|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Skulle vara kul att veta varför ni som äger allt från 316 till x5 köpte just den bmw ni äger nu. hk kåta?, komfort? eller bara snygg? mm. Personligen köpte jag min 328 touring för att jag fick barn och ville ha en snygg och något kraftig touring. helst 3 serien för min del oxå då jag fastnat för den. Vad har ni för synpunkter på erat köp? :) Alla har ju som sagt här i forumet bmw som favorit men varför just den modellen ni äger just nu? | |
|
Hej! En sån vill jag ha tänkte jag på 80 talet när dom kom.Sedan dess har den legat varmast om hjärtat. mvh.benny |
|
|
Jag köpte E30 Touringen för att jag ville ha en liten kombi med relativt pigg motor och låga omkostnader, Att åka till och från jobbet i och frakta saker. Alpina B10 Bi-Turbo köpte för att jag drömt om att äga en sådan, + att jag tycker att E34ans former är bland det snyggaste jag sett på 4 hjul. Sedan har jag en ny bil som tjejjen kör som ej är av märket bmw. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Jag köpte min för att jag har haft 325:a innan (dock E30). Hästkrafter är viktigt. Skulle aldrig i livet köpa en 316 eller 318. Det måste hända nåt iallafall. Sänn tyckte jag E36 karossen är en lyckad serie från BMW. Mitt mål är att bygga mig opp. Först E30, så E36. Hoppas över E46 och satser nog på E39 nästa gång. En gång BMW alltid BMW "Best Man Wins" Mvh Eivind |
|
|
Mitt köp beror nog mycket på dig Jackass, din förra E36:a Men annars köpte jag 328:an för att den är motorstark,snygg,stylingvänlig om man så vill :)) Och det är en E36! ///FrIIk |
|
|
Ërkänner gärna att jag köper "med ögonen" Ska t. ex kika på en 318 Touring idag, E46:a Den skulle jag bara köpa för att den är snygg, & ett bra transportmedel, inte för motorn..& prestanda. M3:an köpte jag för att den var så jävla ball! (4 år sen) |
|
| Men som sagt det är många som går o köper 316 o sen klagar på att den inte är så stark,,bottenvrid måste trimma etc. Varför inte köpa en 325 eller 330 på en gång. Och dem som sen köper 3 serien kombi o klagar på att det är trångt!! skulle ha köpt en 5 serie på en gång ;P Men kul o läsa vad ni tycker om allt | |
|
Jackass Skulle gärna köpa en 330 E46, men det kanske handlar om $$$ också, man kan inte alltid välja det man vill.. M3 & bågen kostar pengar....tyvärr... :-( |
|
|
Behövde kombi och tyckte E46 var för liten. När man väl kommit fram till en E39-touring så verkade egentligen 530 vara det alternativ som passade mig bäst men då dessa då var relativt nya (och dyra) vid köptillfället så blev valet mellan 528 och 540. Att det blev 540 berodde väl på det vanliga syndromet att man låter hjärta och känslor gå före förnuftet...Som tur är så är inte den äkta hälften så insatt i skillnaden mellan modellerna. Jag brukar låta det stanna vid "högre modellnummer = bättre bil" utan att gå in för djupt på de ekonomiska detaljerna...;-) ___ BMWCS #5157 |
|
|
*hmm* Svårt att besvara... E36 va ja rätt säker på då jag gick över till bmw... detta för utseendet då.... Sen ville jag ha lite piggare ljud än pappas 4-cyl. E36... Så sexan var också ganska självklar... Sen ville jag, utifrån dessa specifikationer ha en så ekonomisk bil (drift + förs.) som möjligt, så jag har lite pengar att lägga på underhåll och tillbehör... Sen såg jag 17", svensksåld, fullst. servicebok mm som ett plus då jag hittade en 320i coupe -95 i fint skick, så det var bara att slå till... Nu ska jag bättre på ljudet ytterligare, då jag igår beställd Ferrita's sportsystem till den :) mvh Robert Sahlin |
|
|
Jag valde 525:an för att det var en E34 och M50 för att det var den modernaste motorn i E34 som jag hade råd med. M60 var för dyr... Sedan när jag skulle börja plugga igen så fick 525 gå vidare... (och springer nu och leker av sig på gotlands vägar)... Efter 525an så ville jag ha en ekonomisk bil... köpte en Volvo 440... stod inte ut... köpte en 318i för att den var billig men ändå fräsch..... sen köpte en kompis till mig e 735iA... vi tog en runda och så började jag leta annonser, hittade en 735iA med kass låda som vi köpte för 5000 kr... som nu e projekt bilen.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
Skulle ersätta min e39 Touring och kravet på ersättaren var. * Touring * Inte mindre än min e39:a * Helst 4WD * BMW Så valet var relativt lätt. Att man fick en jäkla åkkomfort, bra utsikt och väg känsla/hållning i taskigt väglag på köpet får väl räknas som bonus. På den negativa sidan får man väl föra upp en relativt hög bensintörst. |
|
D-diddy |
behovet av stor bil finns inte i dagsläget, så det var ögonen som köpte min bil, förnuftet sa att M3-cab skulle bli för dyr att försäkra. så det blev den svenska medelvägen "Lagom" David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Jag köpte min pga att jag tyckte att den var snygg samt att jag ville ha en kombi/touring modell. ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
För att imponera på tjejer. Min: Länk /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
För att bilen är lätt, kvick och har en sjujäklans respons. Det är en mycket känslig bil som är relativt snabb. Eivind: Hur kan du säga att du aldrig skulle köpa en 318 för att den är för slö? Du fick ju smisk av två stycken förra året så det stod härliga till även om du har en 325:a? :D |
|
|
Jag köpte min 645:a för den är grymt snygg (enligt mig) och för att den är bekväm och snabb. /Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
haimaul |
Delvis av en slump. E24 stod visserligen på min shortlist när jag skulle köpa bil, tillsammans med bl.a. Mercedes 250/280 CE (60-70-talskarossen, W123 eller vad den heter), Maserati Biturbo och Alfa Romeos Bertone-kupé (helst då en 1750 GTV i hyfsat originalskick) och en del annat. När några affärer gått i stöpet av olika anledningar såg jag så "min" bil på gatan två kvarter hemifrån med en till salu-lapp på fönstret. Resten är, som man brukar säga, historia. Kärlekshistoria. Why pamper life's complexities When the leather runs smooth on the passenger seat |
Aldric |
Skrivet av Haglund2306: "Eivind: Hur kan du säga att du aldrig skulle köpa en 318 för att den är för slö? Du fick ju smisk av två stycken förra året så det stod härliga till även om du har en 325:a? :D" Hehehehe ..... :D:D:D:D:D "Citius, alius, fortius" MvH Dennis |
|
klarade inte av att köra volvo därför köpte jag bmw:n ;) 316i - När du inte har råd med annat ;) |
|
|
Bästa kombinationen av sportighet/komfort som inte kostar hela skjortan. Samt ljudet :) Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.