AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.863

330Ci -02: Värdering

Sida 4 av 7
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Bmw_patricia: Som nån sa till mig, du måsta ha is i magen...

Det börjar poppa upp en heeel del 330CI till sjyssta priser Sv-sålda dessutom.. Kolla på blocket idag där lär du hitta 3-4 nya till svin bra pris..

En sak är säker. 330CI 01 är under 240.000:- iaf.. Dom sjunker såsmångingom. Men satsa på en med Tv/nav/taklucka utr som inte går att eftermontera.. Lättare o sälja sen.. Sen så är det inte viktigt med M-packet. Kollade idag på bmw, monterat och klart samt lackering ligger på 15.000:- Och det är ju hyffsat bra pris.

George: hur går d me bilderna hehehe, vill ju se pärlan..

Bmw om du älskar att höras..
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
yepp, men det finns en del saker som inte går att eftermontera så som svart innertak, shadowline (xenon på -02). M-ratten bla!

hittar oxå en del, men en hade bara vanliga mocca stolar och ville ha 250k. dyrt!
Ge
639
George.K
330ci - 02
Sebbis: Inte viktigt me M-Paket? Det gör ju halva bilen enligt mitt tycke, helt klart. Kunde aldrig tänka mig min bil utan M-Paket. Så det tycker jag att Patricia ska ha till sin bil.

Personligen ville jag ha Navi i min bil oxå, men nu när det inte fanns så fanns det mycket annat som jag uppskatta me min bil, som Nappaläder, elektrisk solgardin i bak med mera.

Jag är supernöjd me bilen, fattas ju bara M-Speglar (ska vara original annars kvittar det =)

Men M-Paket, enligt mig, fan ett måste, och skinn naturligtvis.
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

jojo, M-packet måste man ha.. menade på att det är en sak man kan köpa åt bilen efter.. Xenon är väll standard på 330CI eller?

Nä som george skrev, skinn och M-pack är nästan det viktigaste på en 3-serie cupe..

Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
George: Varför köper du inte M-speglar replicor från han Razvan Terme (www.stylabilen.se).. dom är exakt likadana ju, ingen skillnad alls ju..

Sen har ja sett massor här i gbg som har tonat både bakrutor och främre sidorutorna.. Ser lite kaxigt ut eller e d ute me sånt?

Ge
639
George.K
330ci - 02
Min kusin har tonat sin bil, oxå en 330 ci för den delen. Tycker det ser tufft ut, men det är nog inget för mig. Då framhäver jag hellre skinnets färg istället.

Jag har bra kontakt me Razvan Terme, en jättesnäll kille som är jättehjälpsam och serviceinställd. Men grejen är, att jag har både Powerfold (elektriskt infällbara backspeglar) och stolsminne. Och jag vet inte om det skulle funka med dessa om man kör me replica.
Sen så vill jag ha "äkta vara", på en sån dyr bil, så vore det dumt (enligt mig) att inte ha riktiga speglar på.

Men jag måste bara säga att replicorna är ruggigt lika originalet.
Ge
639
George.K
330ci - 02
För övrigt så kommer bild och ljudlänk att finnas på söndag kväll förhoppningsvis.

Ska få låna både en kamera och en video.

Man har en feting bil men ingen kamera och video, hehe livet är bra komiskt ibland...

=))))
Sebbiis: Xenon är inte standard, ingår i komfortpaketet. Dock så har jag aldrig sett en svensksåld 330ci som inte har komfortpaketet ikryssat...

/Cronor
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Ålrajt tack cronor, nu vet jag... Det är sällan man ser en 330 eller 328 CI utan xenon..

Vad tycker ni är krav på utr när man köper en sån bil?

Ge
639
George.K
330ci - 02
Helskinn, xenon, Mpaket, elstolar,

Finns mycket man kan plocka me.
elstolar är standard i e46 coupe.

Xenon ingår i komfortpaketet som skrivs ovan. Där ingår även Multifunktion för ratt, Larm, Regnsensor, Klimatautomatik, CD-spelare, Radio BMW Business

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

mmm. Tror även elstolar är standard på 328CI med. Vet inte men en kompis har en standard 328 sedan modellen dvs, han har Tv och nav i bilen, jag tycker inredningen blir mycket fräschare iallafall mittkonsolen.

Sen är taklucka ett måste blir, klart många säger att man har acc;b osv men det blir aldrig samma känsla.

Nån som har automat steptronic på sin CI ?

Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

FAAAAAAN DÅÅÅÅ....

Perfekta bilen hitta jag, fast utan taklucka.... Alltid är det nåt som fattas. Kika på den, tycker dock priset är liiite för högt.

Länk

// Sebbe

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

För högt pris, tveklöst.

/Anders
Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Jepp du har rätt Anders..

Är det en M3 cabbe du har? Ser fräsch ut..

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Såg en annan 330ci -02 med m-paket, komfort-paket, läder, taklucka. 1.500mil, 1 ägare. 300k. men den rykte ganska snabbt :D

Rätt pris?
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Hade aldrig lagt ut 300 på en 330... även om den hade all utr som kan tänkas och mer..

Lägger hellre ut 20-30 tusen extra o köper en fullmatad M3:a.

Bmw_patricia, om du orkar vänta tills efter somarrn så kan jag garantera dig att du får tag i 330CI 02 med allt under 250-240.

Man ser folk lägger ut sina bilar masssoor med gånger på börsen. Dom får lixom inte sålt dom för dom priserna även om dom är "rätta".... Då menar jag 3-serie cupe och sedan modellen.

Tja! Det var jag som köpte 330n med 1500 mil. Dyrt? Absolut, utgående modell, tappar massor i värde mht den nya karossen, men.....vill man ha en 330Ci med M-pkt och skinn som e svensksåld och har gått 1500 mil med garanti kvar då finns det inte så mycket att välja emellan. Jag köpte bilen efter att annonsen legat ute i 10 minuter och jag lovar jag var inte ensam att ringa säljaren. Mao det finns folk som är beredda att pröjsa upp för rätt kärra. Vill du ha import och 6000 mil så finns det massor från 00 som kallas för 01:or....min är levererad i juli 2002 så jag har 1 års vagnskada kvar.

Räknar själv med att få 200 tusen för bilen om 2 år och då kommer den ha rullat 4000 mil. Dyrt absolut! Är M3:an ett alternativ, nope, inte med en försäkringspremie på 45.000 per år.

Den blåa i Solna är riktigt risig, måste ha varit demobil i nån grusgrop.....de begär 329.000, jag skulle betala 270 för den.

Dessutom, när kommer coupen av nästa kaross? Sedanen kommer väl om ett drygt år och coupen lär väl dröja ytterligare ett bra tag.

Resonerade lika dant som flera andra här tidigare och letade med ljus och lykta efter alterntiv med bättre restvärde. MB CLK? Dyrt och "gubbigt". Porsche 996? Ny modell i höst!, Nissan 350Z, en japan för 400 tusen, nej tack!, Mazda RX8, cool men....nä.
Kom med ett bättre alternativ för 300 tusen!

Lycka till i letandet!
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag köpte oxå min bil som inte hade åkt så mycket, vill minnas att den hade rullat 1465 mil.

Beror ju på vad man betalar för oxå. Jag ville ha en som inte hade åkt så mycket och som har vagnskadegaranti kvar oxå, och det har jag till 2005.

CFH:Om jag inte har helt fel så kommer Sedan/Touring nästa år, och coupe/cabriolet kommer 2006.
Håller me CFH till 100 procent.
Visst kan man köpa en billigare bil som har åkt några tusen mil, men jag ville ha en som fortfarande va "nybilskänsla"i.

Jag köpte min bil i förra året, och när jag köpte den så fanns inte det här utbudet på bilar. Då fick man punga ut över 350 000 på bilar som hade åkt över 2-3000 mil, men nu finns det ett bättre utbud tycker jag.
Visst kan man vänta, men varför?
Tror bara det är sedanen som kommer nästa höst...

/Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.