AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
43.858

Har din bil/du varit utsatt för avundsjukan?

Sida 1 av 6
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Förra året körde jag en 320 (E36) Calypseröd. En morgon när jag ska åka till jobbet, känner jag att det luktar kiss omkring min bil. Jag tittar lite närmare och ser att någon har kissat på på min bil, från bagageluckan nedåt. Det märkliga är att , jag hade parkeringplats och där passerar aldrig gående. Personen ville självklart piss bara på min bil.

Jag tänkte tur att det var bara en 320, vad skulle dom ha gjort om det var en M3 eller nåt. Hur som helst nu har jag garage i alla fall.

Har ni också varit med om liknande fenomen?
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
repad baklucka... mer har de inte haft ovett till...

tycker folk kunde hitta på mer vettiga saker...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Grubbe
Jag har fått vingen på min S40 repad... M3:an har klarat sig iaf. Iofs har jag inte gått ut nu och kollat. =)
Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
Sönderskuren cabruta !!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Bilen repad, hela bakdelen.. Ruta, bakdörr, flygel, baklucka, plåten under baklucka, bakre stötfångare samt vingen...
En parkering med 20-tal bilar. 2st andra som stod längs vägen blev också sabbade men på parkeringen valde de ut bara min bil... TROTS många andra nyare bilar. (Inga BMW dock)

Tråkigt nog var en av de andra bilarna min frus, så det blev en dyr natt för oss.
Någon drog ett basebollträ(?) i främre kofångaren på min nylackade bil...Resultat:"fin" buckla...Som tur va var det bara plastlisten som tog skada...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Planka eller likande på framflygeln.... :(
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
något hårt på framskärmen = stor fin buckla med lackskada

Nord
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Fick tak+sida+huv repad på min 535a, jävla idioter!
Även nån som skrapade bort färgen på bmw märket i bak!!!

///
Nicke

Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768
Har fått två små fina nyckelrepor på vänster framskärm samt en 15-20cm lång på vänster bakskärm... går ej bort med Cleaner eller Polish så jag ska gå lös med rubbing på dem så fort jag lagat lite andra små rostfläckar och sådant.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
ev
59
even_s
Z3 1.9 -97
Lång repa på väster framskärm. Skärmen var dessutom nylackad sedan två veckor tillbaka.

Stefan
Finns det något annat bilmärke som är lika hårt drabbat av vandaler? Är det någon som tagit eller sett en vandal på bar gärning? Skulle vara intressant att veta vad det är för typ av personer som begår dessa illdåd.
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Tjenare

Det var en person som "lutade" sig mot min biloch kollade in i fönstret, en full kille, han skulle väl koolla om den hade stereo. Jag tog tag i honom och frågade vad fan han gjorde varav han sa att han bara kollade om det var hans "kompis" bil.
Förbannad har man blivit för mindre!

Mvh Mohsen
TobbeBMW
Hela bilen sönderrepad förutom vänster framkärm. Jag var ganska "upprörd" när jag fick syn på tilltaget.
En vinterbil som vi har gick någon runt med nyckel mot bilen.
Hela bilen,, och bilen såg inte så fräsch ut innan :)
Och inte blev den snyggare efter det,,

Bild=Länk
Pe
15
Pellias
330i sedan -01
Det är det här som ger ångest med att äga BMW... avundsjukan hos folk och att det är så jävla lätt att skada en annans bil utan att bli fast. De flesta som äger en BMW är ju vanliga "svenssons" (utom de som har Z4 då, hehe blink blink ;) ;) ) som bara unnat sig lite "extra" (på bekostad av nåt annat här i livet), och inte oftast är särskilt välbärgade.

Då känns det ju surt att man riskerar skador på sin bil när man inte alls har några extra pengar för att bekosta dem.

Men inget ont som inte för nåt gott med sig... av avundsjukan kan man ju dra slutsatsen att folk "ser upp" till vårt märke, som dem oftast uppfattar som mycket dyrare än vad det är (jm med Volvo, Saab och alla andra "premiumbilar", ja, ni vet...)

Är alltså glad att man kan ha råd med ett sånt i "vanligt folks ögon" otroligt uppskattat bilmärke för överkomliga pengar, men är alltid orolig att nån jävel ska ha varit på lacken... :(
Har själv inte blivit drabbad av detta (peppar, peppar). Kan berätta en fascinerande sak om en vän som ägde en Z3:a och bodde i centrala Villnius under en period när han arbetade som diplomat. Man skulle ju lite fördomsfullt kunna tänka att den bilen fick han inte ha ifred, men det var raka motsatsen. Bilen stod alltid parkerad på gatan och han hade inte heller ngn hardtop. Den fick dock stå helt orörd var han är parkerade, inga repor med nycklar, inga sönderskurna cabbar eller däck.
Little godess>>>detta är mycket enkelt: sådana bilar körs oftast av folk som man vanligtvis inte vill ha något otalt med. Samma gäller i Warszawa, Polen. Har hittlils aldrig blivit drabbad av något otyg när jag är där.

/D
Fick ett ruttet äpple kastat på bilen.
Den typiske personen som repar en BMW TROR jag är en 16-årig småkriminell wannabe vars stora dröm är att äga en feet BMW eller Merca som skall ge denne korrekt status i bekantskapskretsen. Eftersom personen varken har råd eller får köra en BMW finner han tillfredställelse i att förstöra andras BMW:ar. Detta för att han stör sig på att de som har tuffa BMW:ar hunnit före honom, vilket upplevs som extremt knäckande för wannabens självförtroende.

En annan karaktär är den, i palestinasjal och grön munkjacka försedda , 17-årige vänsterradiakelen. BMW står för kapitalism och sådana borgarbrackor som åker omkring i BMW:ar, äter barn till frukost och suger ut proletariatet, skall bestraffas med en repa på deras statussymbol.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tror det är mest dessa veganer/punkare och anarkister som går runt och hatar allt som har med lyx och göra. Gud vad jag hatar dessa fula Arafat-sjaler som dessa anarkister går omkring med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.