AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.787

Z4 3.0.. Vad göra åt motorn?

Sida 2 av 3
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Richard: Tack för länken till G-power.. misstänker att den länken kan göra mig fattig.. :-)

Har någon erfarenhet av deras produkter?? Kvalité?? Jag har aldrig hört atlas om dem tidigare, men får ett ganska seriöst intryck från hemsidan.

/Caspar
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tror att kvaliten är ganska bra (observera "tror"), har bara haft lite kontakt med dem och de svarar snabbt (ja på ett par dagar i alla fall). Dock får jag en kännsla av att de är lite dyra, köper in en del prylar, "brandar" dem och säljer dom dyrare. Nu minns jag inte av vem de köper in väghållningsdetaljer, men de blir dyrare att köpa genom dem. Dock använder de bra grejor.
Jag påpekade att de var lite dyra och då sänkte de priset en aning, det blev dock ingen affär.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tror det finns någon i Stockholm som monterar ESS kompressorer, men är inte 100% säker. Hör med Asken eller Z3 4 ever, de kanske vet.

Många har ju även snackat om Kellener i tyskland som bra BMW motortrimmare, tror dock inte att de monterar kompressorer.

/Z3MPOWER
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tack Richard!!

/Caspar
z3mpower, Caspar: stockholms turbocenter är ESS samarbetspartner i Stockholm. Jag tror till och med att dem är inblandade i software programeringen på biolar gjorda i Asker oxå.. (bara rykte jag hört)

Caspar: min recept för lycka:
kräng båda Z3or, köp en Z4 2,5 för glidda på stan och njuta av sommaren och köp en Z3 M Coupe för riktig bilkörning :-)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Jag förstår Ditt resonemang.. men.. jag vill ha en bil mindre och jag tycker inte att 2,5 riktigt duger till att njuta i...

Vi får se om det blir av och hur bilen blir efter kompressor installation i så fall... I teorin borde jag piska Dig!! :-)

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
:-( Det blev ingen Z4 den här gången.. bjudna 155K i inbyte för M Roadstern var inte tal om för min del... Jo de tyckte att den var i toppskick!!??

Får väl piffa ut Monstret lite istället... Stereo, fälgar och väghållning står högt upp på önskelistan..
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Caspar:
155K i inbyte vid köp av en ny bil i den övre prisklassen?? Är din M Roadster en rostig 30.000 milare eller är de bara för dumma för sitt eget bästa??

/Andreas
_____
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tycker de kunde ha gett 200' i alla fall, med ett 10% påslag (220') så har de fortfarande ett bra pris på en fin Z3M roadster.
Nä 155' var ett riktigt dåligt bud, låter som de inte var intresserade av att ha en Z3M i bilhallen, inte heller som de behövde sälja den Z4 som redan stog där.

Ja ha Caspar: Vad tänker du göra nu då? Jag har lite kontakt med G Partners som säljer SPAX väghållnings satser (Dämpare, fjädrar osv.) EBC Breaks, K&N filter, Remus avgassystem mm, kanske kan vi få ett bra pris om vi båda handlar?
Vill du köpa en begagnad värsting Pioneer stereo så har jag en liggande (med kvitton och originalkartonger).

/Z3MPOWER
...eller en Business CD?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Wolv: Näe, Solna tar inte in så gamla bilar, de tyckte själva att den var i toppskick och frågade runt bland andra handlare, bästa budet blev 155K vilket tom Solna höll med om att det inte var värt att sälja bilen för.

Richard & Z3c: Det blir till att behålla M'en men göra den lite roligare. Ni kommer väl till Brostugan 1 maj?? Jag har egentligen barnen den helgen men jag skall försöka komma loss iallfall, så kan vi disk om gemensamma inköp etc..

Väghållningen är ju det mest kritiska så något måste göras. Väghållningen duger kanske till 2,8an men i M'en fattas en hel del i förhållande till prestandan.

/Caspar
BoZton Grodan
Tjenna Caspar.

Drog iväg ett mail till dig i går ang din gröna skönhet.
Kommer du ner till Växjö på Lördag?

Mvh
David
to
47
tommel
Z3 Roadster 2,2i -01
R850R -99
R60 -69
...tycker fortfarande att Z4 är ful och klumpig. Z3 är omodernare och har lite konstig profil, men är snyggare.
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Caspar att byta in bilen är aldrig en en bra ide det är bara för dom som har hur mkt pengar kontra hur lite tid som helst, bilförsäljarna vill ha minst 20-25 % marginal för att täcka olika kostnader, sälj den privat i stället.. thats my humble opinion

/K

He makes the sign of a Z
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Krokidil: Jo jag vet, men jag byter gärna in bilar men inte till vilket pris som helst. 75-100K under normalt pris var lite väl magstarkt.
Har dock bestämt mig, skall behålla M'en. Så in helgen blev det ny stereo modell monster!!

/Caspar
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Bravo Caspar! Z3'an är mkt snyggare än Z4!

E32:(uoo=00=oou)
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Caspar:
1. kul att du behåller Z3:an/orna.
2. Hoppas vi ses i morgon, jag kommer i alla fall.
3. Monster stereo, nu blir jag avundsjuk, det vill jag också ha. Någon som var på Mässan och såg Stefans Z3MCoupe med kolfiber baslåda? mmmm! en sån vill jag ha.

Z3MPOWER
vilken mässa? Elmia? har du bilder?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
z3mpower: Jodå jag kommer, med BÅDA Z'orna troligtvis. Tyvärr är det mesta urmonterad för att börja bygga den permanenta lösningen så just nu drivs framhögtalarna av stereon resten ligger i mitt kök.. :-(

/Caspar
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
SÅ ful är Z4:an inte... =)

Länkar till lite bilder på busbilen:

Länk

Det är en riktigt rolig bil att äga!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.