|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån mer än jag som reagerade på fakta felen i det engelska reporatget om M1,M3 & M5?? 1. Första M-bilen var E34 M5 2. Bilen på bilderna var en -88 E34 M5 ( med lackade spoliers i silverslack och bred grill MEN vanliga E34 (nyare modellen) på E34speglar inte "M3-speglar" ( som senare M5 har eller??) ....) Bättre research nästa gång kanske... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) | |
|
M5 E34 hade 18" fälgarna som inte kom förräns till årsmodell -95 om jag minns rätt. M5 E34 har aldrig haft "M3-speglar" som standard vad jag vet. Sen var väl ändå M5 E28 först, inte M5 E34 som dom sa. /Anton |
|
|
M1an (som reportaget handlade) om var väl den första M-bilen?? (om inte annat var såväl E28 M5 & E30 M3 före ("M6" är ju ingen "M" utan just en 635 CSi)) M5 E34 har väl nån modell med "M3 speglar" (nån spec. modell typ dom med DTM förar namn?) Bred grill vet jag inte om M5 fick när V8orna kom eller om dom fick det först på slutet 95?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Gemini__ |
Gasar Magnus. Första M-bilen, hur menar du då? Innan M5 E34 fanns bl.a. M5 E28:a. Sedan fanns ju M3 E30 innan M5 E34 åxå. Sedan har det diskuterats kring just detta inslag tidigare på detta forum, troligtvis är det en M5:a från -95. //Thomas |
|
Gemini: det var just dom fakta som räknades upp i början som jag reagerade på.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Gemini__ |
Ajfan, jag tolkade ditt inlägg helt fel Magnus. Trodde det var dina påståenden du radade upp. Du kan bortse från vad jag skrev, sorry! Mvh: Thomas |
|
Lungt gemini, hittade den gamla tråden du snackade om ( har inte BBC hemma utan får nöja mig med Auto,motor und Sport-TV på RTL2 i stället... där av "eftersläpningen") Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Gemini__ |
Förresten "20 Jahre" bilarna hade dessa M-speglar standardmonterade, de är väl ifrån -92. Vidare så sitter dessa speglar originalmonterade från fabrik på M5:or från -95, om man inte valde bort dem. Bred grill kom endast till modellåret -95. //Thomas |
|
Intressant! Tack för tillrättavisning och mer fakta! :-) /Anton |
|
|
Hur som helst så släppte jag det jag höll på med när ett musikaliskt ljud spred sig från tv rummet, sen blev man sittande helt frånvarande en stund. I love MMMMMMMMMMM.POWER mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Går det i repris? *BAWORAK* |
|
D-diddy |
men sa dom inte att: M1 var den första bilen med M.teknik, och att han sen favorieserade en M3 -88 och en M5 av samma årsmodell? Så tolkade jag hans inslag. M1 är för övrigt inte lite rå! kommer ihåg för 2 år sen på Gelleråsen när dom tävlade med en sån. den gick som ett as på start och målrakan där den passerade alla. det var en Brun!?! M1 som tävlade innan stccbilarna, kommer inte ihåg klassens eller förarens namn. bara bilen :D David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
D-diddy: Den bruna M1:an du såg är ingen äkta vara utan en riktig bastard. Det handlar om en karosskopia som man stoppad i en stor amerikansk motor i, en Chevamotor har jag för mig. Tack o lov har man inte "fördärvat och besudlat" en äkta M1:a till att bli ett sådant banmonster |
|
D-diddy |
men det var brutal eller hur :D David "The unattainable is invariably attractive" |
V12 LeMans |
Jurg Bächi och Jens Winter Sr (dk) körde på M1-grupp4-bilar på bl a Knutstorp i Supersalon resp. Specialracing (eller nåt :) ) på 80-talet , de bilarna , hade varit kul att se tillsammans med "Tobias-CSLn" på Knutan eller så . |
V12 LeMans |
med M1-..... ska de ju va :) |
|
Reprisen av motorjournalen går på lördagar har jag för mig, vet dock inte vilken tid. Och för er som har tv4+, dom testar BMW 645 ikväll, fast det har dom väl redan gjort i motorjournalen, men ändå .-) |
|
| och var tog E36 M3 vägen??? :-((( | |
| Ska man dessutom vara petig så hade M3 E30 -88-89 195hk och inte 200hk som de sa! ;) -90 var de 215 om ja minns rätt! | |
haimaul |
Apropå hk-angivelser: Visst är det nån skillnad på bhp (i Storbritannien) och PS (Tyskland). Det skulle kunna förklara skillnaderna mot fabriksuppgifterna. Även om det också fanns en del andra konstigheter i inslaget. Och VARFÖR måste de alltid sätta musik till alla biltester på tv? Man vill ju höra motorn, inte nåt mediokert gitarrsolo! Vilket osökt leder in på testen av 612 Scaglietti. När Sundfeldt varvade genom alla växlarna på den... Jag måste någon gång i mitt liv äga en Ferrari med V12:a. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till, men jag måste göra det. En bil som inte behöver någon musikanläggning... Why pamper life's complexities When the leather runs smooth on the passenger seat |
|
Haimail: Ja det kan ju vara så, tänkte inte alls på det! //Mvh Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.