|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
Låt gå. Tror ni dom blir en hit då? |
|
|
CFH, får gratulera till den nya bilen... För 300.000:- finns det MYCKET att välja mellan utan snack... Hade valt en Mercedes E320 W211 modellen nya dvs med hästlängder jämfört me 330CI... Om ja hade dom pengarna... Men ja e väll nog den ända här som tycker att 330CI för 300.000:- är mycket.... Men jag sätter allt på att efter sommarn så har den bilen gått ner minst till 230. M3:an är ju på nedgång så vad ska 330in göra i dom prisklasserna.... Sen om jag kunde slänga upp 300 på en cupe så hade jag som tidigare skrivet inlägg lagt ut lite till o köpt en M3, där får man en rolig cupe, jovisst är den dyr i försäkring men det är 330CI oxå.. Själv är jag ute efter en simpel 328CI som har all tänkbar utr under 200:ingen det tycker jag är värt.. D e ju nästan samma bil som 330 dock lite svagare.. Är det någon utav er som nar Tv/nav i bilen? bmw orginal Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Är ju lite naivt att tro att en bil för 300K idag kostar 230K efter sommaren. Att en del M3or sjunker behöver ju inte betyda att 330n sjunker lika mycke. Du jämför ju M3or 01 med 330 03. Kolla på tex E36. Där ligger nästan tidiga M3or på samma pengar som en 328... /Johan |
|
|
Sebbis, vad exakt är du ute efter??? Du verkar förvirrad... |
|
|
Tack Sebbiis, underbar bil måste jag säga, helt klockren! Den kommer att falla i värde det är det inget snack om, jag är fullt medveten om att det här bilköpet inte kommer att göra mig rikare....... Vi får se vad som händer helt enkellt, lycka till med 328:an! Kollade på bytbil och det finns ju gott om dem runt 200.000. Vad gäller M3 är den inte intressant för mig, för mycket power för mitt eget bästa..... /CF |
|
|
Hehe, M3.an e nog vääldigt farlig för körkortet. George, har varit som en blodhund efter 3-serie cupe, saken är den jag har väldigt mycket krav på utr (kräsen som fan) HEHE.. Nä men den måste vara silver, tv/nav, automat steptronic, glastakluca och helskinn i sport... Har hittat ett par men d e lixom överdrivna priser, även hittat 330or men gröna och mörkblåa.. hade 528 med allt innan, ja svor på att min nästa bil (cupe) skulle ha lika mycke utr om inte mer... Men har även kikat en del på Audi A4 3.0 Quattro nya modellen, provkört en del, och dom går bättre än vad jag trodde, tror att det är en grov konkurent mot 330in hehe.... Vi får se vad som händer. dyker det upp nåt som ni tror skulle matcha in så hör gärna av er... CFH, har du inga bilder på pärlan, har tjatat på George om bilder men han verkar ha lagt d på hyllan hehehe... Ha d gött peepz. Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
GUBBZZ.. ett snabbt svar hade vart perfekt.. Har kikat lite på GP (Göteborgs Posten) " 330CI -01, 9800mil, halvskinn, radionavi, glastaklucka, import, pdc m.m.. Priset är 195.000:- och är förhandligsbart.. Va tycker ni? Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
När jag letade bil ville jag oxå ha en fullutrustad. Men nu uppskattar jag min bil som fan. Det enda som jag saknar rikigt hårt nu på sommaren är taklucka, det är det enda som är minus på min bil tycker jag. Navi skulle väl inte vara helt fel heller, men det är inte så många svensksålda bilar som köper till det. När jag köpte min bil förra året, då hade den inte rullat så mycket. Precis vad jag va ute efter, och jag ville ha en svensksåld. (´försäkring och andrahandsvärdet tänker jag på då) Men jag vill modda min bil, men grejen är, det är sjukligt dyrt me grejer till BMW, har en polare som har en s60 t5, finns nog inte en vecka då han inte gör något med den bilen. Och det kostar inte så mycket som BMW kan jag lova...Men är inte det själva tjusningen me BMW oxå? Sebbis, steptronic är jag lite väl tveksam till om jag ska vara ärlig, och automat på sportbilar. Är det familjebil då hade jag gett dig rådet att köpa automat, men inte på en sån fin sportbil som 330 coupe! Mitt råd bara... Snart kommer bilder på bilen oxå, jävla jobb, har haft så mycket att göra så jag har inte hunnit plocka ut pärlan, usch... Men det kommer jag lovar, jag lovar!! |
|
|
Naej, modda inte bilen... Bmw är så fina utan. volvo saknar ju allt bmw har därför moddar dom dessa... Saken är den jag stadskör mycket och det är bara kämpigt och påfrestande med manuellt, klart en sportbil ska ha manuellt men ja gillar mer den bekväma körstilen, såg också på en sida som någon tipsade här på forumet, att folk som har automat/steptronic kan eftermontera dom här SMG knapparna bakom ratten så man får en liten F1 känsla hehe.. D hade vart fräckt. Sen när d gäller taklucka så skulle jag inte kunna tänka mig en bil utan det, alla mina f.d bilar har haft d även min första Volvo 850 med vev :-) det blir som en mini cabbe.. Sen när det gäller tv/navin, för den största anledningen till att ja vill ha den är att det ser mycket råare ut i panelen och att det är tydligen lite lättare att få sålt sen i framtiden.. Va jobbar du me George? Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Tja igen, Ska försöka ladda lite bilder vad det lider, bilen är en 2002 juli, svensksåld, titansilver, M-sport paket, svatt skinn, taklucka, bixenon etc. Har tidigare kört Porsche Boxster och trodde jag skulle sakna cabben men takluckan ger nästan samma känsla! /cf |
|
|
Sebbis: Ser ju likadant om du bara har navin och inte TV som med... /Johan |
|
|
Njaa, panelen ser inte lika häftig ut utan Tv:n eller själva bordmonitorn.. ACC:n sitter ju under. Sen så har jag även läst på i forumet att det går att eftermontera in Dvd spelare m.m till orginal tv:n och bara det gör ju att jag måste ha den Tv:n hehehe... Vi får se, ja mena hittar ja en toppmatad 328CI med allt jag tänkte utan Tv:n till otroligt bra pris då lär jag slå till... Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Navigation Professional är ju själva "TVn". TV funktionen får du ju beställa till för 8100:-. Det är ju absolut ingen skillnad på panelen på en bil med bara Navi prof och en med Navi prof+TV... /Johan |
|
|
Det är säkert Navi Buisness du tänker på. Den har ju bara en liten display med pilar. Den brukar också kallas för radionavi. Men med Navi Professional får du hela skärmen+nerflyttad klima vare sig du har TV funktion eller inte. /Johan |
|
|
aa precis.. Jag trodde du mena den lilla radionavin.. Nej den vill ja inte ha, jag är inte i behov av navi så mycke.. Men vet du vad det skulle kosta o köpa hela det paketet till en begagnad bil? Är det ens möjligt att eftermontera? Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Det är möjligt och eftermontera, men kostar sjukt mycket. Fick priser för det för inte så längesen, tack men nej tack blev svaret. Jag är supernöjd med min bil. För övrigt så är Tv:n relativt onödig i mina ögon. Det räcker gott och väl me navigator. |
|
|
Nej jag vet inte vad det kostar men det är nog som sagt inte billigt. När jag beställde min nya bil förra veckan så beställde jag Navi Prof men tog inte TV funktionen. Kändes som sagt lite onödig. /Johan |
|
|
bmw_patricia.. Såg en fet M3:a silver på börsen alldeles nyss, 336.000:- och d va en -02:a, du kan omöjligt köpa en 330 02 för 300, köp hellre M3:an, hade jag gjort ifall sånna pengar hade funnits i min hand.. bara ett tips.. Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Sebbe o co. Med risk för att låta kaxig...ni kanske skulle leta upp en chatsida och diskutera era plausibla objekt istället? Känns som att denna tråd spårat ut rejält om man kikar på inledningsinlägget :-) Blir liite jobbigt för jag får ett nytt mail varje gång någon av er får en ny ide ;-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
hee? Va menar du, du får ett nytt mail varje gång vi får en ny ide?? Seriöst, va e problemet, detta är ett forum! Vi diskuterar.. Vi nedvärderar inga objekt eller liknande, vi ger lite tips till varann so what?? Va e ni för slags gnällspikar så fort vi inte skriver saker som gynnar er då blir ni tjuriga.. Tycker du ska leta upp en chattsida där du kan klaga hur mycke du vill... Inget illa ment.. Ha d Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.