|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om nån vet var man kan köpa bilstereo till bra priser online, helst inom Sverige ? Tack på förhand. | |
|
Länk Två bilar är fler än en.. |
|
|
Länk Länk Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Kap kan också göras på www.ebay.com. | |
|
Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo, ebay.com kan man hitta kap på... men samtidigt är de riskabelt att lämna ut sitt kreditkorts nr på nätet bara sådär ! Helst ska de vara i Sverige så man kan få de levererat mot postförskott. |
|
| Dragan25: Jag har handlat på internet sedan tidiga 1996 utan att ha blivit lurad en enda gång. Att handla på ebay via paypal är ungefär lika säkert som att beställa något från netonnet. Dessutom är det aldrig fel att ibland kunna handla saker för en 1/3 eller mindre (!) mot det svenska priset. | |
| acey: har du då beställt från USA/Canada ? Frakten med UPS är ju svindyr !! sen kan man juh åka på tullavgift+moms.. | |
|
Länk Länk Länk Samtliga är bra att ha och göra med. Riktiga män kör sedan. |
|
| Länk | |
|
Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Dragan25: Yes, det beror lite på hur mycket erfarenhet säljaren har när det gäller export. Oftast går det komma runt problemet med tull genom att skriva gift eller skriva ner värdet på grejerna. Ofta så lönar det sig med marginal även om man måste betala tull. Frakten är inte så farlig, det finns många från forumet som beställt bla fälgar och ändå tjänat en ganska bra hacka jämfört med Sverige. När jag köpte min ipod så kostade frakten 30 dollar inklusive alla försäkringar. Framme inom 5 dagar leverans till dörr med DHL. | |
|
Om man skulle beställa en spelare från tex Länk Måste jag betala moms och eller andra avgifter? Ngn som har erfarenhet? |
|
|
www.netonnet.se Dom brukar ha GRYMMA priser på Pioneer stereos. Jag köpte min Pioneer 5630mp där för 2500:-. På t.ex nardik.se gick den på 4500:-, siba 5000:-, MDS 3500:- .......... |
|
| Mattias090: Du betalar bara frakten från annat EU land så det är bara till att tuta och köra. | |
|
Nord: Inte bara Pioneer. Nu ska det vara dödande bra priser på Sony och JVC också hos oss på NetOnNet. :) |
|
| En sak jag inte fattar. Hur i h.... får netonnet ner priserna så mkt? | |
|
För att dom gör avkall på mycket, t.ex trevliga butiker runt om i landet på attraktiva handelsområden. Inget ont i det iof, men personligen tycker jag det är schysst att kunna svänga förbi butiken och få lite hjälp ute på parkeringen om man har frågor gällande sin nyinköpta maskin, eller kanske även få den monterad. Sen är det inte alltid så mycket billigare alla gånger heller. Vid en snabb titt på deras hemsida idag, så ser man att många maskiner med riktiga vrakpris är förra årets modeller (MP-40, KD-S891 etc.). Pioneer DEH-P7500MP tar dom 3990:- för, och den har BRL kört för 3488:- en längre tid nu, både på www.brl.se OCH i butikerna. Dessutom kan det vara värt att ta en diskussion med sin handlare på orten, och berätta att man kan köpa den ett par hundringar billigare någonstans på nätet, så är chansen rätt god att ni kan komma överens om ett pris som ni båda är nöjda med, och du har fortfarande alla fördelarna kvar med att handla i en "riktig" butik. |
|
|
eller så kan det vara så att dom säljer andrahandssortering som har mycket sämre komponenter "skämt" som många säger när nät butiker har mycket lägre priset än vnliga butiker jag tror själv mer på Bstrom´s förklaring |
|
| Mkt möjligt, men så har dom ju riktiga "fynd" ibland. Min 5530mp hittade jag inte i närheten av lika billigt någonstans. Varken på nätet eller i riktiga butiker. | |
|
Det är väl så att netonnet och en del andra har kommit till insikt att man inte behöver ha 30-40% marginal eller mera alltid på prylarna, med effektiv logistik osv kan den ökande kvantiteten lätt kompensera för lägre marginaler, totala vinsten blir bra ändå. Tur det finns några företag och butiker som går i bräschen för detta. Kolla t.ex på Clas i sjön, ett riktigt framgångsrikt och sunt företag. Jämför märkesartiklar som t.ex Bahco hos dom och med t.ex Järnia, Luna osv. Allra värst på att mjölka oss med höga marginaler och vinster är dagligvaruhandeln. Säga vad man vill om Lidl och dylika som etablerar sig här men det behöver ruskas runt bland ICA och Konsum m.fl. Undersök gärna mjölkpriset från bonden till konsumenten, var hamnar största delen. Lidl tar t.ex flera kronor mindre per liter för sin mjölk.... Och yes, den smakar lika bra fast den kommer från Tyskland. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.