|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Då så gott folk! Har suttit hela efter middagen och funderat ut en träff i Maj. Tänkte att det kan vara läge att sätta en träff så här innan högsommarn =) Tanken är att vi träffas vid Haga Forum kl 11-12 för att granska alla bilar och snacka lite BMW. Vi hade en BMW träff här för 2 år sen och det fungerade riktigt bra. För er som undrar vart Haga Forum ligger så ligger det 100m från Stallmästargården. Här kommer en vägbeskrivning av "Micke R" som är hämtat från ett gammalt inlägg: Det ligger vid Norrtull. Kommer man på E4 norrgående svänger man av mot Norrtull och lägger sig i den mest vänstra filen som vid 1:a rödljuset svänger vänster mot "Stallmästaregården" - kör ner under bron: framme! Kommer man E4 södergående kör man mot Norrtull och väljer den mest högra filen som leder mot "Stallmästaregården" sväng första höger ner under bron: framme! Kommer man från Vasastan, sikta mot E4 Uppsala/Arlanda ligg i den mest högra filen (som till en början är en bussfil men som när det återstår 20 m. av den blir till en vanlig fil) markerad mot "Stallmästaregården". Håll till höger och kör in i "Hålet", rulla förbi Stallmästaregården - framme! Kommer man från Sveaplan: Ligg i den mest högra filen och ta av in mot "Stallmästaregården" efter Wennergren-Center, rulla förbi Stallmästaregården - framme! Jag har två förslag på "Routes" just nu som jag lägger upp i den här tråden. Om någon känner till bättre/roligare vägar så hojta till. Det är lätt att ändra på vägval. Bara vi är överens :) Sen vore det kanon om någon känner till ett bra ställe med stor parkeringsplats där vi kan käka. Kika på kartorna och kom med förslag! Vi förutsätter givetvis att vädret blir kanon! Här kommer förslagen på vägar: Route #1 ---> Länk Stor karta ---> Länk Route #2 ---> Länk Stor karta ---> Länk Så det är upp till er vilket vägval som är bäst. Har försökt att kombinera roliga vägar med motorvägar så vi kan filma mycket och göra många omkörningar i ledet. Som jag sa förrut så kan vi alltid modifiera vägval i efterhand så kommer jag med en ny karta och vägbeskrivning. Route #2 har mera motorvägar för de som undrar och är 4mil längre än Route #1. Tack för mig sålänge! Mvh Tobias | |
|
Redan träff på G? Jag kommer !!! =) Ny bild 16april- Länk |
|
|
KUL! kommer om jag kan få ledigt! röstar på route 2, kustvägen mellan Norrtälje - Åkersberga e en höjdare! Soki: vad skall du släpa med dig för något då? /Cronor |
|
|
KUL! Jag är med. Röstar på Route 2. /Lazze Länk |
|
|
Haha coun't me in! :) Route 2, som sagt bra filmning och lite trevligare hastigheter! :) /Manray/ |
|
|
Jag är på! röstar på route 1 vilken har tillräckligt mycket med motorväg för man ska bli nöjd men innehåller färjor vilket aldrig är fel tänk er 30-40 BMW i färjekö suveränt! Mvh Stephan |
|
|
Tobias 320i-94: Vore trevlig det kanske finns några tunnlar där oxså eller hur Manray:))så man kan lyssna på den underbara sexan. |
|
|
Starre: Har du aldrig hört talas om Bergatunneln i Åkersberga??? =) Stephan735i: Det är sant att det hade sett coolt ut med 30-40 bmw på Vaxholmsfärjan! :) Mvh Tobias |
|
|
Starre; Syftar du då på min sexa?? ;)) Du kan ge dig på att jag åker bakom dig denna gång! :) /Manray/ |
|
|
cronor: Det du...det vet inte ens jag. Hehe Ny bild 16april- Länk |
|
|
Jag kommer röstar på route2. |
|
|
Starre, Manray: Det är mera bas i V8'or ;) (sportavgas på G) Tobias: Det kanske blir lite rörigt med så många bilar vid färjeläget? Hälften kommer med, hälften får vänta? /Lazze (Route 2:are) Länk |
|
|
Trevligt med mer träffar :) Jag röstar på route 2... M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Sorry, glömde säga vilken "route" jag vill köra, röstar på 2an. Helst motorväg för hela slanten tycker jag.=) Ny bild 16april- Länk |
|
|
Denna gång ska jag också försöka hänga med, var lite upptagen sist. Såg att du messade mig Tobbe men hade fullt upp tyvärr. Röstar ivf på Route 2, blir det den ska jag se till att en polare filmar I TUNNELN under "Berga City" ! :)) /Anders Länk |
|
|
Detta lär bli min debut, med Autopower. Så mitt ord kanke inte väger lika tungt.. men jag röstar på Route 2. Ser verkligen fram emot att hänga med!!! /SYR |
|
|
Härligt "SYR" =) Vilken bil blir de dårå!? Verkar som att de flesta röstar på Route 2 *ler* Men fler måste vi bli! Hoppas på att fler anmäler sig när det "börjar" bli dags! Ha det så bra! Mvh Tobias |
|
|
:( Måste förmodligen med alla säkerhet åka på en tripp till skåne denna helgen! Synd att man ska missa denna träffen! Drottningholmsträffen tidigare i vår var ju riktigt lyckad men det kanske kommer fler tillfällen innan året är slut? Hoppas att det blir trevligt för er som kommer! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI: Klart att det kommer fler tillfällen :) Måste få med fler bara, tycker att det är få som anmält sig. Datumet kanske inte passar så många? I så fall kan vi ju ta helgen efter den 30:e. Vad tycker alla??? Mvh Tobias |
|
|
Tobias: För min del är det huget som stucket om det är helgen efter eftersom jag ska ner till skåne även då :( :P Jag tror att så få har anmält intresse än eftersom det fortfarande ligger lite långt borta för många i tankarna! Om det får gå ca en vecka till och du "lyfter" tråden igen så tror i alla fall jag att fler nappar. Men sen är det väll så att sommaren/skolavslutningar och allt vad det innebär kanske göra att folk har lite ont om tid! Hur man nu kan ha ont om tid för att åka på bmw-träff :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Ibland är livet tråkigt, som idag, man kör för fort med prövotid och blir av med körkortet. Nu ska allt göras om, teori och uppkörning. Kommer kosta mig mer än vad det kostade att ta lappen....(+2000 i böter) Men fan, nu hoppas jag inte att ni tror att jag tycker synd om mig, jag körde för fort och får ta konsekvenserna. Och för att detta inlägg ska vara tråd-relaterat så vill jag ju bara säga att jag fortfarande kommer på träffen med min bil, dock i passagerarstolen. Nu förstår jag hur det känns STEPHAN! ;) Ha det bra gott folk och "tänk efter före" innan ni gör nått! :) (Var bara tvungen att skriva av mig) /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.