|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Rammstein: prova att på blocket söka på "pärla"........ ;-) /B |
|
|
Sökte på pärla = 703 träffar tjejkörd = 267 träffar ögonlock = 211 garanterade = 68 slumpa = 79 och kvällens högstavinst "sänkt" = 1187 träffar många låga bilar ute i detta land ;) |
|
|
Man ser dessutom mer och mer, RING jag kollar ändå aldrig mailen. Eller Seriösa ringer, mail lånad osv. Man väljer ett forum som internet för att nå så mycket spekulanter så möjligt, men utesluter komunikations möjligheterna via samma forum??? Detta är för mig högst ogenomtänkt. Kan man bli av med 8 av 10 oseriösa spekulanter via mail så blir man betydligt hellre det, än blir hotad och skrikt åt på tfn. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Håller med wendtan helt och hållet, annonserar man på internet och inte kan läsa mail? Mycket konstigt och nästintill oseriöst. Lite annan kuriosa på blocket, pröva att söka på "tacklucka" förvånansvärt många som har det tillbehöret på sina bilar....:) /Simon |
|
|
Sök på "stylad" för många sköna garv!!!!! Det bästa är vad dom tror att de är värda! =) /B |
|
|
wendtan + simon_en: Håller med till viss del, personligen skulle jag aldrig avråda från att bli mailad om jag sätter ut en annons på internet. Problemet är att alla inte är vän med datorer och/eller inte har tillgång till dator/mailadress. Jag hjälpte en kompis för några månader sedan med en bilannons, han är inte typen som har dator hemma, lika lite egen mailadress. Samtidigt var han dock så pass insatt att han förstod fördelarna med att använda sig av internet som annonsforum (det är dessutom billigt och man får bra bildkvalitet, inte minst i jämförelse med dagspress). Kompisen fick "låna" min mailadress och i annonsen skrev vi också detta samt att svar önskades endast via telefon (och numret var naturligtvis till kompisens telefon). Gissa om det var många som fullständigt nonchalerade detta och mailade ändå... roadZter |
|
|
DanneZeta, bekymmret för säljaren som inte har/har tillgång till dator/mailadress är att köparen är kung och kommunicerar på det sätt denne vill. /Simon |
|
|
simon_en: Men alternativet är ju att inte annonsera alls och då går man miste om även de spekulanter som mycket väl kan tänka sig att slå en signal som inledande kontakt i stället för att maila. Tycker du det är bättre? roadZter |
|
|
Jag kollade på en 528:a i Kristinehamn i vintras som det stod "Säljes pga sjukdom". När jag kom dit och tittade på den så skulle den säljas pga att dom som hade den ville starta företag, så det var ingen som var sjuk där inte. Det visade sig senare att den var skruvad ca6000mil, vilket jag tror ägarna visste men inte ville tala om. Dom började med att säga att dom aldrig kunde garantera mätarställningen men trodde att den stämde, med tillägget att dom flesta bmw är skruvade nu för tiden. Det slutade med att jag tog mig en tur i bilen och sedan åkte jag hem igen. Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!! |
|
|
Menar du på allvar att du bedömer skicket på en bil vid första kontakt pga vilken anledning dom säljer bilen?. det låter om du frågar mig, aningens korkat. /mvh jocke |
|
|
jokko: Menar du mig? Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!! |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Själv törs jag inte skriva varför jag säljer bilen, skulle inte se så snyggt ut. Säljes pga att spriten och ölen är slut och jag behöver åka till tyskland igen ;) |
|
Det absolut mest korkade måste ju vara att skriva "säljes på grund av bilbyte". Vafalls? Säger det någonting vettigt överhuvudtaget? Alla byter vi väl bil när vi säljer den eller? Tror inte det är så många som börjar cykla konstant istället... Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jörgen: En snubbe på samma firma jag jobbar ställde sig vid macken med sitt tankkort och sålde bensin till folk som skulle tanka. Allt för att få ihop kontanter till pilsner från tyskland!!! Undrar om det blev nå billigare än att handla på bolaget när han betalt räntan på bensinkortet...... :-) /B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.