AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.726

Var köpa bilstereo online till bra pris ?

Sida 2 av 2
Jag säger inte att det är något ont i näthandel som sådan. Jag har själv handlat t.ex dykutrustning online, från Spanien dessutom, till avsevärt bättre priser än i butiker i sverige. Men frågan som ställdes var "hur kan dom vara så billiga" och svaret är precis som Du Folke säger: dom pressar marginalerna på bekostnad av personlig kompetent service, och butiker runt om i landet. Självklart är det lättare att pressa marginaler när man bara behöver hålla med ett lager, huvudkontor med inköpspersonal och ett callcenter med ett antal ordermottagare! Detta kan man dessutom lägga på billig mark, istället för dyra A-positioner i attraktiva handelsområden, som en butik behöver ha för att gå bra!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Bstrom:
Bra att du sa det. Kika på vår hemsida i morgon vad DEH-P7500MP kan tänkas kosta. ;)
Jag kan säga att vi säljer ingen andrasortering precis. :) Det mesta köper vi från samma leverantörer som våra konkurrenter som tar mer betalt för prylarna. Det kostar som sagt att bygga stora och fina butiker i attraktiva områden och sedan anställa en massa personal som jobbar där. Vi kommer runt det m.h.a. distanshandeln.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Förresten. Hittar du fler modeller som har för högt pris så skicka gärna ett mail om du känner för det så kan jag kolla över. Det är nämligen så att vi ibland får vissa modeller till lagret som är utgångna. Vi får dem från leverantörer som utbytesapparater för sådana som gått sönder. Alltså har vi skickat tillbaka apparater som vi reklamerat och får då helt nya kompletta som vi måste sälja ut. Därför har vi ibland några få utdaterade modeller. Det är lite svårt att hålla järnkoll på priserna på de modellerna då vi inte säljer särskilt många då.
bmwdr
Ett problem är där när man handlar på internet! Många många som har kommit till mig och sagt att tex grejorna har gått sånder och att dom har garanti fast dom får stå för arbetskostnaden själv.. Men det är inget man tänker på eller får någon information om alls när man handlar.. Har hållt på ett antal år med bilstereo och larm och vet hur det fungerar!

Jag kan fixa billiga Pioneer ;)

Vinden i nacken en skön sommardag ;)
Den lagstadgade garantin och konsumentskyddet kommer leverantören aldrig ifrån, antingen han skrivit ut och informerat om det eller inte. Vanligt kassakvitto gäller som garantihandling om inget särskilt dokument finns. Däremot kan jag tänka mig att man får betala själv för fel som inte beror på konstruktionsfel eller fel som uppstått vid felaktig användning eller installation, vilket inte är alldeles ovanligt.
Baksidan med internet och postorder är att man inte alltid kan gå till en butik och diskutera, man måste ta kontakt via mail/telefon osv. Billigare organisation osv kan ju ge billigare pris i vissa fall som tidigare inlägg visar men ansvaret för fel som faller under garantin kan säljaren/företaget aldrig komma ifrån.

FP
bmwdr
Jo men det är många kunder som har kommit till mig och sagt att det är ett jävla skit pga garantin, massa problem att få tag på någon via telefon, aldrig svar via mail osv osv... Listan är lång.. Säger bara med egen erfarenhet!

Vinden i nacken en skön sommardag ;)
Det kan säkert stämma i en del fall, samtidigt så säger så klart leverantörerna/säljarna tvärt om. Bevisligen säljer och omsätter försäljningen via postorder/internet på elektronik/data osv enorma summor och garantihanteringen fungerar oftast alldeles utmärkt, så länge felen verkligen är garantifall.
Flera som jag känner till hanterar garantiärenden mycket smidigt och snabbt, till skillnad från en del vanliga handlare som först måste ringa till tillverkare/importör, avvakta svar, skicka in apparaten osv, allt medan kunden får vänta. Så det finns säkert varianter på båda hållen eller hur?
Den där listan med företag som inte sköter sig är ju intressant, den borde publiceras så slipper folk bli besvikna i framtiden.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.