|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Skulle vara kul om ni som äger eller har kört en M5 E39 skulle kunna skriva lite om vad ni tycker om bilen.... Tex Vilka bilar som ni har "rastat" eller förnedrat!!!!!!!! *Gasar tills det rasar* | |
|
Skriv "M5" och "E39" i sökfunktionen, så bör du hitta lektyr för ett tag framöver... / Joakim Länk |
|
|
Vilken fråga att ställa på ett BMW-forum. Kan det bli annat än positivt. Skämt åsido, M5 är väl den ultimata körmaskinen som inte ligger långt efter supersportbilarna men ändå på ett bekvämt sätt frakta en hel familj. Man kör väl ifrån det mesta, men det finns alltid nån som är värre . Man köper inte en M5 för att köra ifrån alla, då köper man nog en Mc Laren F1 eller nåt istället. Man köper en M5 för att det finns nog ingen bil som ger så himla mycket för pengarna. Jag tycker själv att kostnaderna för att hålla en M5:a är lite höga så jag håller mig till 540. Prestanda ligger inte så långt efter M5. Men har du råd att hålla M5:an så bara köp och bli nöjd Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
Jo de e klart!!!!! Den borde vara underbar att köra *Gasar tills det rasar* |
|
|
Helt underbar bil. Kraft i massor, om än något maskerad. Jag anser att bilen behöver ett avgassystem från Eisenmann/Kelleners eller liknande för att verkligen komma till sin fulla rätt, man vill ju höra det underbara ljudet! Största nackdelen med bilen torde vara att det är helt omöjligt att köra lagligt med den, när man håller 150 känns det som 50 :) Otroligt mycket bil för pengarna får man! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Nice Kalle!!!!! Jo ja är som sagt rätt så sugen på en Femma!!!! *Gasar tills det rasar* |
|
|
Helt underbar bil. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Det är inte för inte som den kallas "Världens bästa familjebil" :)) Jag är mäkta imponerad av den potential som döljer sig under skalet... M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
"Otroligt mycket bil för pengarna får man!" Jo, sett enbart till själva prislappen på bilen ja, men när man tittar på alla andra löpande utgifter förstår man varför M5 E39 är relativt billig att köpa... Men är man sugen och anser sig ha råd är det väl inget att tveka på, det kostar att ligga på topp! :) Värdeminskning 50 000 Skatt, besiktning 2 500 Försäkring 15 000 (väldigt varierande!) Bränsle 21 000 (baserat på 1 500 mil/år) Reparationer 3 500 Service 5 000 Tvätt, rostskydd 1 000 Tillbehör, däck m m 2 500 Kapitalkostnad 1 600 De årliga totalkostnaderna ovan är uppskattade och baserade på 300.000 kr (bilens inköpspris) och att bilen ägs i 3 år. Räkna med att den faktiska kostnaden landar på ca 9.000 kr/månad. roadZter |
|
Buspelle |
M5an är en sanslöst bra och rolig bil och som framgår av DanneZetas exempel ovan så kan man köra superbil förhållandevis billigt. |
| M5 är en superbil ända tills man kört en M3-E46 SMG2. M5 är för tung för inspirerad körning. M3:an har fantastisk väghållning, bromsar och motorkraft. SMG på kurviga landsvägar är en drööööm. Slutsats är att M5 får pisk av M3 vid inspirerad körning både känsla och tidsmässigt, dessutom är M3 billigare. Har provat båda bilarna så jag vet. .... :) | |
|
mip; Det enda vore väl att M3 ljusa, "väsande" läte inte på långa vägar kan mäta sig med M5:ans fantastiska ljudupplevelse... |
|
|
M5 vs M3 M3: ekonomi, väghållning, ... M5: toppfart, motorljud, ... Körde hem från Elmia mässan i 290 km/h på motorvägen. När vi kom ut på motorvägen efter utfarten körde en Audi S2 om mig, då växla jag ner. Efter ca. 200km/h så flytta S2:an sig & då gick det undan, den hade ingen chans alls efter. Samma sak gäller för M3:an. Den har ingen chans efter 200 km/h. Båda bilarna är bra köp tycker jag, men dyra. |
|
|
M5 vs M3 = äpplen och päron (skall dem jämföras?) roadZter |
|
|
Byter man system på M3an är det allt annat än ett "ljust väsande" //En som vet. |
|
|
Nån som vet om nån prestandaskilnad på M5 och rs2? Skulle vara kul o veta vem som vinner!!!!!!! *Gasar tills det rasar* |
|
|
Alexxx; En frisk e39 M5 vinner mot en RS2 i alla hastigheter. Däremot finns det många RS2:or som fått lite "massage" och då kan det vara jämt, åtminstone upp till ca 100 km/h. I hastigheter över 100-150 ska det mycket till för att en RS2:a ska ha nån chans. Jens |
|
|
Okey hehe, eftersom rs2:an har en sån jäkla turbokick på alla växlar så blev jag lite fundersam, men men jag har ju som sagt aldrig åkt i en M5=) *Gasar tills det rasar* |
|
|
Vet inte om detta är relevant, men M5 e39 var rundningsmärke på Mantorp Park förra året är Audi & BMW körde där, RS4orna var iofs sannolikt trimmande men ändå...trodde inte att de skulle vara så kvicka.... /Simon |
|
|
simon_en; En trimmad RS4 är ju en helt annan femma, då kan t o m "the beast" få det svettigt. Sen beror det ju mycket på föraren när man jämför bilar på en motorbana... Jens |
|
|
Om jag säger M3 E36(321) vs M5 E39... Vad säger ni då??? *Gasar tills det rasar* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.