|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur breda däck/hjul är möjligt att pressa in i en helt standard 4 dörrars E36a? BMW när du älskar att köra | |
|
Hej och välkommen. Kör med 17" 225:or.. en kompis kör med 18" 235:or.. Problemet är att bilen kommer att kännas "spårig" om man väljer för breda däck. M3:an är byggd för feta sulor det är ex inte 318. Fast man skiter i om det känns spårigt efter ett tag bilen ser ju så läcker ut med feta sulor.. ;) Om du inte vill att det ska kännas spårigt när du kör så släng på ett par 205:or?? Annars kan du använda "sök inlägg" så finner du ett antal svar. MVH Jimmy |
|
|
Jag kör med 18" 245:or, går rätt så bra förutom när jag svänger max, då skrapar det i lite grann, annars helt ok. //BMW-power |
|
|
ja ha 235 fran o 255 bak... funkar fint=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Jag kör med 235 runt om. Funkar, men är ruskigt spårigt.. Min bil: Länk |
|
|
Tack för det pågar, är rädd att jag förköpt mej, 255 40 17 Blir väl lite i värsta laget eller? BMW när du älskar att köra |
|
|
Tack för det pågar, är rädd att jag förköpt mej, 255 40 17 Blir väl lite i värsta laget eller? BMW när du älskar att köra |
|
|
Till "Lemmy" Det lär se läckert ut på bilen... =) Se till att ha rätt däcktryck så kan det minska spårigheten. MVH Jimmy |
|
|
Håppas inte han menade 255 på alla fyra. Hur mycket det spårar beror en god del på däcket. Generelt kan man säga att fyrkantiga däck spårar mer enn däck som är lite ronda i kanten. |
|
| 255 fram lär bli jobbigt... ännu jobbigare om den är sänkt | |
|
japp precis fram e ju frågan. bak e lugnt om det är rätt ET på fälgen. M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
bmwjimpa: Vad säger besiktningsgubbarna om att det tar i vid fullt rattutslag? Har lite "fel" ET på mina fälgar så mina 225or fram skrapar i lite när man rattar fullt... var inte helt poppis hos SPB, men det gick igenom. :) __________________________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
| Det finns ju en styrbegränsningssats till E36 för att det inte ska ta i vid fullt styrutslag när man har breda däck. Men ni kanske menar att det tar i även med den? | |
|
jag har 17x8" breda fälgar med 215/40/17 spårar inget, och tar inte i nånstans, bilen är sänkt 60/40 /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
jag har 255/40/17" bak och ska köpa nya och har fått ett bra erbjudande på 265/40/17" vet inte om det blir för brett bara? |
|
|
måste fråga varför man ska ha så breda däck på en bil som en 325a?. bilen går slöare pga mer rullmotstånd, blir spårigare, drar med bensin, högre ljudnivå, dyrare däck, fästet kan det då defenitivt inte vara om det inte är nåt spec gjort med den (turbo, kompressor). finns inte ett enda positivt tillbud förutom att vissa verkar tycka det är snyggt med breda däck. jag tycker ochså det är snyggt med breda däck, men inom rimliga gränser för effekt och prestanda. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
| Jag tycker 255 eller 265 är innom den rimliga gränsen. | |
| kom över ett par 245/40/17 michelin däck =) bättre än 265orna.. vet inte om dom hade passat :) | |
| kom över ett par 245/40/17 michelin däck =) bättre än 265orna.. vet inte om dom hade passat :) | |
|
Vräkte på svålarna i dag, funkade fin fint, spårade inte alls Tack för era inlägg pågar o töser BMW när du älskar att köra |
|
|
Va ? Och min som spårar som en galning med 235 runt omt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.