så vill ja inte lämna ut honom... mvh Jonas |
|
|
:)) Jo, jag vet... En schysst kille. Åkte f.ö bmw förut (för att hålla sig lite till ämnet). /Anders Länk |
|
|
Johan B, jo jag vet att det är en skröna, ville bara kolla vad man fick för svar. ;) |
|
|
"jag såg i en butik att dom hade den här ojlan för 280kr 4l, klassningen är sl.cf a3/b3/b4 bmw longlife 98,ja jag vet detta ämne har varit uppe en miljard gånger men denna olja hittar jag inget på när jag söker och den finns inte med i johan b oljelista." Var kan jag hitta denna oljelista? |
|
|
Spud: Här, Länk /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.