AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.284

Vart kan mätarställningen kontrolleras?

Sida 1 av 2
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Kommer inom kort att inhandla en e39 (från bilfirma). Har ännu inte bestämt vilken modell det blir eller från vilken bilfirma jag ska köpa den från..

Håller på att förbereda lite innan köpet. Vart ringar man t.ex om man vill kolla upp mätarställningen? Vill helst inte få en skruvad bil som några stackare här på forumet fått. :/

Om den är importerad från Tyskland så ringer man väl dit?
Jaja.. skriv gärna telefon-nummer ifall ni har det så att jag direkt vet vart jag ska ringa :)

Tack på förhand!

BMW4EVER!
Jag har för mig att man kan åka till BMW och få bilens miltal kontrollerad på elektronisk väg.
Finns säkert någon här som har bättre kläm på det...

Mvh Jögge
så här: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
sn
9
snabel_b
528 touring -00
nu är det så att det går o köp ett (olw) chipp :) så de aldrig går o se om bilen är skruvad har skjälv prövat kunden kom o lämna in den på bmw o de sa att bilen gått de som stod på mätaren du får lita på att ratt,pedaler,lysen inte är bytta den ja sålde var en 00:a så de spelar ingen roll att de försöker gömma mätar stälningen under fram lysen och i (olw) chippsen i nyklarna mm lycka till
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
När man avläser felkoder för ABS:en framgår hur långt
pumpen gått ( eller om det är styrenheten till ABS:en ).
Det ska ju mycket till om man ska lyckas ändra Detta miltal :-)

Lycka till..
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
snabel_b: Nu blir jag lite osäker, menar du att du sålde en bil med justerad mätarställning? eller vad? (inte något jag hade gått ut med på detta forum i alla fall...)
Grattis föresten, till veckans längsta mening:)
*skratt*
Ja det var verkligen veckans längsta mening....
sn
9
snabel_b
528 touring -00
och vad spelar det för roll om ja går ut med att ja har sålt en bil med skruvad mätare??????????????????? tror du att ägaren letar upp mig????????? och cippet raderar ut alla milantal o lägger in de nya milena på alla ställena... ochjagskrivervällhurlångameningarjavill........
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Det enda du med 100% säkerhet kan komma fram till är det miltal bilen hade vid senaste besiktning eller om bilen är servad på BMW...miltal vid senaste servicen. Allt annat GÅR att manipulera...svensksåld eller importbil spelar ingen roll!
He
478
Heli
Jo snabel_b, du skriver uppenbarligen hur långa meningar du vill. Inte är de vackra och inte är de lätta att förstå, och inte blir du tagen på så stort allvar när man knappt kan utläsa vad du menar.

-Angående om ägaren som du säger, skulle söka upp dig, tja med sättet du skriver så lämnar du ju en fantastisk signatur. Har han bara läst en enda mening du skrivit tidigare så lär han ju känna igen dig;-) Det lär du ju i så fall upptäcka om han läser denna tråd:-)

-Det finns ytterligare minst en anledning att jag inte skulle gå ut med att ha sålt en bil med skruvad mätare på detta forum:
Folket här tenderar att ogilla sådant, ganska mycket också.

-Personligen tycker jag att det är ett jävla sätt, något som borde bestraffas. Jag önskar att rättsväsendet hade resurser och medel att straffa den som sysslar med det. I Tyskland är det ett brott som kan leda till fängelse om en handlare ertappas med att ha fuskat en mätare. Jag har inget emot samma ordning här.

-Nu låter det som om jag själv har gått på en blåsning och köpt en bil med skruvad mätare, jag vet. Men så vitt jag vet, så säker jag nu kan vara, efter att ha talat med verkstaden som servat bilen mm, så nej.

-Det är nog som peca säger, inte mycket man kan säga med 100% säkerhet.

-Det har sagts förut: När miltalet är kollat även i LCM och serviceboken är bekräftade och om man tycker miltalet stämmer med slitaget på bilen, tja då får man nog nöja sig med det.

Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Tack för svaren alla!

Måste säga att jag håller med Helli till 100%. Är ju ett jävla sätt att fippla med mätaren. Jag skulle aldrig kunna sälja en bil med skruvad mätare utan kundens vetskap om detta, skulle ha för dåligt samvete över något sådant (ljuga dem rätt upp i ansiktet).

Att det sedan finns folk som går ut och "skryter" om detta tyder på att det kanske inte står rätt till ovanför axlarna.. :)

BMW4EVER!
Snabel_b: Ja du tar nog priset för mest korkade person på detta forumet. Att du inte skäms verkar ju uppenbart (hur otroligt det än verkar) men att sedan skryta om det här på forumet. Verkar fullständigt vansinnigt.
Här är du absolut inte välkommen och jag tror jag talar för alla här på forumet!
Har du någon skam i kroppen så skriv aldrig här på forumet igen!
Snabel_b: Du bör tänka på att vissa människor tar lån och sparar ihop till sina bilar, roligt för dom att köpa en bil av dig som du har skruvat och fått upp priset på. Surt sa räven för dom som förlorar lånade pengar, du borde skämmas och jag hoppas att dina gamla kunder får tag i dig.
Detta är ett seriöst forum , skryt om dina oseriösa trick på andra forum tack.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det är faktiskt grovt bedrägeri att skruva en mätare, och Snabel_b har precis erkänt det. Vet inte om det håller rent juridiskt, men om ni känner någon som köpt en 528 -00 från örebrotrakten nyligen så kanske ni skulle prata med vederbörande....

mvh Johan
ormen
fifflare finns det gott om, men den där snabeln tar nog priset i idioti också, inte nog med att han blåser folk, erkänner han också! hur dum får man vara?
stefannorr
Snabel_b> dessutom är ditt ip-nummer till allmän beskådning nolla.
ormen
han kan ha dynamisk ip....
He
478
Heli
Det hjälper honom föga, om Autopower bara har loggat när han postade och från vilket ip, resten sköter hans ISP om, ifall det nu skulle vara så att någon känner igen sin inköpta bil och vill göra rättsak av det hela. Internet är inte en bråkdel så anonymt som en del tycks tro. Själv är jag mycket glad över detta, kan man inte så för sina åsikter och handlingar, tja då ska man nog helst låta bli.
sn
9
snabel_b
528 touring -00
Ja låt dom beskåda mig då.å dum vet ja inte om ja är, kan man tjäna pengar så går man väll inte där ifrån.titta bara på tex arla milko de tar gammal mjölk o gör fil av det o säljer, o vad får bonden och affärer för gammal mjölk???? inget,de som köper en bil när de tagit lån blir väll inte av med pengarna de har ju bilen kvar o om de inte vill ha bilen kvar är de bara o sälja, de kan ju i sin tur säga att de tror mätaren är skruvad o förlora en slant eller så kniper de käft.o vill de inte ha en bil som kan vara skruvad så får de åka till rn bilfirma,

skryter kan ja inte hålla med om att ja gör, tala bara om att det inte går att se om man pillar i databoxen.

johan vem har sagt att de är en 528?????? har en 528 nu men den ja sålde var en 3-serie.

vw(nordmans)i örebro för ca 20årsen sålde en golf som de skruvade mätare på, men åt fel håll, misstar ja mig inte så hade bilen gått 900mil på 2år (gubbe som hade haft till affären o hem ) den fick de inte såld men när de hadde skruvat fram den 1000mil så vart den såld på ett par dar. så lita inte på bilfirmor eller privat personer köp nytt när ni endå håller på.

Svårt att förstå, man vet ju inte om han är full eller vad. Måste vara den mest korkade person som någonsin har skrivit här på forumet.
Skriv inte igen och gör bort dig något mer!!! Det är ju pinsamt så korkad du verkar.
He
478
Heli
Heh, jag inte är han slug! Snällt att rätta oss så vi vet vilken serie han sålde, ja jösses.
-Du snabel_b, vad var det för reg nummer?:)
Och jo man går ibland därifrån, även om man kan tjäna pengar. Om man har någon form av skam i kroppen vill säga, du saknar tydligen detta, etik och moral är tydligen också främmande för dig?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.