|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden | |
| det synns väl i 0,5 sekunder i filmen... | |
|
Black Z3: Javisst, men bättre än inget iaf :) /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Såg i länken att den har 240 hp......?!?! / Joakim Länk |
|
|
ufo: Stämmer bra det, det är ju den amerikanska M3-motorn (S50US tror jag den heter) i den! /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Motsvarar alltså den på 286 hk "vi" har? Pga avgasreningen? Men den enda Z3 M som finns här har väl 321 hk? / Joakim Länk |
|
| Mums, mkt snygg.. | |
|
ufo: Hmm, om den motsvarar vår 3.0/286 hk vet jag inte. Såvitt jag vet är det iaf den enda motor som fanns i M3 E36 i USA, den bygger på den vanliga M52-motorn. Accelerationssiffrorna för en M Roadster med den motorn gentemot den vi har i Sverige på 321 hk (325 hk iom S54-motorn 2001) är dock ganska lika tack vare extra låg utväxling på USA-modellen. /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Öhh 240hk i en M Roadster, hur kommer detta sig!? Häftig, blir kanske aningen mycket, men jag skulle gärna tagit vingen och motorhuven! MVH 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
|
yatooil: Läs det jag skrev ovan! :) Amerikanska och kanadensiska MZ3 (årsm. 97-00) har S50US-motorn som bygger på M52-motorn. Detta främst av miljöskäl... Bilen är annars heeelt okej tycker jag, gillar stereoinstallationen i bagaget! /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Denna Z3 passar som handsken i "varför-måste-dom-galleriet"... ;) roadZter |
|
|
matzr: Vad jag vet så är det väl s52 i de amerikanska, de får s54 på slutet. Det ska vara s52 i M3orna oxå. I Sverige så är det s50b3,2 innan det blev s54 Z3M. Allt enligt BMW Sveriges reservdelslistor.. Z MMM Coupe |
|
|
Anders Olsson: Ooops, jag hade fel om att motorn hette S50US. S52 är det ja (läser innantill från boken "BMW Z-cars"), men istället för 3201 cm^3 cylindervolym har den 3152 cm^3. /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| vad heter fronten och bakstötfångaren...vilka har gjort dem och var kan man köpa | |
|
bmw_jerry: Det är Zeemax-grejer. Var man köper vet jag inte... /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| vet du var vingen och huben kommer ifrån också | |
| har hittat huven...den kommer ftån hartge..men var kommer vingen ifrån | |
|
bmw_jerry: Allt står på sidan där! ;) Vingen kommer från Veilside. Lista över utvändiga detaljer: - Zeemax Full Kit från Tyskland - Hartge motorhuv (enda i USA) - Veilside vinge bak - Hamann ögonlock - Svarta njurar - Rökfärgade euro-baklampor - Rökfärgade euro-blinkers fram - Euro-strålkastare - Rökfärgade euro-sidomarkeringslampor (vad som skiljer euro-grejerna från USA-grejerna vet jag inte) /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Jisses vilken grym bil. Mama mia, Jag vill ha. | |
| tackar thamatzr | |
| vet någon var man kan köpa dem hör produkterna då | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.