|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar om "M3" ratten är samma ratt som sportratten som man hittar på E46orna. Då menar jag samma matrial runt kransen samt om det är samma storlek på dom? Länk Länk Rattade en sportratt som var utan skinnkläd och den kändes inte bekväm, undrar isåfall hur många varianter det finns av sportratten | |
|
Det är två olika rattar men utseendet är snarlikt. M3-ratten (din första länk) ingår i M-sportpaketet till E46 och bortsett färgen är den identisk med ratten i M3. Sportratten (din andra länk) ingår i komfortpaketet. Den liknar M3-ratten och är skinnklädd men har mycket tunnare rattkrans och inga "tumgrepp". Dessutom tror jag att den finns en "standardratt" som ser ut som sportratten men saknar skinn. Den borde inte finnas på svensksålda bilar (för bilar utan komfortpaket existerar väl inte?). |
|
| M ratten finns att köpa även om du inte har sportpaketet kostar ca 1500 och då får du även m spaken. Måste säga att M ratten är väldigtskön och skulle inte kunna tänka mig någon annan. | |
| Okej, men finns det olika klädsel på sportratten? (andra länken) | |
|
Jag tycker M3-ratten är snyggast. Gillar inte nedre del på den andre ratten som består av två delar. Jag har tyvärr inte MF (Multi Funktion). Kan jag sätta dit M3 ratten så att jag får volumkontroll osv. til BMW Business? Jag vet att det är svårt med cruisecontrollen. |
|
|
Går det att köpa CSL ratten? Lagom tjock och mocka. :) /Manray/ |
|
|
M3-ratten finns i alcantara: Länk |
|
|
Det var den jag menade. Är det den som är standard i M3 CSL? Pris? Tack. /Manray/ |
|
|
Finns dock inga rattknappar i CSL:en Här är en CSL-ratt:Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Manray, Jag vet tyvärr inte vad Alcantara-ratten kostar men den borde inte vara dyrare än den vanliga M3-ratten (som enkelt kan eftermonteras på alla E46 med den nyare varianten av airbag). Ring BMW och kolla! CSL-ratten är annorlunda och saknar alla multifunktionsknappar men har istället en knapp för antisladdsystemets olika lägen: Länk |
|
|
Jag visste att det skulle finnas en sådan knapp på CSL-ratten! Hittade dock ingen när jag gjorde en snabbkoll. Någon som vet varför ratten som jag länkade till saknar denna knappen? Är inte det något som borde sitta på alla CSL-bilar? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Ingen som har kollar vad den kostar | |
|
M3-ratten, eller rättare sagt "M sportratt" (tror jag de kallar den i katalogen...) kostar inte 1500:-...snarare ca 4000:-...åtminstone om du har multifunktionsratt... Min ratt är identisk med den i bmw_patricias andra länk. / Joakim Länk |
|
| Ingen som har ett klart svar på min fråga? | |
|
Tack för svaren! Angående din fråga Morten har jag ingen aning... /Manray/ |
|
|
Morten: Sök på e46fanatics. Jag har sett att de går att byta från multiratt till m-multiratt. Själva multifunktionen skall vara fördragen i bilen, hur de är med farthållaren vet jag dock inte. Skulle inte tro att den sitter där standard. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Ingen som har ett svar på frågan jag tidigare ställde i tråden? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson, Bilden du länkade till måste visa en prototyp eller ett förserieexemplar av M3 CSL (om det ens är en CSL). Alla riktiga M3 CSL har en knapp i ratten. |
|
| vad jag minns, dock ej säker så kostade det runt 4.000 som nån sa att byta till M3 ratten... nån som kan bekräfta det? | |
| vad kostar M3 alcantara ratten och då tänkte jag bara på ratten för byte fixar man själv | |
|
bmw_patricia: jag kollade nu i 2003-års tillbehörskatalog, och "M sportrattkrans i läder svart" kostade då iaf 3300:- utan multifunktion och 3800:- med multifunktion. / Joakim Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.