|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
|
En GPZ 1100 från -85 är snabbare rakt fram 0-100 och 0-200 än i stort sett vilken sportbil som helst,än idag. Att jämföra tex en s1000rr eller en zx10r mot en bil är liksom inte rättvist med tanke på att tex zx10r har vikt/effektratio på 1/1. Zx10r:210hk och 198 kg fulltankad,0-100 2,7 sek,0-200 6,7 sek, 0-250 10,3 sek. Sen tror jag nog att dom som säger att dom har "kört ifrån" en sporthoj har blivit släppta av hojåkaren,för vem som helst kan gasa ifrån en bil rakt fram. Har själv tävlat i Rookie 1000 och Endurance under några år och kört hoj sen jag fyllde 16 så jag har stött på en del drömmare. Standardhoj mot standardbil,glöm det!! |
|
|
Jag håller helt med dig Jago. Det var ingen som högg på mitt påstående:) Då jag körde mot kompisens R1a var på Mantorp Park och jag testade en Radical Prosport med 260 hk (original 205hk) Bilen väger ca 450kg. Även om vikt effektförhållande inte når upp till hojen så har du greppet i bilen. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Som sagt - orka :) Klart att en hoj GENERELLT är snabbare, det är ju bara barnsligt att ge sig i en debatt om annat! Men det finns alltid undantag.. Länk |
|
|
Sani; Det klippet har jag kikat på ett antal ggr. Grymt ljud i GT-R:en Det som är fascinerande är att självmordspiloterna vågar köra på allmän väg när det går över 300 km/h mellan lastbilar mm. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Ett människoliv är tyvärr mindre värt i de länderna...om man ska se till hur sådant här beteende beivras osv :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.