AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.229

Varför köpte ni eran bil?

Sida 2 av 3
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Haglund2306:
Jag gav ju aldrig på! ;) skyller på att jag inte var lokalkänd på dom sväniga vägarna.. du har säkert åkt där 100 gånger innen. haha!!!

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
hade bara ett krav: CAB!
plånboken räckte tyvärr inte till en svensksåld 3-serie så det fick bli en Z4... va lite skeptisk mot den först, men idag är ja störtnöjd=)

/Cronor
Blev tvungen när min gamla förolyckades. Kände att jag ville ha en 535:a igen men en nyare. Var ett tag inne på att låna och köpa en nyare 328:a men hoppade det, pga att jag just startat eget. Sedan är en anledning att de är sköna, rätt diskreta och har ändå mkt att erbjuda när det gäller körglädje och motorstyrka. =)

Att jag smälte när jag hörde ljudet första gången gör väl ingenting! ;)
(Har fullflödessystem och sportluftfiler =))
Köpte min e28 för att jag vill hinna ha de äldre karakteristiska bmwbilarna. Hade lika gärna kunnat köpa en e36 direkt(visserligen utan skoter då..), men som sagt e30-325i och även e34 måste man hinna äga innan e36 och nyare :).

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
Har alltid velat haft en M3 och tyckte att SMGen verkade vara ett bra alternativ är mer än nöjd, dock lite sugen på en 645 men efter offerten är jag mera tvecksam
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Eivind:
Jag hade faktiskt aldrig kört där innan och fick ju hålla igen eftersom Aldric låg framför och såsade. ;)
Säg som det är. Du fick storspö. :D
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Haglund:
Jag erkänner.. men bare lite ;) du åker på bana "hela tiden", medan jag håller mig till Allégatan vet du :D

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Köpte nuvarande BMW efter att ha varit på vilovägar med en alfa romeo spider en tid...
Alfan gav mej aldrig nåt vidare kvalitetsintryck och sittställningen verkade vara gjord för folk under 1.70...

har ägt flera BMW innan och insåg att ja inte kunnde byt bort märket helt enkelt...
sen e de ju lite svårt när den första BMW man köper är den bästa dom nånsin gjort... M3 E30...
nu kännde jag dock behovet av en mer bruksbetonad bil som man t.o.m vågar släppa iväg flickvännen i...
vanliga E36 känns bara FÖR vanliga men compacten har jag alltid gillat... å när de väl var bestämt så fanns det ingen återvända från största motorn... och faktum är: den är lika kul köra som en E30.... jaja... nästan iaf... :)

/Jonas
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Köte min för att den e silver o en e36 coupe. Det finaste man kan ha typ =)

"M3 snart om jag kanske hittar nån"
BMW blev det pga vad engelsmännen skulle kalla "peer pressure", jag var på jakt efter en annan bil då min 240 sjöng på sista versen och polaren insisterade på att jag skulle prova BMW... :-)

Att det blev just en 525 var väl ekonomins förtjänst, jag kollade på en E34 med lilla V8:an men det saknades ca 10 000:-, 3-serien var bara alltför liten för en fullvuxen karl som mig och 7-serien var ju även den för dyr...

Mvh Elvis
Aldric
Ja, eller hur ... :p

"Citius, alius, fortius"

MvH
Dennis
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Det var en cab. Den va i fint skick, men snordyr ;(

hittade dock ingen annan i fint skick...så jag fick leva med en lite dyrare bil.

4000 mil har kostar mig 1000 spänn i reparationer! Det är bra ;)

Mvh,
Christian
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Well, provkörde m3 3.2, blev helt sne:) började leta men ungar var på väg, fick gå upp en storlek:)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
ev
59
even_s
Z3 1.9 -97
Köpte min 635:a av en ren slump. En bekant som jobbar mycket i Tyskland ringde och berättade att han hade hittat ett riktigt praktexemplar. Det tog ett par dagar innan jag hade bestämt mig, men har aldrig ångrat mig.

Jag tittar nu på Z3:or i Sverige! Vi får se. :)

Stefan
Köpte min av en slump kan man säga, syrrans kompis skulle sälja den och jag kom över ett MYCKET bra pris för typ 2 år sedan. Bilen hade 17", lackerad på firma 97, kjolpaket, vinge, 3", tonade rutor runt om, sportstolar, skinnbaksäte, sport-ratt, alupedaler, sänkt, stor ljudanläggning mm mm mm och så en mysig M10 under huven.

När jag fick syn på den så kunde jag inte hålla kvar plånboken längre :-)
Köpte E38an främst för komforten och för att den e snygg.

Ny bild 16april-
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
M3 köpte jag för att det var en dröm bil och det var kärlek vid första ögon kontakten!:-)

F.d 325:an för att AC:n fungerade!

Mvh Abbe

Länk
Visa användare
75
arcojan
120d -07
köpte min 324 för att jag ville åka billigt för en billig peng...
men den är inte så trött som man kan tro...
drog iaf en 1.8 passat idag som ville köra om...

men min 528 köpte jag bara för att den är kul... med en 3.5 liters motor och en vass schrick kam :-)
köpte även en eaton m92 kompressor men den är inte på ännu... :-(

Anledningen till min första 535 var att den var min drömbil när jag tog körkort. fast fick kompromissa lite e28 byttes mot e34...

BMW är min religösa övertygelse... *S*

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
För att E46:or är råsnygga. Den snyggaste BMW'n hittills anser jag. När jag såg min bil hos handlaren då dunkade det i hjärtat, jag var kär. Den såg så grym ut med den alpina kjolen och när jag gick närmare och såg hur den såg ut inuti, då kunde jag inte hålla mig. Den här bilen ska bli min tänkte jag och 2 timmar senare var den min:)
För att man är konstig i huvudet.

När jag köpte den första av mina två var det efter ett bra tags suktande.

Klarade av tre E30 före, 318is 90 stod för högt i pris då. Provade även ett gäng andra bilar imellan men E30 var helt rätt. Och 318is mest rätt för mig.

Finns inte många bilar somförmedlar mer känsla. Oslagbar kontakt.

Nummer två köptes i all hast då den dök upp till "rätt" pris när jag letade efter en skaplig 316/318i (M40).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.