|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har sökt men inte hittat nånting.. kanske dålig på å söka?? men som sagt.. vart ligger stoppen på en original 3.0 ? och vart ligger den för er som chippat? det lär väl säkert va skillnad på dom beroende på vem som meckat med datan. och inga "jag tror" "gissar" snälla.. Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt! | |
|
Original ligger stoppet på 7400rpm |
|
|
har uni.chipat min och den ligger också på 7400rpm!! det är ganska högt många andra bmw inte m då ligger lägre! varför undrar du?? Min M3: Länk |
|
|
har för mig att varvstoppet på min ligger nära 8000varv efter chipningen...ska kolla upp det... Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
Varvstoppet vid chippning varierar mellan olika chip! Orginal är 7400. |
|
|
UNIchip är ju inget vanligt chip!!!!! Dom mappar ju bilen, så dom kan nog ställa varvstoppet högre än orginal om så önskas. Fartspärren kan också försvinna om man vill det. Att varvstoppet blir 8000rpm för chip stämmer säkert för vissa. Helt onödigt dock. Inte bra för motorn och effekten minskar ju också dom sista 100 varven. Adrian: Du har ju unichippat. Har själv beställt tid. Tyckte du bilen går bättre? Jämnare gång? ///M3 |
|
|
m3_lover: Nu var den chipad när jag köpte den, men jag har kört orginal 286 och min går betydligt bättre tycker jag!! Jämnare vete fan, som spöckar är att jag tycker att den går bättre när den är kall än när den är riktigt varm om man ex har rejsat ett tag går den sämre tycker jag vet inte vad det beror på är det någon som vet så är inte gladare än jag!!! vart har du beställt tid? Min M3: Länk |
|
|
adrian: OK. Ja, min var också chippad när jag köpte den. Jaså??? Hmm...det vet i fan vad de beror på. Dåliga kattar eller nåt kanske..ingen aning. Hos Xerius racing i hallsberg,. Ska även montera öppet filter samtidigt samt bänka den.0 ///M3 |
|
|
Adrian: Min varvar 7400. jag undrade om min stopp låg där den skulle. och det gör den.. kan ju inte va bra för motorn å varva mer, stoppen sitter ju där den sitter av en anledning. M3_LOVER: varför ska du montera öppet filter? |
|
|
jag bänkade min till 320hk från motorn roligt och se vad du få fram!!! Min M3: Länk |
|
|
Micke: Jag tror att motorn behöver mera luft. Jag vill ju få det så motorn går så bra och jämt som möjligt vid mappningen. Adrian: Ja, det ska bli kul och se. Har du kattersättare på din? ///M3 |
|
| M3_LOVER: jag tror inte att motorn behöver mer luft än vad original luftburken kan ge din motor. den är så pass optimerad ändå. jag har ett kitt jag demonterade från min bil om du vill köpa? | |
|
kattersättare???? Min M3: Länk |
|
|
Micke_L. Jo jag börjar tvivla lite efter att ha läst allt negativt om openair-kit till M3:an här nu:) Jag har ju trorts allt KN insatsfilter. Ger ju mer än orginal. Dessutom gillar jag inte insugsljudet med openair till m3:an heller. F*n, varenda 18 åring kör ju med öppet filter på sina volvo turbo och Vr6:or:) Men...jag skulle nog allt vilja testa lite kanske. Vad är det för filter du har Micke?? ///M3 |
|
|
Adrian: Säg så här då. Har du tagit bort katalysatorerna?? ///M3 |
|
|
Nej det sitter sport katalysator på Min M3: Länk |
|
| M3_LOVER: jag har ett stort JR filter. det är hela kittet med skyddsplåt å allt. jag kommer då aldrig sätta dit det igen. så du får ta det för en mindre mängd pengar om du vill? | |
|
Micke: ett "stort" JR filter? Finns de flera storlekar till just M3:an eller är det bara stort? Skyddsplåten har du gjort själv eller??? Mindre mängd pengar, ja..kanske jag skulle göra. Undrar bara varför du inte är nöjd, gick bilen dåligt? Är den mappad eller nåt annat? Adrian: Sportkattar, hmm..okej. ///M3 |
|
|
M3_LOVER: jag vet inte va dom har för storlekar.. men det är tillräkligt stort iaf. jag vet inte om plåten är hempul eller inte.. kan jag inte svara på.. men det borde den vara. nej, bilen gick inte dåligt. ville bara inte riskera å få in skit i motorn då filtret inte behövs för en så gott som standard 3,0 motor. den är helt original, endast ett 3" avgas från ferrita. |
|
|
Micke: Okej, ne, det är ju det där med skiten som jag inte gillar. Gäller väl att tvätta+smörja in de ofta så kanske de blir acceptabelt iaf. Eftersom jag har ferrita system + kattersättare + chip(snart mappning alltså) så ska jag iaf testa det. Jag mailar dig istället micke. ///M3 |
|
|
Adrian, MYCKET fin bil du har... Hur är det att åka med Magic 19"? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.