|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
...jo svardska. Skall verkligen fundera på "hela paketet". Jag kommer att hyra en motorlyft och man kanske skulle kunna vinkla upp den på ett listigt sätt. Lyfter den tilllräckligt högt kanske man bara krokar i i främre lyftöglan ....? Har nu sån´ snits på´t att avgas+kardan är borta på blanka timmen .... ev inklusive med en kopp kaffe. Kattar tog jag bort på dryga 20 min i fredags ...... men då är det kopparpasta på alla de 6+6+6+6 (sitter nämligen extra låsmuttrar på mina byxrörsanslutningar) muttrarna till byxrören. MVH /// Paap R MVH /// Paap R |
svardska |
Hej Paap! Hittade lite läsning om nikasil! Tyckte först att ditt resonemang ang att spola igenom en massa bensin inte borde kunna påverka legeringen men kanske är det så trots allt. Men nog verkar det långsökt! Länk Angående avgas+kardan så gick det på 15 för mig på lyft så visst borde det gå. |
|
Svardska! Du har mail. Mvh Dic. |
|
Paap Reeder |
Hej! Måste be Bison om ursäkt att jag kallat han obstinat. Värdena i morse blev: 0,0 / 0,0 / 12 i HC. Hade ett bra mek igår kväll och utan min HC/CO- mätare hade man vart helt ställd. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej Dic! Glömde säga tack för lånet! Stiften som NGK (och i slutänden även jag) rekommenderar till M70 heter ZFR5F. Talade med Knutson som är gen.ag och fick mig till livs att det är viktigt hur långt stiftet går in i förbr.rummet. Till min M30 passar exvis inte B5ES vilka har exakt samma värmetal som BP5ES men P anger ett längre stift så att gnistan kommer på rätt plats i förbränningsrummet. Nåväl .... råkar av någon anledning ha 12 sprillans B5ES. Får väl lägga ut dom på börsen i s t f att skruva dit dem i M30:ian. MVH /// Paap R |
|
Jäkla bra siffror på HC. Stiften införskaffas imorrn. MvhDic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.