|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
haimaul : Håller med dej om V12an men Lambos 12or är inte fel de heller . Men detta är ju utanför detta forumet . Vi ses kanske i V12-världen i framtiden :))) |
haimaul |
V12 Le Mans: Nej, Lamborghinis 12:or är inte så dumma heller! Minns när Joppe testade en Miura i Motorjournalen för några år sen. Vrålbrutalt motorljud (som tyvärr delvis dränktes i menlös musik). Hur låter en BMW 850 med sportavgassystem egentligen? Borde ju också sjunga rätt bra? Why pamper life's complexities When the leather runs smooth on the passenger seat |
V12 LeMans |
En 850 med sportavgas måste låta himla bra , men det gäller väl att hitta en välvårdad sådan , då reparationskostnaderna lät skuter i höjden om man inte har möjlighet att skruva själv . Men det ska va en manuellt växlad , (så man kan motorbromsa effektivare ) men de växer inte på träd . Och så rensar man den på allt onödigt lyx (så den blir lite lättare , hehe ). 850 Csi eller Alpina B12 5.7 coupé t ex . |
|
M3 E30 har 195 hk med katalysator, 200 hk utan, därav förvirringen... ;) Senare modeller hade 220 hk utan katalysator, 215 hk med katalysator. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Hej! Jag hade en M5 -89 tidigare. Om inte jag minns helt fel så var 89:an första årsmodellen på M5 och inte -88 som man sa i repotaget. Var det inte så att E34 karossen kom 1988? |
|
|
M5e34, kom 1988, se Länk eller Länk . /axel |
|
|
Det stämmer att den introducerades 1988, men jag är nästan bombsäker på att den såldes först som årsmodell 1989. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.