AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.862

330Ci -02: Värdering

Sida 1 av 7
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Vad tror ni om den här? Lyckades förhandla till 305.000...

Dom har inte lagt ut den än, men den är likadan bil som denna fast silver och åkt 5000mil...

Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Du kan få min cabbe för 30.000:- mindre, dessutom mindre antal mil. dock ett år äldre.
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Bmw_patricia.. Personligen hade jag inte lagt över 300 på en 330CI nu när dom är på värde minskning.. Satsa hellre på den nya M3:an dom ligger ju från 310 till 350.000:- års 01 - 02. Har sett massor på Blocket

Ska du köpa en 330CI så är maximalt belopp jag hade lagt 250 och då ska den fan ha allt inkl tv o nav.

Funderar själv på att åka upp o kolla på den där Topazblåa 328 coupen i sthlm. Går den igenom ett milkontrols test så slår jag till, den har gått 7300mil. Är inte det för lite för en -99:a? Det låter inte rätt i mina öron iaf..

Bmw om du älskar att höras..
-02 lär troligen falla rätt mycket i pris, -03:orna är väl dessutom utrustade med faceliften och den 6-växlade lådan och kanske blir lite mer eftertraktade efter några år.

Men detta är bara spekulationer, vad som dock är säkert är att den lär sjunka rätt kraftigt i pris under det närmsta året.

330Ci -01 går nu att få tag på i prisspannet 200-250kkr om snikutrustade importlik och de fina lågmilarna tas som extrempunkter.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Jirar
Grymt högt pris, en sån bil byter BMW in i 240-245 tkr.
Helt sjuk vinstmarginal.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Tänk er att det är en Svensksåld och att den står i en BMW hall, garantin har ännu inte gått ur.
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Det är för mycket cash bmw_patricia. Låt oss säga att du köper den och du vill sälja den samma vecka, tror inte du skulle få mer än 260 för den på marknaden...

Så varför inte köpa en på marknaden och behåll "förlusten" till att styla bilen elle nåt..

Eller om du ska lägga så mycket pengar så köp hellre en M3 E46.

Ge
639
George.K
330ci - 02
Hur mycket tror ni priserna på dom kan sjunka?
Jag har nämligen en 02:a som är välutrustad som bara har åkt 2260 mil.

Vad kan en sån vara värd?
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Ca 250-260 med M-paketet. Man kan inte begära mer då kommer man förbi 3-serie Faceliftens prisklass samt M3:ans..
Och även dom är på prisras. Tror att efter somarrn kan man få tag i 3-serie cupe med väldigt mycke utr för 200, om inte lägre.

D va samma sak för mig med min 5-serie, köpte den för 240 sålde den för 160 pga av raset där.. Nu kan man få en hyffsad fin 5-serie för 90 papp, snacka om MYCKET bil för dom pengarna.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Bara spekulationer från en fd 330-ägare: jag tror att priserna är på väg ner. Dels har modellen funnits några år (statusvärdet faller friskt efter 4-5år när allt fler får råd) och dels är en ny 3-serie i faggorna. Direktimporten har ökat på utbudet. Sålde min fina men inte extremt välutrustade 330 Ci 01 för 245' härom veckan och jag är mycket nöjd med det priset.

Bilen som BMW-patricia är sugen på är nästan fånigt dyr. Jag tror att det är "går det så går det"-prissättning, risken är att bilen blir stående ett bra tag. Mitt tips om du är sugen på en 330 Ci (det är ju en fantastisk bil) är att ha is i magen och välja och vraka på marknaden. Vill du komma ner ordentligt i pris - vänta till efter sommaren, då tror jag att priserna går ner ytterligare.

Min gode vän Asken på forumet har haft en minutiöst skött och fullsmetad 330 Ci (01 vill jag minnas) med automatlåda. Den har varit till salu ett tag och har du tur finns den kvar. Maila Asken och hör dig för.

Lycka till och välkommen ner i 330-träsket!
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Tror inte en chans att man kan hitta en sådan bil på privata marknaden för 250k! Bilen är en svensksåld 330Ci -02, ca 4500mil, M-paket2 med elsportstolar läder, komfortpaketet, xenon, HK stereon med 18 tum. garanti och friservice ingår fortfarande.

en svensksåld -01 med den utrustningen skulle gå på ca 250-270 och då har den varken garanti eller fri service. medan -02 har det.

Sen så att jämföra import med svensksåld är helt fel. Man skall jämföra importen med marknaed på tyskland. Tror att det är mycket svårare att bli av med en import när man svårt kan berätta om hur tidigare ägare där har skött bilen. Här har man en svensksåld som man kan känna sig säg säker på att den går att sälja samt har en historik som är lätt att kolla up.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Askens begär av sin fräscha 270k som saknar M-paketet2, sportstolar och är en -01. Visst har den Navi/TV/Telefon/PDC. men den andra är -02 som fortfarande har garanti och fri service. och står hos en bilhandlare.
bmw_patricia:

Den som blåa(Askens)är i mkt god skick, har kört den sett den flera gånger mycket bil för pengarna dock saknar den sportstol...

k1mzo:

Det stämmer bra det där med bmw köper billigt och säljer dyrt fick offerten på 645 med inbyte på min M3......
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Jo, det är den säkert. men förstår ändå inte hur man kan säg att en sån 330ci -02 inte är värd mer än 250-270.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag säger som så här, min säljer jag aldrig aldrig aldrig för under 300 oavsett. Den är för fin, har åkt för lite, och är för välutrustad. Så jag håller mig.

Starre, hur mycket har din m3:a åkt?
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
LME: kan du inte lägga ut bilder på din bil då?
George.K:

Min har gått 3100mil
Ge
639
George.K
330ci - 02
Vad ska du ha för den starre?
Jag sålde min sv-sålda 330ci -02 för 308 tkr för två månader sedan. Den hade då gått 2900 mil, utrustad med M-sportpaketet o Komfortpaketet samt 18" M V-eker + 17" v-däck. Det tycker jag varken är dyrt eller billigt.

De två 330ci med M-sportpaketet på forumet (en 01:a med 3400 mil för 311 tkr, samt en 02:a med 3300 mil för 340 tkr) är rent sjukt prissatta enligt mig.

mvh
Ge
639
George.K
330ci - 02
Bmw Patricia

Vad kan du tänka dig att lägga ut för summa på bil då?

305 låter lite mycket för den, trots att den är svensksåld och att den har mpaket o så. Finns många såna om man söker.

Min bil, har komfortpaket, Mpaket, Beige Nappaläder, elektrisk solgardin i bak, elektriskt infällbara backspeglar, 18 tum mv eker fälgar, harman kardonljud. Ac schnitzer shortshift, och Eisenmann 76 mm system.

Hur mycket tror du en sån är värd? Den har åkt 2260 mil.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
asså du har ju eisenmann system... vad är AC Schnitzer shortshift för nått?

I regel ska man värdera en bil efter bilens orginal utrustningen som den lämnade fabriken, men jag tycker att det är klart att man ska ta mer betalt om man har moddiferat den som kan vara ett plus.

290k kan den där vara värd. även om det är mycket pengar.

Måste fråga dig, hur är Eisenmann systemet? är det bra ljud och känner du nån effekt förlust?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.