|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
| Någon satte sig på motorhuvud med mer tyngd än sin vikt,resulterade i enorrm buckla. Buttprint & handprint i smutset på bilen på köpet. | |
|
En kompis fick ett hakkors inristat på C-stolpen på sin Porsche utanför sin lägenhet i Huddinge. Såg inte helt ok ut... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
På 328:an fick jag hela vänstersidan dragen med en nyckel.... bull, men tur man inte såg vem som gjorde det för då hade man suttit nånstans där det är lite instängt.... |
|
| en mercedesägare i skellefteå fick sin parkerade bils passagerardörr fram rejält insparkad av en förbigående 15årig punkare i skellefteå, det roliga var att mercedes ägen själv satt i bilen då det hände :) | |
| måste bara tillägga att jag satt i bilen för nån vecka sen när en kvinna med barn i bilen kom och parkerade sin saab 900 brevid, såg hur hon tryckte upp sin dörr med all kraft hon hade, inte så mkt. men endå, enda tills den men slog upp max nån centimeter från bilen och studsade bak, när hon SEN vända huvet mot min bil och och såg att det satt någon i bilen blev hon obekväm och skyndade bort. Man får nog skaffa båt fenders snart. | |
|
Efter att ha läst den här tråden undrar jag om jag ska våga ta ut caben ur garaget. Har en kompis som har en Golf II som han putsat lite på den fick en nyckel runt om. Det stod en Merca cab i närheten den fick samma behandling. När några bekanta från Österrike var här i sin renoverade Volvo PV för några år sedan fick den flera bucklor i taket. Men jag har ju märkt att min inte särkilt dyra cab väcker avundsjuka. Folk tror det är en lyxbil bara för att det är en cab. Fast den inte är dyrare än de flesta andra bilarna ute i trafiken. Undrar hur mycket den här rena skadegörelsen kostar bilägare och försäkringsbolag varje år? Det måste bli ganska stora summor. |
|
|
Sen i höstas stolt ägare av min första bil. 10 dagar senare i ett låst flerbilsgarage (!!) fick jag oxå känna av konsekvenserna med att ha en "för fin" bil. "FUUUCK OOFFFF" rakt i taket. ARGH!! Som tur var på passagerarsidan, så jag slipper se det när jag sätter mig i bilen. 3 papp i självrisk. Skönt. Nästan glad att jag inte tog killen på bar gärning.. Va faen. Jag menar, bil kostar ju bara 40 tusen lixom. Kan de inte göra det på en bil som är värd nåt i så fall. Jag köpte ju en hyfsat billig bil för att jag inte har råd med en dyrare lixom... Kör som försäkringen kostar! |
|
| 8 dagar efter leverans fick jag både fram och bakdörr repad på förarsidan! " stort suck". Kan ju även tilläga att det var någon sorts punkarfestival i staden och dom hade lånat närliggande skola (vid parkeringen) som övernattning! Vem vet, men man fick ju sina misstankar. Visserligen hade jag räknat med att nåt sånt skulle hända förr eller senare men inte efter en vecka, då svävar man inte högt upp på molnen direkt. | |
|
Satte mig i bilen en kväll efter att den stått i stan några timmar och upptäckte då att det satt en stor fet kramsnus mitt i synfältet på rutan... Kasta mig ur bilen och var helt spiksäker på att nån varit vänlig att repa upp hela bilen samtidigt som de kanske avslutade me o tömma käften på snus... Var dock inga märken eller repor som tur va, så jag åkte till en 24H tvätt o blåste av bilen med högtryck. Här i Borås är det inte så jättevanligt att folk får sina bilar vandaliserade mig veterligen men man ska aldrig säga aldrig. Däremot får man ofta ett o annat rop efter sig om man exempelvis kör nercabbat, gärna lite provocerande och ogenomtänkta kommentarer som "tror du att du e cool bara för att du kör Porsche" eller någon som spottar i ens riktning när man kör förbi samtidigt som de stenglor en i ögonen... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
kamelkungen |
folk är sjukt avundsjuka på min lyxmaskin här på östermalm... |
|
Jag har också fått lite repor vid bagageluckan och förardörren. Varför ger sig folk på en gammal BMW från -95??? |
|
| dom snodde bmw märket på min gamla 328 med brytmärke i lacken som följd! | |
|
Inte konstigt bilförsäkringarna blir dyrare. Det är nog mest BMW som blir vandaliserade tror jag. Tror aldrig jag sett något annat märke som vandaliserats, så det är synd att man inte kan ha BMW utan att hela tiden vara rädd för att se den sönderrepad. |
|
|
Tja någon avundsjuka på jobbet har jag inte råkat ut för, där alla kör BMW utom en som kör ALFA. Min gamla bil, en 525 fick flera ölflaskor kastade mot sig när den stod i carporten. Men värst: Köpte min 330 sent på året, och efter ett tag kom det snö även här på västkusten. En dag, bara 500 m från hemmet kastar en skitunge en stor isklump på bilen när jag kör förbi. Reaktion: tvärnit, i med backen och med tokvarv+spinnade bakhjul jagade jag honom och gensköt honom, ner med rutan och med hotfull röst sa jag: Ville du mig något...? Killen skall vara glad att det inte kostade honom mer än ett par rena kallingar, för bilen klarade sig. //Bjerser |
|
|
Något som är väldigt komiskt i sammanhanget är ju att "vanligt" folk inte förstår hur oerhört prisvärda begagnade BMW är just nu. Dessa ibland avundsjuka människor har ofta trista, intetsägande japanska eller svenska bilar som är betydligt högre värderade (eller dyrare vid inköp) än den fräscha, snygga oftast begagnade BMWn de står och glor på. Går ju att få oerhört fina begagnade exemplar för under 100 000 just nu med motorer mellan 200 - 300 hk. |
|
|
Repad bagagelucka... Dessutom verkar "små folket" i Malmö vara ytterst avundsjuka på mina fd. M-pkt och xenonstrålkastare :( |
|
|
Hittade två repor på huven för några dagar sedan. Tidigare har jag fått backspegeln avsparkad på Opeln (ehh?) där... Det lustiga är att det är mitt i ett villaområde, med en universitetslokal (ej genus- eller mellanösternkunskap :)... Inte repar väl studenter +20 bilar? Och varför en 14 år gammal kombi när det står Corvetter och annat på gatan jämt? En trynstöt är vad de ska ha... |
|
|
Hur vet man att det är avundsjuka om någon vandaliserar bilen?? Mats BMW CS #5847 |
|
| Dörrmärken som bevisar vilka avundsjuka idioter som parkerar nära en fet BMW och slår sina dörrar hårt mot min bil för att förstöra jag lyckades och få bilder på 3 st som fick de att betala för via polisen...känns skönt att polis anmäla såna idioter som bör straffas...gör det grabbar om Ni har möjlighet för det...MVH Mr_Power | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.