AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.150

varvstopp m3 3.0

Sida 2 av 2
M3busen
Adrian. Snygg bil!
Min är orginal förutom KN filter med en stor värmesköld samt att jag tagit upp ett stort luftintag vid den nedre front grillen och leder upp det med en grov slang. Så luft bör den få.

Jag tycker att min också blir slö när man har kört hårt med den.
Jag är jäkligt nojjig men det kanske är nått som det inte ska vara?Tycker min drar mycket bensin kan eventuelt lamdasonderna vara trasig(har svårt & tro det eftersom de är
bytta för två år sedan )??

Kanske skulle göra en mappning för att se över "spisen"...

Varför stanna när man kan fortsätta...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Min dricker också MYCKET det sista nu.
Och går dåligt mellan 2-3000 varv, den pluddrar.
Efter jag satte dit kattersättaren...

Ska bli kul att se hur det blir med unichip+öppet filter på tisdag!

Återkommer med resultatet.

///M3
dakar gul
M3_lover har du fått någon tid hos Xerius racing... Ska själv dit med min och se om det går att få ut någe mer ur den...... Fast jag har ju inte så långt dit eftersom jag bor i hallsberg...... Skulle va kul att veta vad du får ur din!!! Har du några förväntningar????

Ska bli jäkligt spännande att se om det blir några fler hk eller inte!!! Antar att man inte får sikta för högt....

ha det gött....
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Jag fick 19 extra RWHP med endast unichip+kn-filter.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Dakargul:
Japp, jag ska dit nästa vecka nu.
Har väl inte jätte stora förväntningar på just hk antalet.
Bara att de ska bli optimerad, lägre bensinförbrukning samt några extra hk kanske.

Jag vet inte vad jag har nu exakt heller men.

runt 315-320hk borde jag nog få iaf.

///M3
DanneR
Men grabbar har ni inte lärt er något änn? Man går inte efter hk enbart. Man får titta på vikten och motorstorlek och anndra små detaljer!

Man kan ha en bil med stor motor storlek och mindre hk, och dra någon annan bil för de, som har 10-30hk mer! =)

Daniel
M3busen
DanneR....

Det tror jag alla på det här forumet förstår.

fa
34
fartgalen
M3 coupe -93
Mitt varv stopp ligger strax före 7500, men brukar växla vid 7000-7100. Jag bromsade min bil med lite dålig vanos och halvt igen sotade kattar, då fick jag 240Hk på bakhjulen detta är nu åtgärdat och funderar på bromsa i sommar igen.

En ny -96 m3 bromsar 240hk på bakhlulen. En kille jag vet har en -96 som har 350hk i motorn bromsat, han hade 260hk på hjulen, den gjorde 4,9 sek till hundra uppmätt av hartge.
mr_xc99
jasså, hmmm...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
fartgalen: 350hk i motorn, och 260 på hjulen??
Alltså drygt 25%. Låter väldigt högt. Runt 10% tappar man väl ungefär. Men men, säger du det så var det väl så. Låter väldigt mycket iaf.

///M3
mr_xc99
mmmm håller me m3lover
fa
34
fartgalen
M3 coupe -93
Jo ja vet att det låter mycket, men jag har kapp kört mot två olika 321hk m3 från 0km/h upp till ca 240km/h och körde ifrån båda hela vägen, låg kanske före med 60-70m på slutet. Så det måste ju stämma, prova att bromsa era bilar på bakhjulen, för att kolla om det stämmer. Jag tror ej att det är dyrt.
fredrik m3gt333
fartgalen: Jag vet att det här är en väldigt gammal tråd men när jag ser dina spekulationer med effektförlust från motor till drivhjul måste jag bara svara.. vartifrån har du uppgifter att en ny m3 -96 bromsar 240 hk på bakhjulen??? och din kompis som hade 260hk på bakhjulen har c.a 305hk i motorn!! INTE 350!!! bromsade min m3GT till 301hk i motor och 257hk på bakhjulen och det var på en bromsbänk där många finska rallyteam bromsar och mappar sina bilar så dom siffrorna borde ju stämma..

Micke_L: har du något bra material från alastaro motorbana??
Mi
117
Micke_L
320d xdrive -10
fredrik m3gt333: Länk
där finns det lite bilder.. sen ska det komma up filmer från första gången när vi va där... det blir säkert seriösare filmer nu när vi ska dit sista helgen i augusti..
du får hålla utkik på www.sportbilen.se/forum
kolla i driftingavdelningen där.. kanske hittar nåt skoj :)

Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.