|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tycker också att det är sjukt många e32:or som själs och till vilken nytta?!? Lågt pris som ni säger men det är också reservdelarna som är värda multum.. Min 750 vart stulen pga, träinredningen, AC knappsatts, däck & fälgar som nu antagligen nu sitter på någon risig långmilare med en mupp med fult smajl Bästa försvaret mot dessa idioter måste vara i ett garage där det finns detektorer sen larm på garage & bil med sms funktion. Sen samt ett bil larm som är själv konstuerat/ingen annan kopia som dom kan lära sig av. Varför inte "göra om" den mekaniska dörröppningen så den larmar istället för att öppna dörren.. & enbart öppna dörrarna med fjärren?!? Visst kan vara ett helsike då man får slut på batteriet då man tappar initreringen lr synbka dörrarna osv.. Intressant ämne iaf :) /Tony Haagen |
|
|
BMW i allmänhet och en fina e32or med stora fälgar etc. i synnerhet verkar tilltala en typ av människor som borde sitta inne. Detta är pundare som inte drar sig från att stjäla och slakta en bil för att få delar till sin egen. min förra 750iL blev nu stulen från sin nya ägare i höstas och hittades ett par dagar senare utan sina 18" fälgar hela inredningen var borta osv. Blir så trött när jag tänker på det att jag mer och mer funderar på att byta modell eller märke helt och hållet. BMW CS #5139 |
|
|
Joo det är exakt samma tankar här.. vart helt förstörd när min vart stulen.Inte nog att allt kostar mkt till bilen & dess underhåll man skall lägga minst lika mkt på säkerheten. Blir inte bättre av att kommun helsike dröjer flera månader på sig att ta bort all grus från vägarna!! Bara pepprar i lacken om man kör över 40 i stan Dom borde ha bättre fram för hållning tycker ja! När man har 235/255 däck så fyller dom upp hjulhuset ganska bra + minsta vinkel på fram hjulen så smattrar det *Gaah* Kan tänka mig hur fina vägarna är i Tyskland hehe /Tony Haagen |
|
|
wadel "Och jag vill inte bli av med bilen ty jag har bara råd med trafikförsäkring" med din kunskap av elektronik så borde bli egen tillverkare av elektronik grunkor å tjäna pengar =) utveckla dit larm vidare så den passar fler modeller ! |
|
| helförsäkring är a och o när det gäller 750 tycker jag.jag hade trafikförsäkring på min när jag köpte den men så började man tänka efter....tänk om det händer osv! jag skulle få betala 10500/år på min e32:a.sen kollade jag om den stod på min gamle far så blev det 7500/år.så jag skrev över den på han och tjänade in lite på det. Länk | |
|
10 000:- MER om året för helförsäkring jämfört med trafikförsäkring, var uppgiften jag fick när jag köpte min 750 för två år sedan. Om jag hade behövt försäkringen, hade den under dessa två år kostat mig 10 000 + 10 000 + 3 000 (självrisk) = 23 000. Och det är väl ungefär vad jag fått ut om de tvingats lösa in bilen... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
hehe...jag var tvungen och åka till försäkringsbolaget och visa upp den innan jag fick helförsäkra den.2 gubbar synade den som f** frågade om larm och om fälgarna va låsbara etc och sånt fanns ju.passade även på att visa kvittona så nåra 23k får inte jag iallafall om dom skulle behöva lösa in den :D Länk |
|
|
MoneyMan. Wadel har inte hörts till på länge, så inte säkert du får svar från honom. Undrar vart han tog vägen. |
|
|
I wadels profil Länk kan man läsa följande: "Slutat helt med forumet pga. för mycket knäppgökar och förståsigpåare. " De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
|
Morgan. Det finns faktiskt folk som inte har fått ut försäkringspengar när bilen har stått på någon av föräldrarna när det varigt allt för uppenbart att dom inte har haft bilen utan sonen som ville tjäna ett par tusen. så om du med lite otur skulle krocka och sköter all kontakt med försäkringsbolaget som du redan verkar ha gjort och att bilen bytte ägare till din far när det skulle helförsäkras luktar lite mygel hos försäkringsbolagen så det kan det gå så illa att du inte får några pengar och helförsäkring var ju A och O så frågan är om du betalar 6000 för mycket eller 3000 för lite. Det är inte många det drabbar varje år men kan tänka mej att du skulle kunna vara en då du har ägt bilen en stund tidigare och vart och visat upp bilen hos försäkringsbolaget. |
|
| jag fick visa upp bilen för jag hade sagt i telefonen att den va i toppskick och nu fick dom verkligen se den.jag har allt på papper och är inte ett dugg orolig,bilen är helförsäkrad ;) Länk | |
|
Morgan: Det var ju inte frågan om skicket på bilen utan det att din far står på försäkringen trots att det är du som brukar den. I ditt fall så verkar ju du först ha stått som ägare och sedan har ni skrivit över den till din far. Det finns ett antal exempel där försäkringsbolaget vägrat ersättning då dom ansett att bilen varit skenförsäkrad. Risken blir ju inte mindre om det är du som kommer och visar upp bilen och vid en eventuell skada är den som sköter kontakten med bolaget. Inte för att jag tror att fb sitter och läser här men har du otur så kan ju dina inlägg här på forumet ligga dig i fatet senare... Enligt ditt inlägg ovan så sparade du bara 3000kr och det gör det hela ännu svårare att förstå varför man riskerar utebliven ersättning. I andra trådar så har det varit unga ägare som kanske fått en premie på 22.000kr och valt att ställa bilen på föräldrarna där det kostat kanske 9.000kr. Då kan jag förstå den ekonomiska motivationen även om jag självklart inte tycker att detta är rätt. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.