|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
| jag menar att den bilen som står på BMW kan vara värd 290k, inte din :D | |
|
Eisenmann systemet är en harmoni och ha på. Det låter helt underbart faktiskt. Effektförlust??? Snarare tvärtom, känns som om bilen känns piggare. Ac Schnitzer shortshift är som det låter. En ny växelspak, du växlar kortare me den =snabbare växling. Den är hård och tål "mycket stryk" Helt underbar. Auktoriserade bmw handlare kan ta ut mer pengar, det är ingen lögn precis. Det va därför jag köpte min svensksåld, ville inte riskera något me bilen, och allt känns kanon me serviceböcker o allt det innebär. |
|
|
Har sökt lite gran för att jämföra bilen ämnet handlar om. Hittade först den här för 345k! Samma utrst, samma färg, samma fälgar dock hade denna, automat, en ägare och mindre antal mil. Länk Bilförsäljningen i Påarp har fått in en liknande bil, Import fast denna hade PDC som plus. 5.000mil och en ägare och dom ville ha 274k. Kan inte förstå att en del skulle inte ge mer än 260k för en sån bil som är svensksåld! |
|
|
Sen är försäkringen en annan fråga... Jag betalar hellre några tusen extra för en svensksåld bil. Bara ett tips från mig... |
|
|
Sant, som George.K säger! kan du inte lägga ut ljudfiler på hur din bil låter?:D |
|
| Försäkringen brukar vara 1k högre på import bilar faktiskt, det är vad jag har för mig. | |
|
När jag ringde och frågade om försäkring så vad det billigaste, 22 k tror jag. Nåt i närheten där. Så det avskräckte mig lite om jag ska vara ärlig. Ljudfiler kommer, hehe Wendtan har oxå frågat om det. Men man måste uppleva det LIVE!!! Vad vill du ha för färg på din 330 då`? |
|
| Gul eller orange vore fett :D | |
|
Annars känner jag en som säljer sin 325 cab 02:a. Den står i Uppsala. Du hittar den på bytbil. Det är en silver. Gul eller orange ja visst...hehehe smakfullt värre. Min är svart och den är brutal. Du har fortfarande inte sagt vad du värderar min till =) En kul grej bara! |
|
| Är inte värst duktig på att värdera, bara på att övergöra om den är dyr eller billig. | |
Jirar |
bmw_patricia: Varför köper du inte bilen du började att skriva om??? Många som har skrivit att den är lite för dyr, men du tycker tvärtom. Köp bilen du verkar ju vara övertygad om att det är ett bra pris. |
|
Ok Patricia. Men den blå är faktiskt ganska fin, få ner den till 300 gör en affär, men den har åkt 5000 mil va? |
|
|
Vi pratade om en silver som dom inte lagt ut en, men den hade samma utrustning som den blå, fast med två ägare och ca 5.000mil. Prislappen stog på 320k, förhandlade fram till 305k. Fortfarande mycket pengar, säkert värd närmare 290k. Den blå är ett fiasko med andra ord, den har stått där ett år och kostade 369k först, nu är den sänkt till 329k :D |
|
|
Jirar: tycker den inte är billig, rätt pris för att vara bilhandlare, speciellt BMW. Läste en som skrev det här på forumet som stämmde riktigt bra, det är att alla BMW-köpare vill ha all utrust i bilar sen vill dom ha den för fantasi priser! |
|
|
Hej! Finns plånboken så hade jag satsat på en -03:a. Detta pga Nybilsgarantin. Då har man ju även servicen och fria vagnskadan ett tag till. Står en 325 -04 - facelift hos solna för 359' Länk /Cronor |
|
|
såg att den inte hade läder samt el-stolar=/ tråkigt för i övrigt var den bra utrustad bmw_patricia: varför inte en z4? för litet baksäte?=) /Cronor |
|
| typ, Z4 är inte lika praktiskt som en 330 Coupe, sen så ligger dom i mkt högre pris! | |
|
Jag tycker Z4:an är jättefin och tuff. Men den är inte så praktisk i Sverige tycker jag. Tycker cab är tufft som fan, men Sverige har inte det rätta klimatet för det lixom? Men å andra sidan, när det verkligen är varmt och man kan cabba ner, då är man ju Kung, det kan man inte komma ifrån! |
|
|
bmw_patricia:jo Z4 är ju inget man storhandlar i direkt. Fast saknar man hund å ungar så kan det funka ändå=) hade själv en E46 coupé, å var skeptisk till att byta ner mig i utrymmen. Att bara kunna ta EN medpassagerare har ju både för och nackdelar. George.K: Bara det inte är nederbörd så funkar cab utmärkt! bara att skruva på AC:n! |
|
|
Jag hänger me. Men ändå, när jag va nere i Rivieran för nåt år sen, skojar inte om jag säger att hälften av bilarna va cab. Men i Sverige är jag mer skeptisk. Men Z4:an är en fin bil, det kommer man inte ifrån. Sen beror det på vad man ska ha sin bil till. Jag har en coupe, och det funkar bra med utrymme och sådant. Z4:an är ju en riktig sommar bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.