AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.119

Hir många har köpt bilen ny?

Sida 1 av 2
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Efter å suttit på forumet här ett tag kan jag inte komma ihåg så många som faktisk har kjöpt bilen ny från en förhandlare. Dom flesta har antingen import eller nån svensksåld begnad.
Vore kul å se lite hur många som har köpt sin bil ny här..
Någon måste ju vara den första ;)
Själv är jag av den uppfattningen att jag hällre lägger 200.000 på en 99mod 540 änn en -04 316...

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Deliq
Jag köpte min ny...
Hämtade ut den 28 januari -03

Några fler än jag är det som köpt bilen ny. Vet i alla fall en handfull användare på forumet...

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
to
268
tooon
325ix -07
Det är en underbar känsla att köpa en ny bil, helt ovanvänd och man får köra den där första milen själv :)
Och dessutom få välja och skräddarsy all utrustning, helt oanvänd och ingen oro för att "dolda fel" ska uppstå.

Har tidigare köpt ett par nya bilar (inte BMW dock), men numera finner jag det mer OK att köpa en begagnad med några år på nacken och fullutrustad och därmed låta någon annan betala de 3 första årens stora värdeminskning.
(precis som du sa Eivind så valde jag en -99 323Ci med massa utrustning istället för en 318-03).
Har förlorat alldeles för mycket pengar i värdeminskning på mina 2 sista bilar.

Mvh
/ Peter
Deliq
Jo, lite kompromissande blir det ju...
men jag hittade inte någon begagnad med "rätt" färg, utrustning och mil.

Så då fick det bli en ny, fast pengarna räckte inte till en 330 ;-)

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Blandar friskt med beg, import och nytt. Fast nog finns det alltid en bil i garaget som är köpt ny trots det ekonomiska vansinnet det egentligen är.

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Brukskombin (ej BMW) köptes ny. Det blev billigare (allt inräknat) än att köpa motsvarande bil begagnad!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
H&
126
H&M
645ci -04
Blandat nytt och begat, härlig känsla med ny bil =)

/Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Har bara beggade bilar...fast den ena hade endast gått 240mil då jag köpte den från aukt firma så den var näst intill ny.

Skulle iofs gärna vilja beställa en helt ny bil och få välja utr. färg kombinationer själv men med tanke på vad man betalar för det... tveksamt.

Ny bild 16april-
Länk
Både Z3:an och 520:n köptes nya. Den där doften av sprillans ny bil är så härlig :)

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
De två senaste har varit nya, dessförinnan var det beg. och även en import har slunkit med
Ny bil. Skulle dock inte gjort detta om jag inte fått en FET rabatt från återförsäljaren.

/D
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ingen BMW, men min Primera GT köpte jag ny....fin värdeminskning...100.000:- på 5 år....jippi.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
100 000 på fem år är väl ingen värdeminskning. Min 330 (nästan ny vid köpet) tappade 100 000 på mindre än tre år.

Hur snabbt nästa bil (troligtvis ny E60) tappar 100 000 vill jag inte tänka på. 30 sekunder, ungefär...
Tretretti: Innan du hinner få försäkringsbeskedet skulle ja tro :)

Det närmaste ja köpt ny bil är 330n med 1850 mil på mätaren.
Känns som ren kapitalförstöring att köpa ny vagn, men garanterat en oslagbar känsla.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Köpte min ny. Känslan var väl trevlig men åandra sidan har jag i ingen tidigare erfarenhet då detta var mitt första bilköp överhuvudtaget.

Att köpa bil är väl alltid ren kapitalförstöring i en mindre eller större grad.

/Ante
Kristian Larsson,

antar att du slog till på en V70 (Vesutti)?

/Simon
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
En fullmatad ny 745:a lär tappa en hel del!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Wendtan: ja, men det är billig försäkring på en ny bil! Och gratis service. :-)
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
bara nybegagnade! Men kanske nu till sommaren för att min mamma funderar på att köpa nya Golf V!

E32:(uoo=00=oou)
bo
8
botus
M3 -96
525i Touring -02
e39 an köpte jag ny en fin känsla
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Tretretti: Att du har fri service är ju ändå något som BMW bakat in i nypriset på bilen. M.a.o. om det inte vart fri service i 3 år hade bilen vart billigare. Fri service (arbetet) men man får betala reservdelarna.

///Foppa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.